Ηλεκτρικά, υβριδικά και εκτεταμένης αυτονομίας θα είναι τα νέα μοντέλα που ετοιμάζει η Volkswagen σε συνεργασία με την μόνιμη συνεργάτη της στην Κίνα FAW.
Η Volkswagen, σε συνεργασία με τον μακροχρόνιο πλέον συνεργάτη της στην Κίνα, την FAW, ετοιμάζεται να λανσάρει 11 νέα μοντέλα, επιχειρώντας να ενισχύσει τη θέση της στην μεγαλύτερη αυτοκινητιστική αγορά παγκοσμίως.
Τα μοντέλα θα αφορούν αποκλειστικά την κινεζική αγορά και θα εντάσσονται σε διάφορες κατηγορίες, ενώ θα ειναι κατά βάση ηλεκτρικά.
Ηλεκτρική ώθηση με έμφαση στην καινοτομία
Από το 2026, η Volkswagen θα παρουσιάσει έξι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), δύο plug-in υβριδικά (PHEV) και δύο ηλεκτρικά με εκτεταμένη αυτονομία (EREV). Παράλληλα, η μάρκα Jetta, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Κίνα, θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο το 2025, στοχεύοντας στην αγορά των entry-level EVs, όπου η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία.
Τα νέα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων δυνατοτήτων αυτόνομης οδήγησης και over-the-air (OTA) αναβαθμίσεων, ενισχύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά, όπως ανέφερε η VW σε ανακοίνωσή της στις 17 Μαρτίου.
Αντεπίθεση απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς, καθώς κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD, κυριαρχούν χάρη στην ταχύτατη παραγωγή προηγμένων EVs, τα οποία κερδίζουν διαρκώς έδαφος στους Κινέζους οδηγούς.
Το 2023, οι συνολικές παραδόσεις του VW Group – που περιλαμβάνει τις Audi, Skoda και Porsche – κατέγραψαν πτώση, με τις πωλήσεις στην Κίνα να μειώνονται κατά 9,5%, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και οικονομικών πιέσεων που περιορίζουν την καταναλωτική ζήτηση.
Στροφή στην τεχνολογία και στρατηγική προσαρμογή
Για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, η Volkswagen προσαρμόζει τη στρατηγική της στην Κίνα, ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες στα επερχόμενα μοντέλα της, τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά και τα μοντέλα με εκτεταμένη αυτονομία. Παράλληλα, έχει ήδη συνάψει συνεργασία με την Xpeng για ανάπτυξη λογισμικού και υπερταχεία φόρτιση.
“Το νέο τεχνολογικό πλαίσιο, που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την Κίνα, θα επιτρέψει στις κοινοπραξίες μας να ανταποκρίνονται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών και στις συνθήκες της αγοράς”, δήλωσε ο επικεφαλής της VW στην Κίνα, Ralf Brandstaetter.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η Volkswagen στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις 4 εκατομμυρίων οχημάτων στην Κίνα έως το 2030. Μέχρι το 2027, αναμένεται να παρουσιάσει περίπου 40 νέα μοντέλα, εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά θα είναι ηλεκτρικά, ενισχύοντας τη θέση της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της ηλεκτροκίνησης.