Ο Carlos Ghosn, ο άνθρωπος που οδήγησε τη Nissan σε σχεδόν δύο δεκαετίες παραγωγικής συνεργασίας με τη Renault πριν η συμμαχία καταρρεύσει θεαματικά, λέει ότι η επιτυχία μιας νέας τριμερούς συνεργασίας μεταξύ της Nissan, της Mitsubishi και της Honda θα είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει.
Η προτεινόμενη αμιγώς ιαπωνική σύμπραξη, που ανακοινώθηκε πρόσφατα έχει σκοπό να ομαδοποιήσει τις εταιρείες για να εργαστούν πάνω σε ηλεκτρικά οχήματα, SDV και κοινές προμήθειες.
Η Nissan και η Honda έχουν αρχίσει να περιγράφουν τις λεπτομέρειες της συνεργασίας, η οποία εκτείνεται σε μια προκαταρκτική συμφωνία τον Μάρτιο, λέγοντας ότι πρώτα θα ερευνήσουν από κοινού ένα λειτουργικό σύστημα λογισμικού για αυτοκίνητα κατά το επόμενο έτος και θα στοχεύσουν στην ανάπτυξη του συστήματος επόμενης γενιάς μετά το 2027.
“Η υπογραφή μιας συμμαχίας είναι το εύκολο μέρος. Τώρα, το να κάνεις τη συμμαχία να δουλέψει είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία”, δήλωσε ο Ghosn στο Automotive News από τον Λίβανο, όπου ζει ως φυγάς από τις ιαπωνικές αρχές, αφού δραπέτευσε από την εγγύηση τον Δεκέμβριο του 2019 και διέφυγε από τη χώρα κρυμμένος σε ένα θήκη μουσικού οργάνου.
Πράγματι, πολλές λεπτομέρειες της συμφωνίας Nissan-Honda, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης και των επενδύσεων, είναι στον αέρα. Εν τω μεταξύ, η προσθήκη της Mitsubishi στο μείγμα φέρνει άλλη μια φωνή που θα μπορούσε να περιπλέξει τις συζητήσεις.
Ο Ghosn, ο οποίος ηγήθηκε της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi ως πρόεδρός της μέχρι τη σύλληψή του σε αεροδρόμιο του Τόκιο τον Νοέμβριο του 2018, δήλωσε ότι οι νέοι εταίροι αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις. Η σχέση, πρόσθεσε, μοιάζει περισσότερο με μια εκκολαπτόμενη εξαγορά της Honda παρά με μια πραγματική συνεργασία ίσων.
“Συγκαλυμμένη εξαγορά”
Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η Honda είναι μακράν η ισχυρότερη από τις τρεις, δήλωσε ο Ghosn.
Διαβάστε την συνέχεια στο topgeargreece.gr