Το project του σπορ sedan Emily GT φέρεται να έχει εξαγοραστεί από τον Ιούλιο και σύμφωνα με τις ενδείξεις, θα παράγεται σε πρώην εργοστάσιο της Saab
Η εξαγορά του project NEVS Emily GT είναι μια ιστορία με αρκετά κεφάλαια να έχουν γραφτεί τους τελευταίους αρκετούς μήνες. Όταν η Saab κατέρρευσε το 2011, η New Electric Vehicle Sweden (NEVS) αγόρασε ό,τι είχε απομείνει από την σουηδική εταιρεία.
Η NEVS είχε προφανώς τις δικές της φιλοδοξίες για το μέλλον της μάρκας, η οποία ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου, κατέληξε στον κινεζικό όμιλο Evergrande.
Τα προβλήματα όμως δεν φάνηκε να τελειώνουν εκεί. Η Evergrande, αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα μετά το 2020, εποχή κατά την οποία οι πρώην μηχανικοί της Saab στη NEVS εργάζονταν πάνω στο Emily GT, ένα τετράθυρο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ sedan.
Σε αντίθεση με πολλά ηλεκτρικά sedan της αγοράς, το Emily GT ερχόταν να αλλάξει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα σε επίπεδο χωρητικότητας μπαταρίας.
Κι αυτό γιατί διαθέτει μια τεράστια μπαταρία 175 kWh, που του εξασφαλίζει μια θεωρητική αυτονομία περίπου 1.000 χιλιομέτρων.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά sedan που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά δεν διαθέτουν μπαταρίες μεγαλύτερες των 100-118 kWh, τα 1.000 χιλιόμετρα δεν ακούγονται τιμή εκτός πραγματικότητας.
Με 4 κινητήρες και torque vectoring
Για την κίνησή του, το Emily GT εφοδιάζεται με τέσσερις κινητήρες, από έναν σε κάθε τροχό, οι οποίοι αποδίδουν 480 ίππους. Αν και οι 480 ίπποι δεν εντυπωσιάζουν ως νούμερο για μοντέλο τέτοιων προδιαγραφών, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ικανότητα διαμόρφωσης της ροπής (torque vectoring).
Το torque vectoring παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα μεγάλης ακρίβειας στον χειρισμό και αυξημένη σταθερότητα. Αυτό με τη σειρά του, επιτρέπει σε ένα μεγάλο και βαρύ μοντέλο όπως το Emily GT, να έχει χαρακτηριστικά σπορ αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση, το πολλά υποσχόμενο project του Emily GT δεν μπόρεσε να προωθηθεί στην αγορά λόγω οικονομικών δυσκολιών. Την περασμένη άνοιξη όμως, η NEVS παρουσίασε το νέο της μοντέλο στην αγορά, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει πιθανούς επενδυτές. Τον Ιούλιο, αναφέρθηκε ότι επενδυτές που δεν επιθυμούν να αποκαλύψουν ακόμη την ταυτότητά τους, αγόρασαν το project.
Κι ενώ οι αγοραστές δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, ο Svante Andersson, διευθύνων σύμβουλος της Stenhaga Invest AB, φέρεται να είναι ο ιδιοκτήτης των παλαιών εγκαταστάσεων κατασκευής της Saab.
Το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Saab που βρίσκεται στο Τρολχάταν της Σουηδίας, θα είναι το μέρος όπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα παράγεται το NEVS Emily GT. Ενώ η Saab βρίσκεται εκτός αγοράς για πάνω από μια δεκαετία, ίσως τελικά αυτή η εξέλιξη να σηματοδοτεί την αναγέννηση της θρυλικής σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.