Κορυφαία-κινεζική-φίρμα-θέλει-να-αγοράσει-το-εργοστάσιο-της-audi-στο-Βέλγιο
AYTOKINHTO

Κορυφαία κινεζική φίρμα θέλει να αγοράσει το εργοστάσιο της Audi στο Βέλγιο

Η Audi θέλει να κλείσει το εργοστάσιο της στο Βέλγιο και πλέον έχει προκύψει αγοραστής, από την Κίνα που θέλει διακαώς να πατήσει το πόδι του στην Ευρώπη.

Top Gear TEAM

Audi Εργοστάσιο στις Βρυξέλλες

Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Nio εξετάζει την απόκτηση του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες, το οποίο αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο κλεισίματος.

Αυτή η κίνηση θεωρείται μέρος της στρατηγικής της Nio για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη και την αποφυγή των αυξανόμενων δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Audi Brussels

Σύμφωνα με την βελγική εφημερίδα De Tijd, η Nio ετοιμάζεται να υποβάλει επίσημη προσφορά μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου για την απόκτηση του εργοστασίου. Η εγκατάσταση των Βρυξελλών φιλοξενεί επί του παρόντος την παραγωγή του Audi Q8 E-Tron, ενός μοντέλου που δεν έχει πάει καθόλου καλά στις πωλήσεις.

Ο Όμιλος Volkswagen, είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι εξετάζει το κλείσιμο του εργοστασίου λόγω της χαμηλής ζήτησης για το Audi Q8 E-Tron, το μοναδικό μοντέλο που παράγεται εκεί.

Το εργοστάσιο των Βρυξελλών απασχολεί σχεδόν 3.000 εργαζόμενους, πολλοί από τους οποίους τέθηκαν σε διαθεσιμότητα χωρίς αμοιβή αφού αρνήθηκαν να επιστρέψουν στη δουλειά λόγω μισθολογικών διαφορών και ανησυχιών για την ασφάλεια της εργασίας τους. Η κατάσταση κλιμακώθηκε με διαμαρτυρίες, όπου εργαζόμενοι έβαλαν φωτιά σε ελαστικά έξω από το εργοστάσιο για να τραβήξουν την προσοχή. 

Nio σταθμοί αλλαγής μπαταρίας

Η Volkswagen δεν έχει σχέδια να κατασκευάσει νέα μοντέλα στη συγκεκριμένη τοποθεσία των Βρυξελλών, καθώς η παραγωγή του διαδόχου του Q8 E-Tron θα μεταφερθεί στο Μεξικό και την Κίνα, αφήνοντας το μέλλον του εργοστασίου αβέβαιο.

Για τη Nio, η απόκτηση του εργοστασίου αποτελεί στρατηγική ευκαιρία. Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζει δασμό 21% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, μετά από έρευνα για φερόμενες αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις, η παραγωγή οχημάτων εντός της ΕΕ θα βοηθήσει τη Nio να αποφύγει αυτούς τους δασμούς.

Εκτός από τον νέο αυτό δασμό, οι Κινέζοι κατασκευαστές υπόκεινται ήδη σε δασμό 10% στις εισαγωγές, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος πώλησης οχημάτων στην Ευρώπη.

Η Nio, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει τις αναφορές για την εξαγορά, πούλησε 1.777 οχήματα στην Ευρώπη κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, με κύριο μοντέλο το ET7 sedan. Παρά την περιορισμένη παρουσία της στην Ευρώπη, η εταιρεία επιδιώκει να επεκταθεί, και η δημιουργία μιας παραγωγικής βάσης στις Βρυξέλλες θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα παραγωγής της και την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Audi A5 γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Neckarsulm

Το ενδιαφέρον της Nio για το εργοστάσιο έρχεται επίσης μετά από μια νομική διαμάχη με την Audi. Η γερμανική κατασκευάστρια είχε προσφύγει νομικά εναντίον της Nio λόγω των ονομασιών των μοντέλων της ES6, ES7 και ES8, οι οποίες σύμφωνα με την Audi ήταν πολύ παρόμοιες με τα δικά της S6 και S7.

Η Audi κέρδισε την υπόθεση στη Γερμανία, αλλά αυτό δεν έχει αποθαρρύνει τη Nio από την προσπάθειά της να εδραιώσει ισχυρότερη παρουσία στην Ευρώπη.

Related posts

Honda: Μειωμένες τιμές έως και 19,5% σε επιλεγμένα μοντέλα

protothema.gr

Peugeot 2008: Διαθέσιμο στην Ελλάδα-τιμές και εκδόσεις

timesadmin

Τι συμβαίνει όταν μια αρκούδα κλείνεται μέσα σε Toyota Corolla (video)

timesadmin

Αποστολή στη Γαλλία: Οδηγούμε το νέο Renault 5

wamdiness

Το ηλεκτρικό Fiat Panda θα κατασκευάζεται στην Σερβία

timesadmin

Δείτε στο video πώς ετοιμάζεται ο νέος δρόμος για Λευκάδα

timesadmin