Το νέο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της Smart παρουσιάστηκε επίσημα και πλέον, το ενδιαφέρον στρέφεται στην τιμή που θα έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με το νέο Smart #5, η φίρμα εισέρχεται για πρώτη φορά στη μεσαία κατηγορία, και το κάνει με ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Μάλιστα φρόντισε να το εξοπλίσει με αρχιτεκτονική 800V, δίνοντάς του ένα σοβαρό εφόδιο για να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y που βρίσκεται στην ίδια κατηγορία.
Το κινεζικής κατασκευής #5 θα κυκλοφορήσει στην Ασία το προσεχές φθινόπωρο και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, όπου αναμένεται την άνοιξη του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν οριστεί για το καλοκαίρι, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η εταιρεία.
Θυμίζουμε πως το #5 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου τον περασμένο Απρίλιο. Η είσοδός του στην αγορά θα γίνει με δύο εκδόσεις, την Summit με off road προσανατολισμό και τετρακίνηση και την Premium+, με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Στο μέλλον, η γκάμα του #5 αναμένεται να συμπεριλάβει και μια έκδοση Brabus, με κύριο χαρακτηριστικό την υψηλή απόδοση, καθώς και μια πιο προσιτή, βασική έκδοση με μικρότερη αυτονομία.
Αγκάθι οι δασμοί της ΕΕ
Ωστόσο, ο κύριος προβληματισμός που δημιουργεί εύλογη αβεβαιότητα για την κυκλοφορία του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει καλά η Smart.
Η ΕΕ αναμένεται να αποφασίσει στις αρχές Νοεμβρίου εάν θα μονιμοποιήσει τους πρόσφατους υψηλούς δασμούς στις κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους προσωρινούς κανονισμούς, τα ηλεκτρικά οχήματα της Smart υπόκεινται σε πρόσθετο δασμό 19,9% επιπλέον των υφιστάμενων δασμών 10% στις κινεζικές εισαγωγές.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε η Smart, η τιμολόγηση του #5 και οι χώρες όπου θα διατεθεί, είναι πιθανό να εξαρτηθούν από τις τελικές αποφάσεις που θα ληφθούν.
Το #5 είναι το τρίτο νέο μοντέλο της Smart από τη στιγμή που δημιουργήθηκε η κοινοπραξία μεταξύ του ομίλου Mercedes και της Geely, το 2020. Προηγήθηκαν πριν μερικούς μήνες το μικρό #1 και το συμπαγές #3. Μάλιστα η Smart εκτιμά ότι το #5 θα προσελκύσει όσους κατά το παρελθόν είχαν κάποιο από τα αυτοκίνητα πόλης της μάρκας, πολλοί από τους οποίους είχαν ένα μεσαίο SUV ως δεύτερο αυτοκίνητο.
Αρχιτεκτονική της Geely
Όπως και τα #1 και #3, το #5 βασίζεται στην πλατφόρμα SEA της Geely και κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά έχει σχεδιαστεί στη Γερμανία από τη Mercedes. Όπως είπαμε, θα έχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V και, αρχικά, μια μεγάλη μπαταρία 100 kWh. Η οποία πάντως, θα χρειάζεται μόλις 15 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 80%.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του που έχουν ανακοινωθεί για την κινεζική αγορά, το #5 έχει μέγιστη αυτονομία 740 χιλιομέτρων. Η Smart δεν έχει ανακοινώσει πώς διαμορφώνεται αυτό το νούμερο για την Ευρώπη. Από όσα έχουν μέχρι στιγμής ανακοινωθεί και αφορούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, γνωρίζουμε πως:
•Θα έχει μήκος 4,7 μέτρα, παρόμοιο με αρκετά μεσαία SUV της αγοράς.
•Το μεταξόνιο θα είναι 2,9 μέτρα, με τους τροχούς να είναι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος, για καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.
•Ο χώρος αποσκευών περιλαμβάνει έναν μπροστινό αποθηκευτικό χώρο (frunk) 72 λίτρων και πίσω πορτμπαγκάζ έως και 1.530 λίτρων.
Τρεις οθόνες κατά μήκος του ταμπλό
Στο εσωτερικό, το #5 θα διαθέτει τρεις οθόνες στο ταμπλό. Έναν πίνακα οργάνων 10,3 ιντσών και δύο οθόνες 13 ιντσών τοποθετημένες η μία δίπλα στην αλλη. Θα διαθέτει επίσης head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 25,6 ιντσών.
Η Smart ιεραρχούσε πάντοτε ψηλά την δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της και το ίδιο κάνει στο #5. Βασικός άξονας αυτού, η ύπαρξη ατμοσφαιρικού φωτισμού στην καμπίνα, αλλά και η δυνατότητα προσαρμογής όλων των καθισμάτων για τη δημιουργία ενός king size κρεβατιού.