18.9 C
London
Sunday, June 22, 2025

Η Ιαπωνία θέλει να διπλασιάσει τη ναυπηγική της παραγωγή μέχρι το 2030

Date:

Related stories

Δεν κινήθηκε πειθαρχική διαδικασία για την Κωνσταντοπούλου επειδή δεν υπεβλήθη πειθαρχική αναφορά από τους δικαστές, απαντούν οι δικηγόροι στην Κλάπα

Η συντονιστική επιτροπή της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος με ανακοίνωσή της, απαντά στην χθεσινή ανακοίνωση της προέδρου του Αρείου Πάγου Ιωάννας Κλάπα, η οποία έψεξε τους Δικηγορικούς Συλλόγους, που δεν κινήθηκαν αυτεπάγγελτα στην περίπτωση της συμπεριφορά που επέδειξε η Ζωή Κωνσταντοπούλου προς τους δικαστές της έδρας του Μ.Ο.Ε. Λαμίας που δικάστηκε η υπόθεση του…

Κεφαλογιάννης: Έχουμε ξεπεράσει τις 3.300 ενάρξεις πυρκαγιών από την αρχή του έτους

Κεφαλογιάννης: Έχουμε ξεπεράσει τις 3.300 ενάρξεις πυρκαγιών από την αρχή του έτους Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας ανέφερε ότι μέχρι στιγμής υπάρχει αισθητή μείωση στις ενάρξεις πυρκαγιών σε σχέση με πέρυσι – Ωστόσο, τόνισε ότι χρειάζεται διαρκής επαγρύπνηση Πάνω από 3.300 ενάρξεις πυρκαγιών έχει καταγράψει η πυροσβεστική από τις αρχές του έτους, όπως ανέφερε ο υπουργός…

The Fascinating History of Romaniote Jews in Greece’s Ioannina

Finely-worked silver a mark of Ioannina culture The...

του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

Ένα φιλόδοξο σχέδιο για να αναστήσει τη ναυπηγική της βιομηχανία, η οποία κάποτε κυριαρχούσε παγκοσμίως ξεκινά η Ιαπωνία με στόχο να διπλασιάσει την σημερινή παραγωγή πλοίων μέχρι το 2030, ώστε η χώρα να ανακτήσει το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.

Το σχέδιο περιλαμβάνει ακόμα και τη δημιουργία ενός κρατικού ναυπηγείου, με οικονομική στήριξη από το δημόσιο, αλλά και επενδυτικά κίνητρα για ιδιώτες. Παράλληλα, προβλέπεται η επανενεργοποίηση παλιών ναυπηγείων και η κατασκευή νέων, πιο σύγχρονων μονάδων παραγωγής.

Εξάλλου, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας εξετάζει τη συνεργασία με τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο της αμερικανικής προσπάθειας να “αναστήσει” τη δική της ναυπηγική βιομηχανία. Οι δύο χώρες σχεδιάζουν ένα διμερές ταμείο επενδύσεων, το οποίο θα χρηματοδοτεί ναυπηγεία σε ΗΠΑ και Ιαπωνία. Οι Ιάπωνες παραγωγοί εξετάζουν συμβάσεις για αυτοκινητάδικα, πλοία LNG και παγοθραυστικά για την αμερικανική αγορά.

Σήμερα, το μερίδιο της Ιαπωνίας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία έχει πέσει στο 10%, ενώ η Κίνα κυριαρχεί με 70% στα νέα πλοία και 90% στις επισκευές. Τη δεκαετία του 1990, η Ιαπωνία είχε σχεδόν το μισό της παγκόσμιας παραγωγής – αλλά ο ανταγωνισμός από Κίνα και Νότια Κορέα, με χαμηλές τιμές και κρατικές ενισχύσεις, την άφησε πίσω.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε τον Μάιο, όταν οι παραγγελίες για νέα πλοία μειώθηκαν κατά 48% σε σχέση με πέρσι, σύμφωνα με την Ιαπωνική Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων.

Μέσα σε αυτή την κρίση, η ιαπωνική ναυπηγική απέκτησε νέα ηγεσία: ο Yukito Higaki, πρόεδρος της Imabari Shipbuilding – του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας – ανέλαβε επικεφαλής της Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Ιαπωνίας. Είναι η πρώτη φορά που αυτό το πόστο δίνεται σε εκπρόσωπο εμπορικού ναυπηγείου, και όχι βαριάς βιομηχανίας όπως η Mitsubishi.

Ο Higaki έχει βάλει στόχο την ανάκτηση 20% της παγκόσμιας αγοράς μέχρι το 2030: “Μόνο αν πιάσουμε αυτό το ποσοστό, θα μπορέσουμε να ορίζουμε τις τιμές και να έχουμε πραγματική ισχύ”, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου.

Το όλο σχέδιο εντάσσεται στη νομοθεσία για την οικονομική ασφάλεια που ψηφίστηκε στην Ιαπωνία το 2022, και επιτρέπει στο κράτος να επενδύει απευθείας σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι η ναυπηγική.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here