ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Σε εποχές προ κορονοϊού οι τιμές των καταστημάτων

Της Ελένης Μπότα

Σε εποχές προ κορονοϊού έχουν επανέλθει οι τιμές των καταστημάτων στο καλό κομμάτι του κέντρου της Θεσσαλονίκης όπως Τσιμισκή, Μητροπόλεως κ.ά. καθώς και σε κάποιες άλλες περιοχές υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Σύμφωνα με τον Σάββα Αλβανούδη της Alvanoudis Real Estate, από τους ειδικούς της αγοράς  του κέντρου της Θεσσαλονίκης, η αγορά των ακινήτων τα τελευταία χρόνια, λόγω εξωγενών παραγόντων πέρασε από πολλές διακυμάνσεις.

Οι τιμές γνώρισαν σημαντική πτώση την εποχή του κορονοϊού, με δεκάδες ξενοίκιαστα καταστήματα να “φιγουράρουν” ακόμη και στα καλά σημεία του κέντρου, ενώ εκείνο που παρατηρούνταν ήταν ότι οι ενδιαφερόμενοι υπαναχωρούσαν την τελευταία στιγμή καθώς η αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα έθετε υπό αμφισβήτηση την επιλογή τους, με αποτέλεσμα πολλές επενδύσεις και αρκετά σχέδια να μένουν “στα χαρτιά”.

Η κατάσταση αυτή οδήγησε, σύμφωνα με τον κ. Αλβανούδη, σε δεκάδες ξενοίκιαστα καταστήματα και σε χαμηλές τιμές μίσθωσης των ακινήτων του κέντρου.

Μετά το πέρας της πανδημίας και ενώ η κατάσταση είχε αρχίζει να αλλάζει, προέκυψε ο πόλεμος της Ουκρανίας ο οποίος και εκτόξευσε το ενεργειακό κόστος στα ύψη.

“Με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την αύξηση των τιμών της ενέργειας, σταμάτησαν οι ανακαινίσεις ακινήτων, καθώς το κόστος πλέον ήταν ασύμφορο”, αναφέρει ο επικεφαλής  της Alvanoudis Real Estate.

Σύμφωνα με τον ίδιο το τελευταίο διάστημα οι τιμές πλέον στα καλά σημεία του κέντρου έχουν επανέλθει στο προ κορονοϊού επίπεδα, ενώ στις δευτερεύουσες “πιάτσες” οι τιμές παραμένουν ακόμη σε χαμηλά επίπεδα.

Όσον αφορά τον λεγόμενο “αέρα” την εποχή της δεκαετούς κρίσης στη χώρα μας έπαψε να υπάρχει, επανήλθε δύο χρόνια περίπου πριν τον κορονοϊό, ενώ μπήκε στον πάγο με την έλευση της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή “αέρα” ήταν πάγια πρακτική σε όλες τις εμπορικές “πιάτσες” τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, καθώς οι αλυσίδες ανταγωνίζονταν μεταξύ τους για την εξασφάλιση της παρουσίας τους στα πλέον δημοφιλή σημεία, δεδομένου ότι οι διαθέσιμοι εμπορικοί χώροι ήταν ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την ακτινογράφηση του εμπορικού κομματιού του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι ότι πολλές αλυσίδες υγειονομικού ενδιαφέροντος έχουν αρχίσει να κλείνουν τα υποκαταστήματά τους σε διάφορα σημεία της ευρύτερης περιοχής.

“Τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν οι αλυσίδες που αναπτύχθηκαν μέσω franchise. Ωστόσο, ο μεγάλος ανταγωνισμός και η υπερπληθώρα ομοειδών επιχειρήσεων έχουν οδηγήσει σε λουκέτο πολλές εξ αυτών”, αναφέρει ο κ. Αλβανούδης τονίζοντας ότι “η επωνυμία της αλυσίδας και το σημείο που θα αναπτυχθεί το κατάστημα δεν αποτελούν τα μοναδικά συστατικά για να πετύχει ο franchisee, καθώς χρειάζεται η προσωπική δουλειά και το μεράκι”.

Όπως αναφέρει ο κ. Αλβανούδης “τα έτοιμα αυτά υποκαταστήματα συνήθως αλλάζουν επωνυμία ενώ ο μισθωτής παίρνει μια επιχείρηση που υφίσταται και διαθέτει ήδη την απαραίτητη υποδομή”. 

Αυξάνονται τα ενοίκια πλησίον του Μετρό

Με δύο ταχύτητες κινούνται οι τιμές των ενοικίων των καταστημάτων πλησίον των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο και θα μπει σε τροχιά εκκίνησης μέσα στους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Alvanoudis Real Estate, τα καταστήματα που βρίσκονται πλησίον του σταθμών του μετρό, κυρίως αυτά που είναι πέριξ του σταθμού “Αγία Σοφία”, κινούνται με δύο τιμές μίσθωσης: η μία είναι πριν τη λειτουργία του μετρό και η δεύτερη “όταν οι συρμοί μπουν στις ράγες”.

Ετσι, μπορεί κάποια καταστήματα να ήταν στα αζήτητα, κρυμμένα πίσω από τις λαμαρίνες, ωστόσο η ζήτηση πλέον έχει επανέλθει σε υψηλά επίπεδα, με ανάλογη και την πορεία των μισθωμάτων.

Ως εκ τούτου οι συμφωνίες που κλείνονται μεταξύ ιδιοκτητών και μισθωτών προβλέπει αύξηση του μισθώματος της τάξης του 30% με 50% μετά τη λειτουργία του μετρό.

“Οι δυο τιμές στα συμβόλαια που υπογράφονται δεν είναι καινούργια τακτική. Θεωρούμε ότι εφόσον ξεκινήσει τη λειτουργία του το μετρό θα ενισχυθεί η αγοραστική κίνηση και κατά συνέπεια και ο τζίρος των καταστημάτων”.

“Η τακτική αυτή”, σύμφωνα με τον ίδιο “ακολουθείται καθ´ όλη τη διάρκεια των έργων. Σε ελάχιστες, μάλιστα, περιπτώσεις η πολιτική αυτή ακολουθείται και για γραφειακούς χώρους”.

Related posts

Μείωση 2,8% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών εισαγωγών στη βιομηχανία τον Φεβρουάριο

wp-needuser

ΙΟΒΕ: Άνοδος των προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο

timesadmin

Κ. Χατζηδάκης: Και το 2024 με την ίδια δημοσιονομική πολιτική, φιλοαναπτυξιακές ρυθμίσεις και δίκαιη κοινωνική πολιτική

timesadmin

Η άνοδος στο φυσικό αέριο έφερε νέα αύξηση στην τιμή του ρεύματος

timesadmin

Προϊόν κερδοσκοπίας οι αυξήσεις στο ράφι πιστεύουν οι καταναλωτές

timesadmin

Κ. Χατζηδάκης: Δεν είναι λογικό ο ελεύθερος επαγγελματίας να δηλώνει λιγότερο εισόδημα από τον υπάλληλο

timesadmin