«Ιστορίες-Καλοσύνης»:-Ο-Γιώργος-Λάνθιμος-επιστρέφει-στις-ρίζες-του
ΣΙΝΕΜΑ

«Ιστορίες Καλοσύνης»: Ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει στις ρίζες του

«Ιστορίες Καλοσύνης»: Ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει στις ρίζες του

Με τις «Ιστορίες Καλοσύνης» ο Γιώργος Λάνθιμος συνεργάζεται ξανά με τον Ευθύμη Φιλίππου και επιστρέφει στο weird σινεμά που τον καθιέρωσε δίνοντας μας μία ξεχωριστή, δύσκολη και (κάπως) κουραστική κινηματογραφική εμπειρία.

Ο Γιώργος Λάνθιμος, μετά την «Ευνοούμενη» και το «Poor Things», φάνηκε να ακολουθεί μία πιο mainstream προσέγγιση στο σινεμά που θέλει να κάνει. Οι δύο ταινίες φαίνονται αρκετά μακριά από τις πρώτες  του και αυτές που τον καθιέρωσαν ανάμεσα στους auteur του παγκόσμιου σινεμά. Η επιστροφή του Ευθύμη Φιλίππου στο σενάριο για τις «Ιστορίες Καλοσύνης», ήταν μία πρώτη ένδειξη πως ο Έλληνας σκηνοθέτης θέλει να κάνει κάτι διαφορετικό από τις δύο προηγούμενες δουλειές του και, ίσως, πιο κοντά στις κινηματογραφικές του ρίζες.

Η ταινία, που έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του 77ου Φεστιβάλ των Καννών και τώρα παίζεται στις ελληνικές αίθουσες, είναι ακριβώς αυτό. Μία επιστροφή του Λάνθιμου στο κλινικό, μαύρο χιούμορ των πρώτων ταινιών του, στις “άβολες” ερμηνείες καθώς και στην αναζήτηση της αλήθειας της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από σουρεαλιστικές καταστάσεις που φτάνουν στα άκρα. Πλέον, έχει στον θίασό του μία σειρά από παγκοσμίου βεληνεκούς ηθοποιούς που όλοι προσαρμόζονται στο στιλ του και όχι το αντίθετο και μέσα από το νέο του αυτό πείραμα -μην μπορώντας να βρω καλύτερη περιγραφή για την ταινία- κοιτάει τα όρια του συστήματος του Hollywood, καθώς και τα όρια του κοινού του.

Ο David Ehrilch του Indiewire γράφει πως οι «Ιστορίες Καλοσύνης» είναι σαν μία αλλεργική αντίδραση του ίδιου του Λάνθιμου στην πρόσφατη αποδοχή του έργου του και της επιτυχίας του -δύο Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου σε διαδοχικές ταινίες για τις πρωταγωνίστριές του και ένας Χρυσός Λέοντας στη Βενετία. Από την άλλη, το The Ringer έχει ως τίτλο στην κριτική του «Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν ενδιαφέρεται να παραμείνει στο πολύ mainstream».

Έτσι, η νέα του ταινία παρουσιάζει ένα παράδοξο. Είναι μία επιστροφή στη φόρμα από έναν σκηνοθέτη ο οποίος ποτέ δεν την έχασε, ενώ παράλληλα είναι μία έντονη ανάγκη του ίδιου να κάνει αυτό το πείραμα. Να το «βγάλει από μέσα του» όπως λέμε.

Οι «Ιστορίες Καλοσύνης» είναι τρεις διαφορετικές ταινίες στο πακέτο της μίας

Ο Γιώργος Λάνθιμος στις «Ιστορίες Καλοσύνης» έχει συγκεντρώσει ένα εξαιρετικό καστ που απαρτίζεται από τους Jesse Plemons, Emma Stone, Willem Dafoe, Hong Chau, Joe Alwyn, Margaret Qualley, Hunter Schafer και τον Γιώργο Στεφανάκο σε έναν ρόλο – κλειδί. Αφού έχει στη διάθεσή του τόσο μεγάλα ονόματα για μία ταινία που θυμίζει το weird wave -που ο ίδιος έχει αποκηρύξει- με έντονα τα στοιχεία του μαύρου χιούμορ, αλλά και του παραλόγου, δεν θα ήταν κρίμα να μην τους απολαύσουμε;

Έτσι, αποφασίζει να φτιάξει με τον Ευθύμη Φιλίππου μία ταινία ανθολογίας με τρεις ιστορίες που δεν είναι αλληλένδετες μεταξύ τους με κάποιο προφανή τρόπο. Είναι σχεδόν αυτόνομες, όμως, επικοινωνούν τόσο θεματικά, όσο και σε ένα βαθύτερο επίπεδο μέσα από τους ρόλους που έχουν οι ηθοποιοί στην κάθε μία, διάφορες σκηνές, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αλλά και αστεία που επανέρχονται.

Στην πρώτη ιστορία κεντρικό ρόλο έχει ο Jesse Plemons όπου υποδύεται έναν άντρα που κάθε του κίνηση, κάθε μικρή στιγμή της καθημερινότητάς του, είναι ενορχηστρωμένη από το αφεντικό του. Ακόμα και το πότε -και αν- θα κάνει σεξ με τη σύζυγό του. Η δεύτερη ιστορία βρίσκει τον Plemons και την Emma Stone να είναι ζευγάρι, με εκείνη να επιστρέφει από μια επικίνδυνη αποστολή που άφησε τους συνοδοιπόρους της νεκρούς. Όμως, ο χαρακτήρας του Plemons μοιάζει όλο και πιο πεπεισμένος πως αυτή που γύρισε πίσω δεν είναι η γυναίκα. Τέλος, στην τρίτη ιστορία η Stone παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο ως μία γυναίκα που αναζητά μία πνευματική ηγέτη για την αίρεση στην οποία ανήκει.

Ο Λάνθιμος καταφέρνει να αποσπάσει εξαιρετικές ερμηνείες από όλο το καστ του και να τους μεταμορφώσει ιστορία με την ιστορία χωρίς να χρειάζεται μακιγιάζ, τεράστιες αλλαγές στην εμφάνιση και τη συμβολή της ενδυμασίας. Αυτός που ξεχωρίζει, όμως, είναι ο Plemons, που απέσπασε και το βραβείο ανδρικής ερμηνείας στις Κάννες, δείχνοντας την χαμαιλεοντική του δυνατότητα να αλλάζει από ρόλο σε ρόλο, ακόμα και με μικρούς μορφασμούς ή το στήσιμο του σώματός του.

Η Hong Chau είναι ακόμα μία ηθοποιός που φαίνεται να ταιριάζει γάντι στο κινηματογραφικό σύμπαν του Λάνθιμου και θέλουμε να τους δούμε να συνεργάζονται και αλλού πέρα από τις «Ιστορίες Καλοσύνης». Για εμένα, όμως, το κρυφό όπλο του Έλληνα σκηνοθέτη είναι η Margaret Qualley που γλιστράει από ρόλο σε ρόλο τόσο αθόρυβα και απαλά. Δείτε με προσοχή πόσο διαφορετικά παρουσιάζει τις δίδυμες κοπέλες της τελευταίας ιστορίας.

Ωστόσο, οι ιστορίες αυτές δεν έχουν καμία καλοσύνη μέσα τους και δείχνουν την επιμονή των ανθρώπων να ανήκουν κάπου. Οι ιστορίες αυτές αναρωτιούνται για την ελεύθερη βούληση και εξετάζουν τη δύναμη της εξουσίας. Ταυτόχρονα, τεστάρουν τον ίδιο τον θεατή και τα όριά του στο γκροτέσκο και το σκοτεινό.

Οι θεματικές αυτές εξετάζονται ξανά και ξανά με ένα όλο και πιο μακάβριο τρόπο. Είναι μία δύσκολη ταινία για να δεις και να απολαύσεις και μίλια μακριά από την πιο pop στιγμή του με το «Poor Things».

Οι «Ιστορίες Καλοσύνης» μοιάζουν σαν ένα “μαύρο” αστείο που αυτός που το είπε επιμένει να συνεχίζει να το εξηγεί, ακόμα και αν έχουμε καταλάβει το τι θέλει να πει. Ίσως, αν κάθε ιστορία ήταν μικρότερη σε διάρκεια να λειτουργούσε καλύτερα το όλο εγχείρημα.

Δύο για τον Λάνθιμο, καμία για τα στούντιο

Υπάρχει ένα ρητό στο Hollywood που λέει «μία για εμένα, μία για εκείνους». Αυτό δείχνει τον συμβιβασμό στον οποίο πρέπει να έρθουν οι δημιουργοί στη βιομηχανία του κινηματογράφου για να κάνουν πραγματικότητα τα όνειρά τους. Έτσι, φτιάχνουν μία ταινία που τους έχει ζητήσει το στούντιο με απώτερο σκοπό την επιτυχία και τη λήψη χρηματοδότησης για να πραγματοποιήσουν κάποιο φιλόδοξο project τους. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι ο Christopher Nolan με τις ταινίες «Batman».

Ό,τι άποψη και να έχεις για το κινηματογραφικό σύμπαν που έχει δημιουργήσει ο Γιώργος Λάνθιμος, θα πρέπει να του “δώσεις” τουλάχιστον αυτό. Έχει καταφέρει να δουλεύει με την χρηματική υποστήριξη της Searchlight και κατ’ επέκταση της Disney και να κάνει μόνο ταινίες που τον αφορούν. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως το «Poor Things» είναι μία στουντιακή ταινία; Σίγουρα, δεν θα το μπορέσει να το πει για τις «Ιστορίες Καλοσύνης»!

Μέσα από τις δουλειές του και την επιτυχία που έχει γνωρίσει -και εισπρακτικά, να μην το παραβλέπουμε αυτό- ο Γιώργος Λάνθιμος έχει την πλήρη εμπιστοσύνη ηθοποιών, στούντιο και συνεργατών για να φέρει εις πέρας το όραμά του, όποιο και αν είναι αυτό. Μπορεί στην πρόσφατη ταινία του να μην λειτουργεί στην εντέλεια και να χρειαζόταν να περιοριστεί χρονικά, όμως, δείχνει πως ο ίδιος δεν θα κάνει εκπτώσεις σε αυτό που θέλει να πει απλά και μόνο για να αρέσει.

Δες ακόμα:

  • Τέσσερις ταινίες και δύο σειρές για να απολαύσεις μέσα στο ΣουΚου
  • «Ιστορίες Καλοσύνης»: Η λαμπερή πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου στο «Αθήναιον»

Ακολούθησε το neolaia.gr στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος τις ειδήσεις!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS – ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Μέσα μαζικής ενημέρωσης

Πλήρης Απασχόληση

04-01-2024

Κηφισιά

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

11-03-2024

Ασπρόπυργος

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  

  

  

  

  

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΕΔΩ..

Related posts

Το πρόγραμμα προβολών στα Options Cinemas στη Βέσο Μάρε από 18 έως και 24 Ιουλίου 2024

James Rollner

Κινηματογραφικό φεστιβάλ με δωρεάν είσοδο στον Πειραιά

protothema.gr

Movie Time: “Sound of Freedom”

timesadmin

Σινεμά στις πλατείες: Ξεκινούν οι υπαίθριες κινηματογραφικές προβολές του Φεστιβάλ Ολυμπίας – PatrisNews

James Rollner

Επτά Ημέρες του Μαΐου: Το πολιτικό θρίλερ του Τζον Φρανκενχάιμερ στο HAU Movie Club

timesadmin

Η ιστορία πίσω από το τραγούδι «Σταρ του σινεμά» – Για ποια έχει γραφτεί (vid)

James Rollner