Το κορυφαίο στέλεχος της Ineos Automotive δεν πιστεύει ότι τα σχέδια για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι το 2035 θα πετύχουν, παρόλο που ο κατασκευαστής SUV με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να παρουσιάσει το ντεμπούτο του αμιγώς ηλεκτρικού Fusilier μέχρι τα μέσα του 2027.
“Με ένα μόνο άλογο που προσπαθούμε να υποστηρίξουμε αυτή τη στιγμή με τη μορφή της ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη χώρα [το Ηνωμένο Βασίλειο] και στην Ευρώπη, νομίζω ότι θα αποτύχουμε”, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Lynn Calder.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα 6 χειρότερα αυτοκίνητα σύμφωνα με το ChatGPT
“Αυτό για το οποίο είμαστε εδώ σήμερα για να μιλήσουμε είναι να σκεφτεί η κυβέρνηση μια στρατηγική πολλαπλών συστημάτων κίνησης, όχι να υπαγορεύσει ποια θα πρέπει να είναι η τεχνολογική στρατηγική”, δήλωσε η Calder στους δημοσιογράφους.
Το 2023 οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν έγκριση σε μια συμφωνία που απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2035. Η συμφωνία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 55% αυτή τη δεκαετία και αποτελεί βασικό πυλώνα του συνολικού στόχου του μπλοκ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Την ίδια χρονιά, ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει μια εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα, ώστε να μπορούν να πωληθούν μετά το 2035 – όταν όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, δίνοντας νέα ζωή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
H Calder δεν είναι το πρώτο αφεντικό της αυτοκινητοβιομηχανίας που εκφράζει αμφιβολίες σχετικά με τη μετάβαση του 2035 όταν όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, δήλωσε τον ότι το σχέδιο της Ευρώπης για τη σταδιακή κατάργηση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 θα μπορούσε να καθυστερήσει. “Υπάρχουν πολλές συζητήσεις αυτή τη στιγμή γύρω από το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης”, δήλωσε ο Meschke. “Νομίζω ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει”.
Η επιβράδυνση των παραγγελιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει θέσει υπό αμφισβήτηση το κατά πόσον η ΕΕ βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση, η οποία αποτελεί μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόσθεσε ότι ενώ η μείωση της ζήτησης EV κάνει τη Mercedes νευρική, “παραμένει ο στόχος μας να πάμε στην ηλεκτροκίνηση. Παραμένει ο στόχος μας να πάμε με ουδέτερο CO2. Επομένως, νομίζω ότι η διατήρηση φιλόδοξων στόχων και όσον αφορά τη μετάβαση στα EV είναι αυτό που υποστηρίζουμε παγκοσμίως σύμφωνα με τη στρατηγική μας”.
Υδρογόνο
Η Ineos Automotive παρουσίασε τις εκτός δρόμου και εντός δρόμου δυνατότητες της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου. Το σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών δοκιμάζεται από την εταιρεία στο Grenadier, τη ναυαρχίδα της SUV που προσφέρεται μόνο με κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης.
Είπε ότι θα ήταν εύκολο για τους επικριτές να πουν ότι η Ineos Automotive, ο βραχίονας κατασκευής οχημάτων του βρετανικού ομίλου πετροχημικών Ineos Group, αντιτίθεται στην προσπάθεια για την ηλεκτροκίνηση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2035, επειδή η 6χρονη εταιρεία δεν διαθέτει ακόμη μια μεγάλη γκάμα. Η ίδια δήλωσε ότι δεν είναι αυτό το θέμα.
Πηγή: topgeargreece.gr