ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Πατέρας ” Απαιτείται μεταρρυθμιστική πολιτική και νέο θεσμικό πλαίσιο για την ναυτική εκπαίδευση”

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τη μεγάλη συμβολή των Ελλήνων αξιωματικών στην επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας, τόνισαν όλοι όσοι βρέθηκαν χθες στην κοπή πίτας του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος.  Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, βραβεύτηκαν οι εταιρείες, τα πλοία των οποίων συμμετείχαν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, που συντόνισε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος. 

“Τα  νέα παιδιά πρέπει να στραφούν στη θάλασσα με εκσυγχρονισμένη ναυτιλιακή εκπαίδευση  και νέο θεσμικό πλαίσιο. Για να πετύχουμε αυτούς του στόχους απαιτείται συντονισμός ορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική” ανέφερε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας προσθέτοντας ότι “η ακτοπλοΐα, ο θαλάσσιος τουρισμός και η ποντοπόρο ναυτιλία αντιμετωπίζουν προβλήματα και προκλήσεις και είναι καθήκον μας να τα συζητήσουμε όπου χρειάζεται”. 

Τη δυναμική συνεργασία μεταξύ της Κυβέρνησης και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, το οποίο αντιπροσωπεύει έναν ουσιαστικό πυλώνα για την ανάπτυξη και την ενίσχυση του ναυτιλιακού τομέα στη χώρα μας, εξήρε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.  “Ως εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, θέλω να επισημάνω τη δέσμευσή μας προς τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του ναυτιλιακού κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες που προωθούν την καινοτομία, την αειφορία και την εκπαίδευση στον ναυτιλιακό τομέα. Εξάλλου, όπως ήδη έχουμε αποφασίσει, το 2024 είναι έτος ναυτικής εκπαίδευσης”. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι, είναι ανάγκη να δημιουργηθεί ένα φιλόδοξο περιβάλλον για τη ναυτιλία, ώστε να προχωρήσει στην “πράσινη” μετάβαση, με τη βοήθεια ανάλογων ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Η πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, η οποία κέρδισε και το φλουρί της πίτας, ανέφερε ότι “σήμερα, τιμάμε τη ναυτοσύνη. Τη ναυτοσύνη που αφορά τόσο τους πρωταγωνιστές, τους ναυτικούς μας, τους ανθρώπους μας στη θάλασσα, αλλά και εμάς τους ίδιους, τις εταιρείες μας, τους ανθρώπους μας στη στεριά. Που με υψηλό αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης συμμετέχουμε σε περιστατικά έρευνας και διάσωσης στις θάλασσες του κόσμου” και πρόσθεσε ότι  “η χαρά είναι διπλή. Και όχι μόνο η χαρά, αλλά και η υπερηφάνεια. Θα ήθελα να συγχαρώ το Επιμελητήριο για την πρωτοβουλία του αυτή, η οποία αναδεικνύει τη δύναμη της ναυτοσύνης μας, να προστατεύει την ανθρώπινη ζωή. Για εμάς, τους ανθρώπους της θάλασσας η διάσωση είναι απαράβατος κανόνας, είναι κώδικας ηθικής, αλλά και τιμής της ναυτικής μας παράδοσης και του διεθνούς δικαίου”. 

Στην ηγετική θέση των Ελλήνων Εφοπλιστών στην πράσινη μετάβαση του παγκόσμιου στόλου, αναφέρθηκε ο Βασίλης Κορκίδης. “Οι Έλληνες σήμερα ηγούνται μακρά της κούρσας για την “πράσινη μετάβαση” έχοντας να αντιμετωπίσουν μια “ασάφεια” ως προς τον τύπο των καυσίμων τις μηχανές, και άλλα, που δεν είναι δική τους ευθύνη αλλά και “περιφερειακής” ισχύος νομοθετήματα που έχοντας στόχο να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, προσθέτουν νέους “πονοκεφάλους” στη ναυτιλία. Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε τη σημασία, τον ρόλο και την ισχύ που μας δίνει στη χώρα η ναυτιλία των Ελλήνων. Η ναυτιλία μας, που το έμψυχο δυναμικό της, από τον πλοιοκτήτη μέχρι και το ναύτη, τηρεί απαρέγκλιτα τον “άγραφο νόμο” που οι Έλληνες, ως ναυτικός λαός, καθιέρωσε στα πέλαγα του κόσμου” κατέληξε.

Related posts

Ο “χάρτης” των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 23 Φεβρουαρίου

timesadmin

Έως 22/10 οι αιτήσεις για τις 7 Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας της ΔΥΠΑ

timesadmin

Χρ. Σταϊκούρας: Στόχος οι βιώσιμες, έξυπνες και ανθεκτικές υποδομές και μεταφορές

timesadmin

Ο ΕΟΤ επανεκκινεί τον ιαπωνικό τουρισμό προς Ελλάδα

timesadmin

Α. Γεωργιάδης: Οι αυξήσεις των “τριετιών” το 2024 θα συμψηφίζονται με όποιες προηγούμενες αυξήσεις

timesadmin

Ολοκληρώνεται η διασύνδεση της Πελοποννήσου στο σύστημα υπερυψηλής τάσης – Υπεγράφη η σύμβαση με Mytilineos – Aτέρμων

timesadmin