Η ερώτηση στα Αρχαία Ελληνικά που προκάλεσε την αντίδραση της Έλενας Ακρίτα: Ακραίος σεξισμός στις Πανελλήνιες
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως η φράση στο θέμα Β3 «αντικατοπτρίζει παρωχημένες και πατριαρχικές αντιλήψεις για τον ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία»
Την αντίδραση της Έλενας Ακρίτα προκάλεσε η απάντηση σε ερώτηση των Πανελληνίων Εξετάσεων, στα Αρχαία Ελληνικά. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως η απάντηση «αντικατοπτρίζει παρωχημένες και πατριαρχικές αντιλήψεις για τον ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία» και επισημαίνει πως «είναι επιτακτική ανάγκη η εκπαιδευτική κοινότητα να επανεξετάσει τα κριτήρια επιλογής θεμάτων».
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στο θέμα Β3 των Αρχαίων Ελληνικών, στο οποίο οι μαθητές καλούνταν να συμπληρώσουν προτάσεις «με ουσιαστικά ετυμολογικά συγγενή (απλά η σύνθετα) της μετοχής “φέροντας” ώστε να ολοκληρωθεί σωστά το νόημά τους». Συγκεκριμένα, στην πέμπτη πρόταση, οι υποψήφιοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν να επιλέξουν τη λέξη «φερέφωνο» που συμπλήρωνε την εξής πρόταση: «Δεν ντρέπεσαι που επαναλαμβάνεις ό,τι σου λέει η γυναίκα σου; Κατάντησες φερέφωνό της».
Σε δήλωσή της με τίτλο «ακραίος σεξισμός στα θέματα των Πανελληνίων», η κυρία Ακρίτα, υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο ερώτημα «έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις λόγω της σεξιστικής του φύσης» ενώ η φράση «αντικατοπτρίζει παρωχημένες και πατριαρχικές αντιλήψεις για τον ρόλο της γυναίκας στην κοινωνία».
«Η επιλογή τέτοιων εκφράσεων που αναπαράγουν την αναχρονιστική ιδέα ότι είναι υποτιμητικό για έναν άντρα να “συμμορφώνεται” ή να “επηρεάζεται” από τη γυναίκα του, σε μια τόσο σημαντική μάλιστα διαδικασία όπως οι Πανελλήνιες, εγείρει σοβαρά ερωτήματα, σχετικά με την ευαισθησία και την επίγνωση των θεματοθετών απέναντι σε ζητήματα ισότητας των φύλων», δηλώνει η Έλενα Ακρίτα και συμπληρώνει: «αντί να προάγει τον προβληματισμό και την κριτική σκέψη, το ερώτημα φαίνεται να αναπαράγει στερεότυπα που δεν έχουν θέση στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία».
«Είναι επιτακτική ανάγκη η εκπαιδευτική κοινότητα να επανεξετάσει τα κριτήρια επιλογής θεμάτων, διασφαλίζοντας ότι αυτά προάγουν τις αξίες του σεβασμού, της ισότητας και της προόδου. Η εκπαίδευση πρέπει να λειτουργεί ως εργαλείο απελευθέρωσης και όχι ως μέσο διαιώνισης ανισοτήτων», καταλήγει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
-