Η-jaguar-land-rover-καταργεί-5-μοντέλα-από-τη-γκάμα-της
AYTOKINHTO

Η Jaguar Land Rover καταργεί 5 μοντέλα από τη γκάμα της

Jaguar F-Pace

Ο διευθύνων σύμβουλος της JLR, Adrian Mardell, ήταν ξεκάθαρος απευθυνόμενος προς τους επενδυτές της εταιρείας. Στην προσπάθεια να ενισχυθεί το περιθώριο κέρδους της JLR, θα χρειαστεί να γίνει περικοπή στη γκάμα της Jaguar. Και δεν μιλάμε για απλή περικοπή, αλλά για αφαίρεση των πέντε από τα έξι μοντέλα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Πρόκειται για μοντέλα με “σχεδόν μηδενική κερδοφορία” τη φετινή χρονιά και συγκεκριμένα το μεσαίο sedan XE, το μεγάλο sedan XF, το σπορ F-Type, το συμπαγές SUV E-Pace και το ηλεκτρικό SUV I-Pace. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η Jaguar θα παραμείνει με ένα μόνο αυτοκίνητο στη γκάμα της, που θα είναι το SUV F-Pace.

Jaguar F-Type ZP Edition

Η Jaguar προσανατολίζεται να γίνει μια πολυτελής αμιγώς ηλεκτρική μάρκα με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς να παρουσιάζεται το επόμενο έτος. Η μάρκα θα παρουσιάσει φέτος ένα concept που θα αφορά το μοντέλο αυτο στις ΗΠΑ, μια από τις βασικές της αγορές.

Για την ακρίβεια, η Jaguar σχεδιάζει να λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που θα βασίζονται πάνω σε μια πλατφόρμα που ονομάζεται Jaguar Electrified Architecture (JEA).

Κατάργηση των μη κερδοφόρων μοντέλων

Εξαλείφουμε πέντε προϊόντα, όλα χαμηλότερης αξίας. Κανένα από αυτά δεν είναι μοντέλο με το οποίο βγάλαμε χρήματα, οπότε τα αντικαθιστούμε με νέα οχήματα σε νέες αρχιτεκτονικές”, δήλωσε ο Mardell κατά τη διάρκεια της ημέρας επενδυτών στις 19 Ιουνίου 2024.

Η κατάργηση των πέντε μοντέλων θα αυξήσει τη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της JLR, σημείωσε ο Mardell. Επί του παρόντος, η μέση τιμή πώλησης είναι λίγο πάνω από 80.000 ευρώ, σύμφωνα με την παρουσίαση της JLR κατά την ημέρα εκδήλωσης.

Η JLR κατέγραψε τα καλύτερα ετήσια κέρδη της από το 2015 στο οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου, στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ προ φόρων, έχοντας έσοδα ρεκόρ 34,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η αυτοκινητοβιομηχανία επέστρεψε στην οικονομική επιτυχία χάρη στα “τρία μεγάλα” μοντέλα υψηλής κερδοφορίας, το Range Rover, το Range Rover Sport και το Land Rover Defender.

Τους τρεις τελευταίους μήνες έως το τέλος Ιουνίου, τα Range Rover, Range Rover Sport και Defender αντιπροσώπευαν το 59% από τις 111.180 μονάδες λιανικών πωλήσεων της μάρκας παγκοσμίως, όπως ανακοίνωσε η JLR.

Τα τρία αυτά μοντέλα, συμβάλλουν στο 85% της “αξίας” της JLR, δήλωσε ο Mardell, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν η αξία σήμαινε μεικτά έσοδα ή κέρδη. Η Jaguar από την πλευρά της, πούλησε 15.324 αυτοκίνητα τους τρεις μήνες έως το τέλος Ιουνίου, έναντι των 95.856 της Land Rover, σύμφωνα με τα στοιχεία της JLR.

Η Jaguar F-Pace, η μοναδική Jaguar που επιβιώνει μέχρι το επόμενο έτος, ήταν το καλύτερο μοντέλο σε πωλήσεις, με 5.292 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 1/3 του συνόλου της Jaguar.

Έρχονται νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Η JLR θα λανσάρει έξι νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα τρία θα έχουν τα σήματα της Jaguar. Το πρώτο μοντέλο, το οποίο αναμένεται το επόμενο έτος, θα είναι η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Range Rover, για την οποία η JLR λέει ότι έχει 39.000 “εκδηλώσεις ενδιαφέροντος” από πιθανούς πελάτες.

“Θα συμπληρώσουν και θα αντικαταστήσουν τις ροές εσόδων που είναι μέτριες και με φθίνουσα αξία”, δήλωσε ο Mardell. Το τέλος των μοντέλων της Jaguar είναι μια σημαντική στιγμή στην προσπάθεια της JLR να γίνει μάρκα πολυτελείας. Είναι χαρακτηριστικό, προς μια από τις κατευθύνσεις που σκοπεύει να ακολουθήσει, είναι αυτή των πωλήσεων ειδικών εκδόσεων των μοντέλων της σε πολύ υψηλές τιμές.

Ενδεικτικά, κάποιες από τις ειδικές εκδόσεις των Range Rover που προσφέρονται ήδη στους πελάτες, περιλαμβάνουν το μοντέλο Sadaf V8 που κοστίζει 380.000 ευρώ και περιορίζεται σε 20 αντίτυπα για τις αγορές της Μέσης Ανατολής. Παράλληλα, η JLR παρουσίασε τη νέα έκδοση Octa του Defender στις 3 Ιουλίου. Το SUV κοστίζει 185.000 ευρώ και χρησιμοποιεί έναν κινητήρα V8 που προέρχεται από την BMW και αποδίδει 635 ίππους.

Τέλος, σε μία διαφορετική ανάγνωση της απόφασης της JLR, η κατάργηση των I-Pace και E-Pace από την γκάμα της Jaguar, αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τη Magna Steyr. Και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Γκρατς της Αυστρίας και η διακοπή της παραγωγής τους, έρχεται σε συνέχεια της διακοπής του Fisker Ocean, ως αποτέλεσμα της χρεοκοπίας της Fisker.

Related posts

BYD: Πότε ξεκινά την παραγωγή το εργοστάσιο στην Τουρκία

James Rollner

Πώς η Ferrari διατηρεί την αξία μεταπώλησης στα plug-in μοντέλα της

wp-needuser

Δείτε το video από το ρεκόρ της νέας Porsche Taycan Turbo GT στο Nurburgring

wp-needuser

Νissan δεν είναι μόνο SUV: Παρουσίασε δύο εντυπωσιακά sedan

wp-needuser

Αυτό είναι το νέο Volkswagen Golf R-το πιο γρήγορο VW παραγωγής (video)

protothema.gr

Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο Citroen C3 και το ηλεκτρικό e-C3

protothema.gr