Γιατί-ο-musk-απέλυσε-όλη-την-ομάδα-φορτιστών-tesla-το-παρασκήνιο
AYTOKINHTO

Γιατί ο Musk απέλυσε όλη την ομάδα φορτιστών Tesla-το παρασκήνιο

Tesla supercharger station

Την ημέρα πριν ο Elon Musk απολύσει σχεδόν όλο το τμήμα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla τον περασμένο μήνα, στο τμήμα είχαν μεγάλες ελπίδες καθώς η επικεφαλής φόρτισης Rebecca Tinucci πήγε να συναντηθεί με τον Musk για το μέλλον του δικτύου, δήλωσαν στο Reuters τέσσερις πρώην υπάλληλοι του δικτύου φόρτισης.

Αφού η Tinucci είχε περικόψει το 15% έως 20% του προσωπικού δύο εβδομάδες νωρίτερα, στο πλαίσιο πολύ ευρύτερων απολύσεων, πίστευαν ότι ο Musk θα επιβεβαίωνε τα σχέδια για μια μαζική επέκταση του δικτύου φόρτισης.

Η συνάντηση δεν θα μπορούσε να πάει χειρότερα. Ο Musk, είπαν οι εργαζόμενοι, δεν ήταν ευχαριστημένος με την παρουσίαση της Tinucci και ήθελε περισσότερες απολύσεις. Όταν εκείνη αντιδρούσε, λέγοντας ότι βαθύτερες περικοπές θα υπονόμευαν τα θεμελιώδη μεγέθη της επιχείρησης φόρτισης, απάντησε απολύοντας την ίδια και ολόκληρη την ομάδα των 500 μελών της.

Οι αποχωρήσεις έχουν αναστατώσει ένα δίκτυο που θεωρείται ευρέως ως ένα χαρακτηριστικό επίτευγμα της Tesla και ένας βασικός μοχλός των πωλήσεων EV της.

Tesla supercharger station

Οι ταχυφορτιστές της Tesla αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των θυρών φόρτισης υψηλής ταχύτητας στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά στατιστικά στοιχεία, και η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος νικητής μέχρι στιγμής από τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης για νέους φορτιστές.

Αυτός ο απολογισμός, ο πιο λεπτομερής μέχρι σήμερα σχετικά με τις απολύσεις των Supercharger και τις επιπτώσεις, βασίζεται σε συνεντεύξεις με οκτώ πρώην υπαλλήλους του τμήματος φόρτισης, έναν εργολάβο και ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Tesla που στάλθηκε σε εξωτερικούς προμηθευτές.

Μόνο ο Musk και ο Tinucci συμμετείχαν στη συνάντηση που περιγράφεται στο Reuters- οι τέσσερις πηγές με γνώση της συνάντησης μεταφέρουν όσα άκουσαν γι’ αυτήν από διευθυντές του τμήματος Supercharger.

Η Tesla, ο Musk και ο Tinucci δεν απάντησαν στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.

Παρά τις μαζικές απολύσεις, ο Μασκ έκανε έκτοτε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποσχόμενος να συνεχίσει να επεκτείνει το δίκτυο. Όμως τρεις πρώην υπάλληλοι της ομάδας φόρτισης δήλωσαν στο Reuters ότι δέχονται τηλεφωνήματα από προμηθευτές, εργολάβους και επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας, ορισμένες από τις οποίες είχαν δαπανήσει εκατομμύρια δολάρια για εξοπλισμό και υποδομές για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του δικτύου της Tesla.

Μια επιστολή που στάλθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα από έναν παγκόσμιο διευθυντή προμηθειών της Tesla σε εργολάβους και προμηθευτές Supercharger τους έδωσε εντολή να “παρακαλέσουν να αναστείλουν τη διάνοιξη του εδάφους σε οποιαδήποτε πρόσφατα ανατεθέντα κατασκευαστικά έργα” και να σταματήσουν τις αγορές υλικών, σύμφωνα με αντίγραφο που εξέτασε το Reuters. “Καταλαβαίνω ότι αυτή η περίοδος αλλαγής μπορεί να είναι δύσκολη και ότι η υπομονή δεν είναι εύκολη όταν περιμένεις να πληρωθείς!”.

Η ενεργειακή ομάδα της Tesla, η οποία πωλεί προϊόντα ηλιακής ενέργειας και αποθήκευσης μπαταριών για σπίτια και επιχειρήσεις, είχε αναλάβει την ανάληψη των Superchargers και κάλεσε ορισμένους συνεργάτες να κλείσουν τα τρέχοντα έργα κατασκευής φορτιστών, δήλωσαν τρεις από τους πρώην υπαλλήλους της Tesla.

Ένας εργολάβος κατασκευών δήλωσε ότι οι υπάλληλοι της Tesla που επικοινώνησαν με την εταιρεία του μετά τις απολύσεις “δεν γνωρίζουν τίποτα”. Ο εργολάβος δήλωσε ότι ανέμενε ότι τα έργα Supercharger θα παρείχαν περίπου το 20% των εσόδων του το 2024, αλλά τώρα σχεδιάζει να διαφοροποιηθεί για να μην εξαρτάται από την Tesla.

Η Tinucci ήταν μία από τις λίγες υψηλόβαθμες γυναίκες στελέχη της Tesla. Πρόσφατα άρχισε να αναφέρεται απευθείας στον Musk, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής μπαταριών και ενέργειας Drew Baglino, σύμφωνα με τέσσερις πρώην υπαλλήλους της ομάδας Supercharger. Είπαν ότι ο Baglino ιστορικά επέβλεπε το τμήμα φόρτισης χωρίς μεγάλη συμμετοχή από τον Musk.

Επέκταση της φόρτισης με μειωμένη κλίμακα

Η ενεργειακή ομάδα που της ανατέθηκε να αναλάβει τη διαχείριση του δικτύου φόρτισης έχει κάποιους παρόμοιους ρόλους σχεδιασμού και κατασκευής, δήλωσαν δύο από τους πρώην υπαλλήλους της Tesla. Αλλά τα έργα φόρτισης είναι θεμελιωδώς διαφορετικά επειδή βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και απαιτούν εκτεταμένες διαπραγματεύσεις με τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τις τοπικές κυβερνήσεις και τους ιδιοκτήτες γης, είπαν.

Η ενεργειακή ομάδα αγωνιζόταν ήδη να συμβαδίσει με τον τρέχοντα φόρτο εργασίας της, δήλωσαν δύο από τους πρώην υπαλλήλους του δικτύου φόρτισης. Ωστόσο, όταν οι απολύσεις έγιναν στις 30 Απριλίου, ο Musk δημοσίευσε ότι η εταιρεία “εξακολουθεί να σχεδιάζει να αναπτύξει το δίκτυο Supercharger, απλά με πιο αργό ρυθμό”. Πρόσφατα, ο Musk δημοσίευσε ότι “η Tesla θα ξοδέψει πολύ περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια για την επέκταση του δικτύου Supercharger για τη δημιουργία χιλιάδων ΝΕΩΝ φορτιστών φέτος”.

Δύο πρώην υπάλληλοι του Supercharger χαρακτήρισαν τον προϋπολογισμό επέκτασης ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων σημαντική μείωση σε σχέση με αυτό που είχε προγραμματίσει η ομάδα για το 2024 – αλλά παρόλα αυτά μια πρόκληση που απαιτεί εκατοντάδες υπαλλήλους.

Σε μια ανάλυση που δόθηκε στο Reuters, η εταιρεία ερευνών EVAdoption από το Σαν Φρανσίσκο εκτίμησε ότι μια επένδυση 500 εκατομμυρίων δολαρίων φέτος θα μεταφραζόταν στην κατασκευή από την Tesla 77% λιγότερων θυρών φόρτισης ανά μήνα στις Ηνωμένες Πολιτείες σε σύγκριση με τον ρυθμό της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τον Απρίλιο.

To δίκτυο της Tesla

Η Tesla παρουσίασε τους πρώτους σταθμούς Supercharger σε όλη την Καλιφόρνια το 2012, με τον Μασκ να αποκαλεί το δίκτυο “game changer” για τα EVs που θα επέτρεπε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και ευκολία “ισοδύναμη με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα”.

Η επιχείρηση φόρτισης EV απαιτεί σημαντικές αρχικές επενδύσεις και οι αναλυτές την έχουν συχνά θεωρήσει ασύμφορη. Αλλά το δίκτυο της Tesla ήταν κερδοφόρο πριν από τις απολύσεις, σύμφωνα με τέσσερις πρώην υπαλλήλους της Tesla που γνωρίζουν τις οικονομικές επιδόσεις του τμήματος.

Tesla supercharger station

Αυτό οφειλόταν στον έλεγχο του κόστους της Tesla και στην εκτεταμένη ανάλυση για την επιλογή τοποθεσιών που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επιχειρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι μόνο κατά τις ώρες αιχμής της ζήτησης, όταν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνεται. Ένας πρώην υπάλληλος του Supercharger δήλωσε ότι το κόστος της Tesla ανά θύρα φόρτισης ήταν συνήθως τουλάχιστον 50% χαμηλότερο από εκείνο των ανταγωνιστών.

Μόλις τον περασμένο μήνα, η Tesla ανέφερε σε μια κατάθεση τίτλων ότι έπρεπε να επεκτείνει τη φόρτιση για να “διασφαλίσει επαρκή διαθεσιμότητα” για τους πελάτες, ιδιαίτερα αφού αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η General Motors, η Toyota και η Hyundai ανακοίνωσαν ότι θα αρχίσουν να καθιστούν τα αυτοκίνητά τους συμβατά με τα βύσματα φόρτισης της Tesla, δίνοντας στα οχήματά τους πρόσβαση στον Supercharger.

Ένας άλλος πρώην υπάλληλος δήλωσε ότι η ανάπτυξη αυτή “διακυβεύεται εντελώς” επειδή δεν θα υπάρξουν αρκετές νέες θέσεις φόρτισης που θα τεθούν σε λειτουργία και η εταιρεία μόλις είχε αρχίσει να εφαρμόζει αναβαθμίσεις για να επιτρέψει μεγαλύτερη συμβατότητα με τα οχήματα άλλων κατασκευαστών.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Related posts

Πώς η Tesla κερδίζει δισεκατομμύρια όταν οι άλλες φίρμες δεν πουλάνε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

timesadmin

Αυτό το Toyota Tundra είναι ηρωϊκό: κατάφερε να διανύσει 1,4 εκατ. χιλιόμετρα

protothema.gr

O Patrick Dempsey είναι επισήμως ο πιο σέξι οδηγός αγώνων

timesadmin

Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη

wp-needuser

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως για πρώτη φορά

timesadmin

Εξαιρετικά σπάνια Alfa Romeo 1900C βγαίνει σε δημοπρασία

timesadmin