Η Toyota Motor Corp. μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις της, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε για απώλεια 1,4 τρισ. γιεν (9,5 δισ. δολάρια) στα λειτουργικά έσοδα λόγω των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο προβλέπει πλέον λειτουργικά έσοδα 3,2 τρισ. γιεν για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη. Αυτό είναι χαμηλότερο από την αρχική πρόβλεψη των 3,8 τρισ. γιεν και επίσης δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των αναλυτών. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε λειτουργικά έσοδα 1,17 τρισ. γιεν για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών για 890 δισ. γιεν, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Η απαισιόδοξη πρόβλεψή της αντανακλά τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών, οι οποίοι, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, είχαν αντίκτυπο 450 δισ. γιεν στο πρώτο τρίμηνο. Αναμένει ότι θα φτάσουν τα 1,4 τρισ. γιεν για ολόκληρο το οικονομικό έτος. Η πρόβλεψη αυτή αποτελεί την πρώτη εκτίμηση της αυτοκινητοβιομηχανίας για τον αντίκτυπο των δασμών, πέραν της προηγούμενης εκτίμησης ότι θα υποστεί ζημιά 180 δισ. γιεν μόνο τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Οι μετοχές της Toyota έπεσαν 1,1% στο Τόκιο.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον δασμούς 15% στα οχήματα που εξάγουν στις ΗΠΑ, μετά τη σύναψη εμπορικής συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών τον περασμένο μήνα, η οποία περιλαμβάνει επίσης σχέδια για τη δημιουργία ενός αμερικανικού επενδυτικού προγράμματος ύψους 550 δισ. δολαρίων από την Ιαπωνία.
Αν και ο δασμολογικός συντελεστής είναι χαμηλότερος από το 25% που αναμενόταν από τον κλάδο, παραμένουν αβεβαιότητες σχετικά με τις λεπτομέρειες της εφαρμογής του. Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε επίσης ότι η Ιαπωνία θα δεχτεί τις εισαγωγές των τεράστιων pickup F-150 της Ford Motor Co. — ένα ακόμη σημάδι ότι οι δύο χώρες διαφωνούν ως προς την ερμηνεία της εμπορικής συμφωνίας.
Η Toyota δήλωσε τον Ιούλιο, σε απάντηση στη συμφωνία, ότι ελπίζει σε βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας και ζήτησε περαιτέρω μειώσεις των δασμών.
Παρά την αναταραχή, η Toyota κατέγραψε ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για τα υβριδικά οχήματα βενζίνης-ηλεκτρικού ρεύματος στις βασικές αγορές. Πούλησε 5,5 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, σημειώνοντας αύξηση 7,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω των ισχυρών πωλήσεων στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Κίνα.
Νέο εργοστάσιο στην Ιαπωνία
Η Toyota Motor ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην ομώνυμη πόλη της στην κεντρική Ιαπωνία, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Τα μοντέλα που θα παράγονται δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση, μαζί με τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Η ανακοίνωση για το νέο εργοστάσιο στην Ιαπωνία από τον κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο έρχεται σε μια περίοδο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία σημειώνουν πτώση λόγω της μείωσης του πληθυσμού και της φθίνουσας ιδιοκτησίας αυτοκινήτων. Το τελευταίο εργοστάσιο συναρμολόγησης που έχτισε η Toyota στην Ιαπωνία ήταν το 2012.
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται επίσης σε μια περίοδο που ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμαρτυρηθεί για την εισροή ιαπωνικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, η οποία συμβάλλει στο τεράστιο εμπορικό έλλειμμα της χώρας του. Μεταξύ των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Toyota είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας προς τις ΗΠΑ, αν και τα περισσότερα από τα οχήματα που πωλεί εκεί κατασκευάζονται τοπικά.
Η Toyota έχει μακροχρόνια πολιτική διατήρησης ετήσιας παραγωγικής ικανότητας 3 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ιαπωνία, με περίπου τα μισά να προορίζονται για τις αγορές του εξωτερικού.