Η θερινή κινηματογραφική σεζόν φέτος ξεκίνησε δειλά λόγω των αιφνίδιων αλλαγών του καιρού που κράτησαν πολύ κόσμο στα σπίτια του. Όμως, καθώς το καλοκαίρι προβάλει σε όλη του τη δόξα, με υψηλές θερμοκρασίες, οι εταιρίες διανομής ανεβάζουν ταχύτητες κι έτσι τις επίμενες εβδομάδες θα δούμε πολλές και ενδιαφέρουσες ταινίες, από όλο το φάσμα της 7ης τέχνης. Από ρετρό διαμαντάκια ως νέες παραγωγές κι από blockbusters έως ανάλαφρες κομεντί και «ψαγμένα» έργα κυρίως από την ευρωπαϊκή και λατινοαμερικάνικη παραγωγή.
Η κινηματογραφική εβδομάδα που ξεκινάει την Πέμπτη 19 Ιουνίου είναι πλούσια σε ενδιαφέρουσες επαναλήψεις, που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των σινεφίλ με μόνο 4 ταινίες πρόσφατης παραγωγής.
Οι νέες ταινίες της εβδομάδας 19 έως 26 Ιουνίου:
28 Χρόνια Μετά (28 Years Later), 2025
Σκηνοθεσία: Danny Boyle
Σενάριο: Alex Garland
Πρωταγωνιστούν: Jodie Comer, Aaron Taylor-Johnson, Jack O’Connell, Alfie Williams, Ralph Fiennes
Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Danny Boyle και ο υποψήφιος για Όσκαρ σεναριογράφος Alex Garland συνεργάζονται και πάλι για την ταινία «28 Χρόνια Μετά», μια νέα τρομακτική ιστορία που διαδραματίζεται στον κόσμο που δημιούργησε η ταινία «28 Μέρες Μετά».
Έχουν περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες από τότε που ο ιός ξέφυγε από ένα εργαστήριο βιολογικών όπλων, και τώρα, κατά τη διάρκεια μιας επιβεβλημένης καραντίνας, κάποιοι έχουν βρει τρόπους να ζουν ανάμεσα στους μολυσμένους. Μια τέτοια ομάδα επιζώντων ζει σε ένα μικρό νησί που συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα με μια μοναδική, ισχυρά φυλασσόμενη γέφυρα. Όταν ένας από την ομάδα φεύγει από το νησί για μια αποστολή στην καρδιά της ηπειρωτικής χώρας, ανακαλύπτει μυστικά, θαύματα και φρικαλεότητες που έχουν μεταλλάξει όχι μόνο τους μολυσμένους αλλά και άλλους επιζώντες.
Η Νύχτα των Σαλτιμπάγκων (Gycklarnas Afton / Sawdust and Tinsel), 1952
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Πρωταγωνιστούν: Μαξ φον Σίντοφ, Λιβ Ούλμαν
Στη Σουηδία του 1900 ένα τσίρκο σταθμεύει σε μια επαρχιακή πόλη όπου ο επικεφαλής του θιάσου εγκατέλειψε τη γυναίκα και τα παιδιά του τρία χρόνια. Σε άθλια οικονομική κατάσταση, ο άνδρας θα αναζητήσει την πρώην σύζυγό του, σε μια κίνηση που θα προκαλέσει την έντονη αντίδραση της νεαρής ερωμένης του.
Πρόκειται για μερικές από τις λιγότερο παιγμένες ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν στην Ελλάδα, ένα ατμοσφαιρικό ψυχόδραμα που θα λατρέψουν οι fans του Σουηδού μετρ.
Το Παιδί και το Δελφίνι (Boy on a Dolphin), 1957
Σκηνοθεσία: Ζαν Νεγκουλεσκό
Σενάριο: Ιβάν Μόφατ, Ντουάιτ Τέιλορ
Πρωταγωνιστούν: Σοφία Λόρεν, Άλαν Λάντ, Κλίφτον Γουέμπ
Η Υδραία Φαίδρα ζει μαζεύοντας σφουγγάρια από το βυθό της θάλασσας. Σε μία από τις καταδύσεις της ανακαλύπτει ένα αρχαίο γλυπτό αμύθητης αξίας, το οποίο διεκδικούν ένας έντιμος Αμερικανός αρχαιολόγος, ο οποίος σκοπεύει να το παραδώσει στις ελληνικές αρχές, κι ένας αδίστακτος έμπορος έργων τέχνης, που θέλει να το πουλήσει στο εξωτερικό.
Αφελές σενάριο και αβάσταχτο φολκλόρ σε μια ταινία που σήμανε την «ανακάλυψη» της Ελλάδας από το Χόλυγουντ και άνοιξε τον δρόμο για τον «Ζορμπά» και το «Ποτέ την Κυριακή». Αξίζει να τη δει κανείς μόνο και μόνο για την αγαλματώδη ομορφιά της 23χρονης Σοφία Λόρεν και την εικόνα της Ύδρας όπως δεν θα την ξαναδούμε.
Πάρτι Χωρισμού (Volveréis / The Other Way Around), 2024
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Χονάς Τρουέμπα
Πρωταγωνιστούν: Iτσαρο Αράνα, Βίτο Σανθ, Φερνάντο Τρουέμπα
Μπορεί ένας χωρισμός να είναι αφορμή για ένα μεγάλο πάρτι; Και μπορεί ένα ζευγάρι να χωρίσει πραγματικά αγαπημένα; Τις απαντήσεις θα προσπαθήσει να δώσει το πρωτότυπο, διασκεδαστικό «Πάρτι Χωρισμού» του Ισπανού Χονάς Τρουέμπα, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών.
Μετά από 14 χρόνια, η Άλε και ο Άλεξ, αγαπημένο κατά τ’ άλλα ζευγάρι, παίρνουν από κοινού τη δύσκολη απόφαση να χωρίσουν. Θέλουν, όμως, ο χωρισμός τους να είναι διαφορετικός από το συνηθισμένο, μια αφορμή για εορτασμό και όχι για πένθος. Έτσι, ανακοινώνουν στους πάντες γύρω τους γονείς, αδέλφια, φίλους, συναδέλφους και γείτονες (ακόμη και στον υδραυλικό τους!) ότι θα οργανώσουν ένα μεγάλο «πάρτι χωρισμού» – γιατί ποιος είπε ότι μόνο οι γάμοι αξίζουν το δικό τους πάρτι;
Διπλή Ταυτότητα (La Infiltrada), 2024
Σκηνοθεσία: Arantxa Echevarría
Σενάριο: Amèlia Mora, Arantxa Echevarría, María Luisa Gutiérrez
Πρωταγωνιστούν: Luis Tosar, Carolina Yuste
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η νεαρή αστυνομικός Έλενα Τεχάδα αναλαμβάνει μια αποστολή με υψηλό ρίσκο: να διεισδύσει στην βασκική αυτονομιστική οργάνωση ΕΤΑ. Μετά από 8 ολόκληρα χρόνια διπλής ζωής, η πράκτορας βρίσκεται κοντά στον στόχο της. να αποκαλύψει τους ανθρώπους που κινούν τα νήματα της τρομοκρατίας στην Ισπανία. Το διαμέρισμα στο οποίο συγκατοικεί με δύο μέλη της ΕΤΑ θα χρησιμοποιηθεί ως κέντρο επιχειρήσεων της οργάνωσης για μια σειρά επιθέσεων. Όμως το ερώτημα είναι, πως θα καταφέρει να ενημερώσει τους ανωτέρους της χωρίς να αποκαλυφθεί.
Βασισμένο στην αληθινή ιστορία της Aranzazu Berradre Marín.
Έλιο (Elio), 2025
Σκηνοθεσία: Adrian Molina
Για αιώνες οι άνθρωποι αναζητούσαν απαντήσεις στο διάστημα. Στην νέα ταινία των studios της Disney κα της Pixar’s, το διάστημα είναι εκείνο που καλεί για απαντήσεις!
Ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε τον Έλιο, έναν μικρό και καταφρονημένο με οργιώδη φαντασία, ο οποίος βρίσκεται ξαφνικά από λάθος στο Communiverse, έναν διαπλανητικό οργανισμό με εκπροσώπους από κάθε λογής μακρινούς γαλαξίες. Καθώς τον θεωρούν λανθασμένα ως πρεσβευτή της Γης στο υπόλοιπο σύμπαν, ο Έλιο δεν μπορεί να διαχειριστεί όλη αυτή την πίεση των ευθυνών και παράλληλα πρέπει να αναπτύξει σχέσεις με εκκεντρικές εξωγήινες οντότητες, να επιβιώσει από μια σειρά απίστευτων δοκιμασιών και να ανακαλύψει τελικά ποιος πραγματικά είναι προορισμένος να είναι.
Ρώμη, Ανοχύρωτη Πόλη (Roma Città Aperta), 1945
Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Ροσελίνι
Σενάριο: Ρομπέρτο Ροσσελλίνι, Σέρτζιο Αμίντεϊ, Φεντερίκο Φελίνι
Πρωταγωνιστούν: Άννα Μανιάνι, Άλντο Φαμπρίτσι, Μαρτσέλο Παλιέρο
Η ταινία που έκανε διεθνώς γνωστή την Άννα Μανιάνι, το πρώτο μέρος της Τριλογίας του Πολέμου ή Νεορεαλιστικής τριλογίας του Ρομπέρτο Ροσελίνι, διαδραματίζεται στην κατεχόμενη από τα γερμανικά στρατεύματα Ρώμη, στην τελευταία φάση του πολέμου. Δύο φίλοι, μέλη της αντίστασης, καταζητούνται από τις δυνάμεις κατοχής. Στην προσπάθειά τους να διαφύγουν από τον κλοιό που σφίγγει γύρω τους βρίσκονται αντιμέτωποι με εκδηλώσεις απίστευτης γενναιότητας και την αθλιότητα της ζωής σε μια πόλη ρημαγμένη.
Το συγκλονιστικό είναι ότι ο Ροεσελίνι ξεκίνησε να γυρίζει την ταινία ενώ οι Γερμανοί βρίσκονταν ακόμα στη Ρώμη και τα συμμαχικά στρατεύματα προέλαυναν από τον νότο προς την ιταλική πρωτεύουσα.
Καμιά Συμπάθεια για τον Διάβολο, 1997
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης
Πρωταγωνιστούν: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Καζανάς, Γιώργος Κοτανίδης, Πάνος Θανασούλης, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Τάκης Βαμβακίδης
Η πλοκή ακολουθεί έναν νεαρό ταμία σούπερ μάρκετ που ερωτεύεται μια νεαρή σερβιτόρα, η οποία εργάζεται παράλληλα ως γυμνό μοντέλο και μόλις έχει αποφυλακιστεί.
Όταν εκείνη πεθαίνει από ναρκωτικά, ο ήρωας ξεκινά ένα εσωτερικό και εξωτερικό ταξίδι για να τη φέρει πίσω, διασχίζοντας τα όρια ζωής και θανάτου, πραγματικότητας και φαντασίας.
Αποτελώντας ένα υβρίδιο μεταξύ ερωτικού δράματος, δυστοπικού φιλμ και ψυχεδελικού ρομάντσου, το «Καμιά Συμπάθεια για τον Διάβολο» καταγράφεται ως ένα από τα πιο τολμηρά και προσωπικά φιλμ των 90s στην Ελλάδα. Μια «ταινία-μύθος» για το underground ελληνικό σινεμά, και ένα σπάνιο δείγμα «μαύρου ρομαντισμού» με φόντο την αποξένωση του αστικού τοπίου.
Alphaville, 1962
Σκηνοθεσία: Jean-Luc Godard
Σενάριο: Jean-Luc Godard, Paul Éluard
Πρωταγωνιστούν: Eddie Constantine, Anna Karina, Akim Tamiroff
Ένας Αμερικανός ιδιωτικός ερευνητής, ο Λέμι Κόσιον φτάνει στη διαστημική πόλη Αλφαβίλ, αναζητώντας ένα συνάδελφό του. Φτάνοντας ανακαλύπτει ότι η πόλη ελέγχεται από έναν παντοδύναμο υπολογιστή και κάθε συναίσθημα και μορφή προσωπικής έκφρασης έχει τεθεί εκτός νόμου. Προσπαθώντας να απελευθερώσει τους κατοίκους από τα δεσμά τους, έρχεται σε σύγκρουση με τον κατασκευαστή του κομπιούτερ σε μια sci-fi περιπέτεια που συνδυάζει στοιχεία νουάρ, πολιτική σάτιρα και παρωδία.