Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας στον Ισθμό στο 75,5ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου κάτω από την οποία το βράδυ της Παρασκευής (7/6) ανετράπη και τυλίχθηκε στις φλόγες βυτιοφόρο που μετέφερε καύσιμα με αποτέλεσμα οδηγοί και Πυροσβέστες να ζήσουν μια κόλαση φωτιάς για περισσότερες από δύο ώρες.
Η διαδικασία κατεδάφισης αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί σήμερα. Από τη Δευτέρα μέχρι την Τετάρτη, τα συνεργεία θα απομακρύνουν τα μπάζα, θα καθαρίσουν και θα στρώσουν το οδόστρωμα, ώστε από την Πέμπτη να δοθεί το συγκεκριμένο τμήμα στην κυκλοφορία, όπως ανακοίνωσε και η ΕΛΑΣ.
Σύμφωνα με τη νεότερη ενημέρωση από την Τροχαία για την κυκλοφορία των οχημάτων επί της νέας εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου το απόγευμα της Κυριακής, υπήρξε άρση της αμφιδρόμησης στο ρεύμα προς Κόρινθο από το 75ο χλμ. έως τη χιλιομετρική θέση 76,2. Παράλληλα εξακολουθεί να ισχύει η εκτοπή στο καθοδικό ρεύμα μέσω του κόμβου Λουτρακίου.
Υπενθυμίζεται ότι η υπάρχει απαγαόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από τα διόδια της Ελευσίνας έως τον κόμβο του Μορέα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας μέχρι τις 05:00 ώρα το πρωί της Δευτέρας.
Τα συνεργεία εργάζονται πυρετωδώς ώστε να δοθεί η Εθνική Οδός στην κυκλοφορία το συντομότερο δυνατόν, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Προφανώς, θα υπάρξει ταλαιπωρία, επιδιώκουμε το καλύτερο δυνατό, τόνισε χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας ότι δεν καταβάλλεται το αντίτιμο των διοδίων στον Ισθμό και στην Ελευσίνα.
Σε σκασμένο λάστιχο απέδωσε ο οδηγός του βυτιοφόρου το ατύχημα
Ο οδηγός του βυτιοφόρου κατέθεσε στους άνδρες της Πυροσβεστικής πώς έχασε τον έλεγχο του βυτιοφόρου με αποτέλεσμα αυτό να ανατραπεί και στη συνέχεια να πάρει φωτιά.
«Πάτησε ένα από τα μπροστινά λάστιχα σε κάποιο αντικείμενο στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να σκάσει και έτσι να χάσω τον έλεγχο του οχήματος και να ανατραπεί». Αυτά φέρεται να υποστήριξε στα στελέχη της Πυροσβεστικής ο 60χρονος οδηγός του βυτιοφόρου το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες το βράδυ της Παρασκευής στο 75ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος του Ισθμού με αποτέλεσμα να διακοπεί για πολλές ώρες η κυκλοφορία.
Ο οδηγός, ο οποίος είναι ιδιώτης και όχι υπάλληλος συγκεκριμένης εταιρείας καυσίμων, τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Κορίνθου. Tυπικά συνελήφθη και ενημερώθηκε ο εισαγγελέας με προφορική εντολή του οποίου αφέθηκε ελεύθερος ενώ από την Τροχαία που διενεργεί την προανάκριση έχει οριστεί ειδικός πραγματογνώμονας ο οποίος θα γνωματεύσει εάν όντως η εκτροπή του βυτιοφόρου και ανατροπή του έγινε λόγω του «σκασμένου» ελαστικού.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι αναμένεται να πραγματοποιηθούν αιματολογικές εξετάσεις στον οδηγό του βυτιοφόρου για να διαπιστωθεί τυχόν χρήση αλκοόλ ή ουσιών, ενώ σύμφωνα με πηγές της ΕΛ.ΑΣ δεν υπήρχε απαγόρευση κίνησης βυτιοφόρων στην Εθνική Οδό τη στιγμή του ατυχήματος.
Μέτρα για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας ανακοίνωσε και η Διεύθυνση Αστυνομίας Αχαΐας.
«Η Διεύθυνση Αστυνομίας Αχαΐας ενημερώνει τους πολίτες ότι για λόγους ασφαλείας θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για διευκόλυνση της κυκλοφορίας και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων:
Προσωρινή και πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων με τελικό προορισμό τον Νομό Αττικής, επί της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου από τη χ/θ 199,600 (διόδια Αγ. Βασιλείου) έως τη χ/θ 142,850 (όριά μας με Δ.Α. Κορινθίας), στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, από σήμερα (09/06/2024) και από ώρα 05:00΄έως ώρα 05:00΄της Δευτέρας 10/06/2024.
Από την παραπάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα παρακάτω οχήματα:
(α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
(β) Τα γερανοφόρα οχήματα εφόσον παρέχουν έργο οδικής βοήθειας και δεν μεταφέρουν άλλα υλικά ή εξοπλισμό πέρα των αναγκαίων για την παροχή υπηρεσιών για το έργο της οδικής βοήθειας και διαθέτουν έγγραφα ή σχετική ηλεκτρονική ενημέρωση για το κατεπείγον της αποστολής τους για την παροχή της οδικής βοήθειας.
(γ) Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
(δ) Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
(ε) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
(στ) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
(ζ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
(η) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
(θ) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
(ι) Τα μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
(ια) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εκλογικό υλικό, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από παραστατικά- έγγραφα.
(ιβ) Τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
(ιγ) Τα φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.
(ιδ) Τα φορτηγά οχήματα του Οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού”.
(ιε) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς αγωνιστικών αυτοκινήτων και τα φορτηγά οχήματα διασκευασμένα σε αυτοκινούμενα επισκευής – συντήρησης (service) παροχής βοήθειας σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών και να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
Ανακοίνωση Γ.Ε.Δ. Πελοποννήσου σχετικά με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ανατροπής βυτιοφόρου και εκδήλωσης πυρκαγιάς
Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προχώρησε και η ΓΕΔ Πελοποννήσου, προκειμένου να αποφευχθεί η πρόκληση προβλημάτων.
«Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοινώνεται ότι, για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας προς τον σκοπό αποφυγής πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων, απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, τα οποία κατευθύνονται στην Π.Ε. Αττικής, κατά τις ώρες 05:00΄ της Κυριακής 9.6.2024 έως 05:00΄ της Δευτέρας 10.6.2024 και στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα:
της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών από 142,85ο χλμ έως 59,8ο χλμ,
του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, από το 242,8ο χλμ έως το 85,2ο χλμ και
από τον Κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτης έως το 45,53ο χλμ.
Από την προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας εξαιρούνται όλα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τα οχήματα οδικής βοήθειας και τα φορτηγά οχήματα που συνδράμουν στον καθαρισμό του Εθνικού Οδικού Δικτύου.
Υπενθυμίζεται στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και συμμορφώνονται στα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων».
Το ατύχημα
Το βυτιοφόρο ανετράπη την Παρασκευή (7/6) στην Αθηνών-Κορίνθου, στο 75,5ο χλμ, στο σημείο της γέφυρας του Ισθμού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια κόλαση φωτιάς με διαδοχικές εκρήξεις.
Η επιχείρηση κατάσβεσης ήταν δύσκολη αφού υπήρχε δυσκολία προσέγγισης στην αρχή λόγω του θερμικού φορτίου.