Στις εικόνες βλέπεις την Mercedes EQE. Είναι η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes που κάθεται δίπλα στη E-Class και ίσως προσπαθεί να αποδείξει ότι είναι καλύτερή της. Είναι; Μάλλον δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Ίσως λίγο να σου έρχεται στο μυαλό ότι είναι σαν ανταγωνιστής του Model S της Tesla.
Πριν καν ξεκινήσουμε να πούμε ότι τουλάχιστον σε επίπεδο ποιότητας δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Όχι γιατί δεν είναι αρκετά καλό το Tesla αλλά γιατί η Mercedes EQE είναι άλλο επίπεδο. Ίσως το καλύτερο που κυκλοφορεί εκεί έξω στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Λέμε “ίσως” καθώς δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτοκίνητα όπως το Lucid και προς το παρόν στην ηλεκτρική 5άρα (που και εδώ ίσως να είναι άδικη η σύγκριση καθώς είναι πολύ πιο φρέσκο αυτοκίνητο και στην ηλεκτροκίνηση ακόμα και ένας χρόνος παίζει ρόλο).
Γιατί να πάρεις μια Mercedes EQE
Άρα δεν θα έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης για την EQE; Όχι, γιατί την EQE αν και όταν την αποκτήσεις δεν θα την βάλεις να ανταγωνιστεί ένα άλλο αυτοκίνητο. Η EQE (όπως και η EQS) δεν υπάρχουν για να πας από το σημείο Α στο σημείο Β. Αυτό μπορείς να το κάνεις πολύ καλά και με ένα αυτοκίνητο 35.000 ευρώ -ή και αρκετά λιγότερα.
Σε ένα αυτοκίνητο σαν την EQE πληρώνεις για μια τελείως διαφορετική εμπειρία μετακίνησης. Για αυτό που ζεις όταν κάθεσαι στο τιμόνι ή είσαι συνοδηγός ή κάθεσαι στο πίσω (δεξιά ίσως) κάθισμα. Για τον διαφορετικό τρόπο που βλέπει η Mercedes πώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο της νέας εποχής και για αυτό που προσφέρει η καμπίνα -πέρα από ησυχία και άνετα καθίσματα.
Μήπως σε ενδιαφέρει ότι είναι πισωκίνητη με 288 ίππους; Μάλλον όχι και πιθανόν να αδιαφορείς ότι για τα 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 6,4 δευτερόλεπτα, δηλαδή είναι πολύ πιο γρήγορη -στην ευθεία τουλάχιστον- από τα περισσότερα θερμικά σπορ αυτοκίνητα. Που σημαίνει ότι στο φανάρι έχεις αβαντάζ. Σε ενδιαφέρει; Μάλλον όχι -ή έστω σκέφτεσαι ότι αυτό είναι από τα καλά όταν επιλέξεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σίγουρα σε ενδιαφέρει αν έχει καλή αυτονομία. Μέσα στην πόλη δεν το συζητάμε θα βγάλει άνετα 500 χιλιόμετρα ίσως και αρκετά παραπάνω. Στο ταξίδι η κατανάλωση θα ανέβει αλλά και πάλι αν κινείσαι κοντά στα όρια ταχύτητας έχεις 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας. Και τα δύο νούμερα είναι εξαιρετικά αν αναλογιστείς το μέγεθος και το βάρος του οχήματος.
Ναι, η EQE είναι μεγάλη. Τόσο μεγάλη που πλησιάζει τα 5 μέτρα μήκος αλλά και πιο ελαφριά από την EQS ώστε με λίγο μικρότερη μπαταρία να βγάζει τα ίδια χιλιόμετρα -αν όχι περισσότερα. Και ξεκάθαρα ανταγωνίζεται την μεγάλη αδελφή καθώς μοιάζουν πολύ.
Πρέπει να είσαι καλός στο παιχνίδι “βρες τις διαφορές” για να καταλάβεις αν πρόκειται για EQE ή EQS. Είναι αυτό πλεονέκτημα; Ναι, ας είσαι κάτοχος EQE, ίσως και όχι αν έχεις EQS -ιδίως να θέλεις να απαντήσεις σε απλοϊκές ερωτήσεις της κατηγορίας “γιατί έδωσες τουλάχιστον 50.000 ευρώ περισσότερα για την EQS;”.
Προφανώς δεν σε αφορά και τόσο που έχει 430 λίτρα χώρο αποσκευών (ένα νούμερο που δεν ταιριάζει με το μέγεθος του οχήματος) αλλά σε ενδιαφέρει ότι στο πίσω κάθισμα είσαι τόσο προστατευμένος που ίσως να νιώθεις αποκομμένος από το περιβάλλον.
Από την άλλη αυτό πολύ πιθανόν να αρέσει σε αυτόν που επιλέγει να κάθεται πίσω -ακόμα και αν είναι άδεια η θέση του συνοδηγού. Υπάρχει ένα αντίδοτο και αυτό είναι η διπλή γυάλινη οροφή που σου δίνει αυτό το αίσθημα ευρυχωρίας που σου έλειπε. Και λέμε αίσθημα γιατί στην πράξη χώρο έχεις.
Όταν η οδήγηση δεν παίζει μεγάλο ρόλο
Οι πιο ευνοημένοι είναι αυτοί που κάθονται μπροστά γιατί εκεί απολαμβάνεις την διαφορετικότητα των Mercedes EQ γενικά και της EQE ειδικά.
Να, τώρα αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή. Επιλέγεις το μεγάλο MBUX με οθόνη και μπροστά από τον συνοδηγό ή αυτή που βλέπεις στο αυτοκίνητο της δοκιμής με το ποιοτικό ξύλο; Θα προτιμούσα την μεγάλη οθόνη που δίνει ακόμα μεγαλύτερο βάθος στο ταμπλό, παρότι το ξύλο είναι εξαιρετικής ποιότητας, φινιρίσματος και αφής. Ναι, αυτά είναι θέμα γούστου αλλά επειδή ζήσαμε το μεγάλο MBUX στην EQS δεν μπορούμε να το ξεπεράσουμε εύκολα.
Κάλεσα 5 διαφορετικούς ανθρώπους να κάτσουν στις μπροστινές θέσεις τις EQE. Σχεδόν όλοι είπαν την ίδια λέξη “διαστημόπλοιο”. Για κάποιους αυτό ίσως να μην καλό -μάλλον είναι οι ίδιοι που δεν θα διαλέξουν το MBUX με οθόνη συνοδηγού και θα μείνουν στο ξύλο. Δεκτό μεν αλλά η Mercedes έχει κάνει μια βασική επιλογή και αυτή είναι να ανανεώσει αυτό που εννοούμε καμπίνα αυτοκινήτου και να δώσει μια νέα φουρουριστική / ψηφιακή διάσταση.
Και το κάνει μέχρι τώρα πολύ καλά. Τόσο κάλα που κάποιοι το σχολιάζουν χωρίς θετικό πρόσημο -σαν κάτι ξένο με την κατεστημένη σχεδίαση στις καμπίνες. Και όμως γι’ αυτό θα πληρώσεις ένα σεβαστό ποσό για αυτοκίνητο. Για να ζήσεις κάτι διαφορετικό τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και λειτουργίας. Όλα αυτά που βλέπεις στο ταμπλό δεν είναι απλώς “φωτάκια”.
Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές ότι τα πακέτα φωτισμού της Mercedes είναι το κορυφαία στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα. Γιατί δεν είναι απλώς εντυπωσιακά αλλά σου αλλάζουν την διάθεση. Ποιος δεν θέλει να νιώθει καλύτερα μέσα στο αυτοκίνητο; Μάλλον κανείς. Με την EQE και με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε λειτουργία -που σχεδόν προσφέρουν αυτονομία επιπέδου 3- ασχολείσαι με άλλα πράγματα και όχι τόσο με την οδήγηση.
Είσαι ασφαλής, κάθεσαι σε καθίσματα που προσφέρουν το ανώτατο επίπεδο άνεσης, ο φωτισμός σε χαλαρώνει και εσύ απολαμβάνεις την ησυχία, την ποιότητα κύλισης (που δεν μοιάζει τόσο με κύλιση πια αλλά με αιώρηση), το εξαιρετικό ηχοσύστημα και μια συνομιλία με τον συνοδηγό λ.χ., σε ένα εξωτερικό περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει και σε ένα εσωτερικό περιβάλλον που προσαρμόζεται στην ανάλογα με την διάθεσή σου. Αυτά πληρώνεις.
Mercedes-Benz EQE 350+
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας, 215 kW (288 hp)
Μπαταρία: 100 kWh, ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 90,6 kWh)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Πίσω
Ισχύς: 288 ίπποι
Ροπή: 530 Nm
0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16,30 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 19 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 660 km
Χρόνος φόρτισης: 9,45 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.946 mm x 2.103 mm x 1.503 mm
Μεταξόνιο: 3.120mm
Βάρος: 2.355 kg
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 80.500 ευρώ
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
– Espada 400 GT: Η πρώτη τετραθέσια Lamborghini είχε V12
– Για πρώτη φορά στην ιστορία ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη
– Η Volvo είχε σχεδιάσει SUV ήδη από τη δεκαετία του 1970 (εικόνες)