Ο Δημάρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης συναντήθηκε με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα με θέμα τόσο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού που γίνεται όλο και πιο έντονο όσο και την ασφάλεια πεζών και οδηγών.
Ο Δήμαρχος δήλωσε σχετικά: «Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της. Στη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσα αναλυτική πρόταση 16 σημείων μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΕ, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία κ.ά. Με σχέδιο, συνεργασία και συμπληρωματικές δράσεις μπορούμε μαζί να βάλουμε τάξη στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας».
Ο ευρύτερος στόχος είναι να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κίνησης στην πρωτεύουσα, προκειμένου να μετριαστεί το κυκλοφοριακό της Αθήνας, αλλά και να μην υποβαθμιστεί και άλλο η ποιότητα ζωής των Αθηναίων.
Μια από τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τον Δήμαρχο Αθηναίων είναι η κατάργηση της διασποράς αρμοδιοτήτων και η σύσταση ενός ενιαίου φορέα, υπό τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον οποίο θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι υπάρχοντες φορείς που μετέχουν στο σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα
Από κει και πέρα στις προτάσεις που κατατέθηκαν περιλαμβάνεται η αναβάθμιση ουσίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η πιο έντονη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της Αθήνας, η αναβάθμιση της Δημοτικής Αστυνομίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η επέκταση του πράσινου δακτυλίου, η αναθεώρηση του πλαισίου για τις εκδηλώσεις αλλά και η φιλοξενία των ξένων επίσημων εκτός κέντρου.
Άλλα ζητήματα είναι η βελτίωση των υποδομών για την υποστήριξη της μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο, η κατάρτιση ενός πλάνου για τις φορτοεκφορτώσεις και η αυστηρή εφαρμογή του, η χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί, η διαμόρφωση σχεδίου για την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων, η διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του car sharing.
UPD: