Στην γκάμα μοντέλων SUV της Honda, τo HR-V καλύπτει τα χαμηλά κλιμάκια. Το CR-V, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρείας, ανανεώθηκε προσφάτως και στα πλαίσια αυτής της εξέλιξης, μεγάλωσε σε διαστάσεις.
Αυτή η συνθήκη δημιούργησε ένα κενό που ήρθε να καλύψει το νέο ZR-V. Ένα SUV μικρομεσαίων διαστάσεων που έχει χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα και την εξηλεκτρισμένη τεχνολογία του Civic.
Το εμπορικό περιβάλλον που φιλοξενεί το νέο ZR-V είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό με προτάσεις όπως: Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Renault Austral, Lexus UX, Toyota RAV4 αλλά και όλες οι προτάσεις του ομίλου Stellantis στη μικρομεσαία κατηγορία SUV.
Το μοντέλο της Honda έχει να αντιπαραθέσει ένα πολύ καλό τεχνολογικό υπόβαθρο – μολονότι προτάσσει μόνο μια έκδοση με υβριδικό βενζινοκινητήρα στα υψηλά κλιμάκια – και καλό βασικό εξοπλισμό που διευρύνεται μεταξύ τεσσάρων εκδόσεων: Elegance, Style, Sport και Advance με τιμή εκκίνησης στα 44.700 ευρώ που ανεβαίνει μέχρι τα 55.800 ευρώ στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.
Σίγουρα είναι από τα ακριβά μοντέλα της κατηγορίας, κάτι που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Honda που όμως έχουν πλούσια πακέτα εξοπλισμού και χαρακτηρίζονται για την αξιοπιστία και την υψηλή αξία μεταπώλησης.
Στο δικό του σχεδιαστικό πλανήτη
Γενικώς η κοψιά του ZR-V φαίνεται σα να μην έχει καμία σύνδεση με τα υπόλοιπα SUV της εταιρείας. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και μεταξύ του μικρότερου HR-V με το μεγαλύτερο CR-V. Και μέσα σε όλα αυτά έχεις ένα Jazz και ένα Civic που επίσης απέχουν παρασάγγας από σχεδιαστικά στοιχεία κοινής ταυτοποίησης. Σα να έχεις πέντε διαφορετικές σχεδιαστικές ομάδες που δεν ανήκουν στον ίδιο κατασκευαστή.
Εξωτερικά, το μικρομεσαίο SUV της Honda στερείται τόλμης στη σχεδίαση κάτι που έχει πετύχει με το Civic. Στη μεζούρα τα 4,57 μ. μήκους του αμαξώματος προδιαθέτουν για καλή ευρυχωρία στην καμπίνα.
Ωστόσο το μεταξόνιο των 2,65 μ. δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ιδανική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και παραδόξως αυτό δεν ισχύει για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά στην χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που περιορίζεται στα 390 λίτρα. Τουλάχιστον, η χρηστικότητα εξυπηρετείται από το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Οι επιλογές σε εξωτερικούς χρωματισμούς είναι πέντε (κόκκινο, μπλε, μαύρο και δύο αποχρώσεις του λευκού). Οι εξωτερικές διαφορές μεταξύ των εκδόσεων είναι μικρές όμως όλες διαθέτουν τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/25. Το δε σχέδιο των ζαντών διαφέρει ανάλογα με την έκδοση.
Τα zen στοιχεία της καμπίνας
Στην καμπίνα τα δεδομένα είναι πιο zen. Υπάρχει μια αρμονία στις γραμμές με επενδύσεις καλής ποιότητας και ψηφιακές οθόνες. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της σχεδίασης είναι η μορφή της κεντρικής κονσόλας που διαφέρει απ’ οτιδήποτε έχουμε δει προσφέροντας χώρο εναπόθεσης μικροαντικειμένων μπροστά και από κάτω.
Το σύστημα κλιματισμού εξυπηρετείται από φυσικά κουμπιά με το τιμόνι να έχει και αυτό χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και για την αλλαγή των ενδείξεων στην βασική οθόνη πίσω από αυτό που είναι TFT 7 ιντσών υβριδικής απεικόνισης (το ταχύμετρο είναι αναλογικό). Ωστόσο, στην κορυφαία έκδοση Advance ο πίνακας ενδείξεων είναι πλήρως ψηφιακός.
Από την άλλη, η κεντρική οθόνη του συστήματος infontainment βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό και είναι αφής με διαγώνιο 9 ιντσών. Είναι ευανάγνωστη με πολύ χρηστικό μενού και φυσικό ροοστατικό διακόπτη για την ένταση του ήχου – όπως δηλαδή θα πρέπει να είναι σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα που έχουν ψηφιακές λειτουργίες χειρισμού.
Μεταξύ άλλων υπάρχουν πέντε θύρες σύνδεσης κινητών συσκευών (οι μπροστινές φωτιζόμενες USB-A και USB-C) ενώ υποστηρίζεται και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για smartphones, ισχύος 15 Watt.
Η θέση οδήγησης δεν είναι κλασική SUV θυμίζοντας μια κάπως υπερυψωμένη από μοντέλο hatchback. Ωστόσο, προσφέρει πολλές ρυθμίσεις και εξασφαλίζει καλή περιφερειακή ορατότητα.
Από τα καλύτερα υβριδικά συστήματα της αγοράς
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος e:HEV που έχουμε δει και στο Civic είναι ιδιαίτερα αποδοτική και φαίνεται η εξέλιξη 20 ετών που φέρει στους ώμους του. Είναι γεγονός πως η Toyota μαζί με την Honda έχουν τα πιο εξελιγμένα υβριδικά συστήματα αυτής της κατηγορίας.
Μαζί με τον θερμικό δίλιτρο κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkitson – η θερμική απόδοση φθάνει έως και 41% – υπάρχουν και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος βοηθά στη λειτουργία κίνησης και της αναγεννητικής πέδησης και ο άλλος λειτουργεί ως γεννήτρια.
Μαζί και μια μπαταρία ιόντων λιθίου όπου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου δίνει ενέργεια στον βασικό ηλεκτροκινητήρα για κίνηση αμιγώς ηλεκτρική – λειτουργία EV – χωρίς όμως διάρκεια λόγω της μικρής χωρητικότητας του συσσωρευτή.
Η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 184 ίππους με μέγιστη ροπή στα 315 Nm. Στην εξίσωση βάρους/απόδοσης οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει είναι καλές. Ωστόσο η περιορισμένη τελική ταχύτητα των 173 χλμ./ώρα δεν έχει λογική εξήγηση. Πάντως, πολύ καλή είναι και η ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συνόλου με την μέση κατανάλωση να κινείται σε επίπεδα εκεί κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.
Γενικώς η λειτουργία του συστήματος κίνησης είναι βελούδινη με καλή ζωντάνια στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο αν και CVT έχει καλύτερη λειτουργία από τα αντίστοιχα σασμάν της Toyota που μάλλον οφείλεται στο λογισμικό της Honda.
Καλύπτοντας χιλιόμετρα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, το ZR-V είναι απολαυστικό στην οδήγηση. Η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική και η ποιότητα κύλισης αρκετά καλή με ελάχιστους κραδασμούς και μελετημένη απόσβεση. Το τιμόνι διαθέτει απόκριση και καλή βαρύτητα όταν οι ταχύτητα ανεβαίνει.
Γενικώς, η πρόταση του ZR-V έχει καλά στοιχεία να επιδείξει έναντι του ανταγωνισμού αν και ήθελε περισσότερο αλάτι και πιπέρι στο σχέδιο και ένα κλικ πιο κάτω στα επίπεδα τιμής για να είναι πιο ανταγωνιστικό.
Με διευρυμένη σουίτα τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING, με δέκα αερόσακους, με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας μέσω του προγράμματος Honda Assist.
Honda ZR-V 2.0 i-MMD Full Hybrid
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.993 cc + Ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / CVT
Κίνηση: Μπροστά
Συνδυαστική Ισχύς: 184 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 315 Nm
0-100 km/h: 7,9 sec
Tελική ταχύτητα: 173 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,7 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,568 mm x 1.840 mm x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.657 mm
Βάρος: 1.664 kg
Χώρος αποσκευών: 390-1.322 lt
Εκπομπές CO2: 103-108 g/km
Τιμή: από 44.700 ευρώ