AYTOKINHTO

Επίσημο: Τελικά “χαλαρώνει” το Euro 7-τι αποφάσισε η ΕΕ

Μετά από ατελείωτες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες από χώρες και κατασκευαστές η Ευρωβουλή αποφάσισε να αλλάξει το πλαίσιο ρύπων Euro 7. Ας δούμε τι ακριβώς έγινε

Top Gear TEAM

εξάτμιση αυτοκινήτου

Τελικά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να μειώσει την αυστηρότητα του πλαισίου ρύπων Euro 7, υιοθετώντας μια θέση λιγότερο φιλόδοξη από την αρχική πρόταση μετά από πιέσεις χωρών και αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Το Κοινοβούλιο θα ξεκινήσει τώρα “τριμερείς” διαπραγματεύσεις για το τελικό έγγραφο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει κορυφαίους υπουργούς από τις χώρες της ΕΕ.

Η έγκριση θα μπορούσε να έρθει ήδη από τις αρχές του 2024, με τους κανονισμούς να τίθενται σε ισχύ το νωρίτερο το 2026 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και το 2027 για τα βαρέα φορτηγά.

Το Euro 7 θα αντικαταστήσει το ισχύον πλαίσιο ρύπων Euro 6, το οποίο διέπει τις εκπομπές βλαβερών για την υγεία ρύπων από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται τους νόμους της ΕΕ, δήλωσε ότι τα οφέλη για την υγεία θα υπερκαλύψουν κατά πολύ το κόστος.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και χώρες όπως η Ιταλία και η Τσεχία υποστήριξαν ότι οι αρχικοί κανόνες που πρότεινε η Επιτροπή θα ήταν πολύ δαπανηροί. Λένε ότι δεδομένου ότι η ΕΕ έχει ήδη μια προθεσμία για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθούν οι επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων παρά στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι νομοθέτες ψήφισαν την Πέμπτη υπέρ της διατήρησης της πρότασης της Επιτροπής για τα όρια της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου (NOx), των σωματιδίων και του μονοξειδίου του άνθρακα.

Η εν λόγω πρόταση, που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο του 2022, διατηρεί ουσιαστικά τα όρια του Euro 6, αλλά περιλαμβάνει επίσης για πρώτη φορά όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Ωστόσο, αποδυνάμωσαν τα όρια NOx για τα φορτηγά και καθυστέρησαν το πότε θα εφαρμοστούν οι κανόνες -για τα αυτοκίνητα, για τρία χρόνια μετά την ψήφιση όλης της δευτερογενούς νομοθεσίας που σχετίζεται με την πρόταση. Η Επιτροπή ήθελε οι κανόνες να εφαρμοστούν από το 2025.

Οι χώρες της ΕΕ, με τη μορφή του Συμβουλίου, και οι νομοθέτες του Κοινοβουλίου συμφώνησαν να αποδυναμώσουν τους κανόνες. Το Συμβούλιο ψήφισε τον Σεπτέμβριο για την παράταση των περισσότερων υφιστάμενων όρων δοκιμής Euro 6 και των ορίων εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αν και θα είναι χαμηλότερα για τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα.

Η ACEA δήλωσε την Πέμπτη ότι η θέση του Κοινοβουλίου είναι “μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για το Euro 7” από την αρχική πρόταση της Επιτροπής. “Το Euro 7 εξακολουθεί να συνοδεύεται από ένα βαρύ τίμημα και μάλιστα σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία του μετασχηματισμού της βιομηχανίας”, δήλωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκίνητου. 

Τι λένε οι “πράσινοι”

Η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment χαρακτήρισε την Πέμπτη τη θέση του Κοινοβουλίου για το Euro 7 ως “χειρότερη από άχρηστη”. 

“Το Κοινοβούλιο της ΕΕ υποστήριξε το λεγόμενο πρότυπο “Euro 7″, το οποίο αποτυγχάνει να αυξήσει σημαντικά την προστασία από την ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με τον προκάτοχό του Euro 6”, δήλωσε η ομάδα.

Ο Alexandr Vondra, επικεφαλής νομοθέτης του Κοινοβουλίου για τους κανόνες και μέλος της δεξιάς ομάδας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών, δήλωσε ότι η απόφαση της Πέμπτης ήταν καλή για τους αυτοκινητιστές και μια “μεγάλη ήττα” για τους νομοθέτες των Πρασίνων και των Σοσιαλιστών που είχαν επιδιώξει αυστηρότερους κανόνες.

Οι Πράσινοι νομοθέτες επέκριναν την ψηφοφορία ως μια χαμένη ευκαιρία να μειωθούν οι περίπου 70.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως στην Ευρώπη που αποδίδονται στη ρύπανση από τα οχήματα.

“Η ΕΕ χάνει την ευκαιρία να είναι ο μελλοντικός ηγέτης στην πράσινη τεχνολογία”, δήλωσε ο Bas Eickhout, νομοθέτης των Πρασίνων της ΕΕ.

Πηγή: Automotive News Europe/Reuters

Related posts

Ελλάδα: Εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων-ποιες κατηγορίες προτιμούν οι Έλληνες

timesadmin

Ferrari e-building: Αυτό είναι το εργοστάσιο των ηλεκτρικών Ferrari (εικόνες, video)

timesadmin

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσα χρόνια αντέχουν οι μπαταρίες

timesadmin

Κατασχέθηκαν δεκάδες αυτοκίνητα μεγάλης εταιρείας

timesadmin

Η Skoda αποκάλυψε το νέο Octavia και δεν μπαίνει στην πρίζα (εικόνες)

timesadmin

Για ποιο λόγο διαμαρτύρονται οι εργαζόμενοι στο Tesla Gigafactory Βερολίνου

timesadmin