AYTOKINHTO

Γνωστή φίρμα αυτοκινήτων χάνει 1,7 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα

Η φθίνουσα ζήτηση στην Κίνα και οι χαμηλές πωλήσεις του μέχρι πρότινος πιο εμπορικού της μοντέλου, μεταφράζονται σε δύσκολους καιρούς για την ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία.

Top Gear TEAM

Aston Martin Vanquish

Η Aston Martin δεν διανύει τις καλύτερες μέρες της αυτή την εποχή. Την περασμένη εβδομάδα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ζημίες τρίτου τριμήνου που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, με τις συνεχείς απώλειες να σημαίνουν ότι η Aston έχει χάσει 476 εκατομμύρια ευρώ φέτος, ή πάνω από 1,69 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.

Τα νούμερα αυτά, έρχονται μετά την επικαιροποιημένη πρόβλεψη πωλήσεων της Aston Martin που ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, η οποία προειδοποίησε για μειωμένα ετήσια κέρδη και για μείωση της παραγωγής κατά περίπου 1.000 αυτοκίνητα για το τρέχον έτος, επικαλούμενη προβλήματα με τους προμηθευτές και μείωση της ζήτησης στην Κίνα.

Aston Martin DBX 707

Μέχρι στιγμής, η Aston έχει καταγράψει ζημίες προ φόρων ύψους 258 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Οι αριθμοί παραδόσεων που ανακοινώθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου αποκάλυψαν μείωση των πωλήσεων κατά 17% από την αρχή του έτους, από 4.398 σε 3.639 μονάδες στο ίδιο 9μηνο. Οι πωλήσεις της DBX βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, παρουσιάζοντας μείωση 52% και αντιπροσωπεύοντας πλέον μόλις το 30% του συνόλου των πωλήσεων.

Την ίδια περίοδο πέρυσι, το σπορ SUV αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις της Aston Martin, σύμφωνα με τους Times.

Aston Martin DB12

Δεν είναι όλα τα νούμερα πωλήσεων όμως τόσο άσχημα. Οι παραδόσεις των σπορ μοντέλων της Aston, των Vantage και DB12, είναι αυξημένες κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, χάρη στην αύξηση της παραγωγής της Vantage.

Ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέβει ακόμη περισσότερο όταν οι παραδόσεις της Vanquish ξεκινήσουν σε λίγο καιρό. Αλλά και οι πωλήσεις των ειδικών περιορισμένων εκδόσεων μοντέλων όπως το Valour και το Valkyrie, έχουν αυξηθεί κατά 132%, στα 90 οχήματα.

Σε κάθε περίπτωση, τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα σημαίνουν ότι η Aston έχει εγκαταλείψει την προοπτική να είναι ταμειακά ισοσκελισμένη μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα πάντοτε με τους Times. Ακόμα χειρότερα, τα χρέη της έχουν αυξηθεί, μετά την αύξηση του καθαρού δανεισμού της κατά σχεδόν 50%, σε 1,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι περίπου 40% υψηλότερο από τη συνολική αξία της εταιρείας.

Δεν χάνουν την αισιοδοξία τους

Παρά τα όσα μπορεί να υποδηλώνουν οι αριθμοί πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Hallmark, παραμένει αισιόδοξος.

“Η βελτίωση των οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεων το γ’ τρίμηνο του 2024, αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας”, ανέφερε ο Hallmark σε δήλωσή του στις 30 Σεπτεμβρίου. “Είμαστε σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε την αναθεωρημένη μας στρατηγική για το σύνολο του έτους 2024, η οποία αντανακλά την απαραίτητη δράση που αναλάβαμε τον Σεπτέμβριο για να προσαρμόσουμε τους όγκους παραγωγής μας, δεδομένης των προβλημάτων με τους προμηθευτές, την οποία διαχειριζόμαστε προληπτικά, και το αδύναμο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα”, δήλωσε ο Hallmark.

Related posts

Η Geely πούλησε μετοχές της Volvo αλλά διατηρεί τον έλεγχό της

timesadmin

Τα 10 ακριβότερα κλασικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2023

timesadmin

F1 GP Ουγγαρίας: Πρώτη νίκη Piastri με παρακάλια McLaren

timesadmin

Το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κοστίζει κάτω από 18.000 ευρώ στην Ελλάδα

timesadmin

Είναι αβέβαιο το μέλλον των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων;

timesadmin

H VW ετοιμάζει το φθηνό ηλεκτρικό ID. 2all SUV και έδειξε την φόρμα του-πότε κυκλοφορεί

timesadmin