Γιατί οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν φοβούνται ούτε τους μεγάλους δασμούς της ΕΕ
Οι αναλυτές εξηγούν αν θα έχουν πρόβλημα οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και αν μπορούν να επιβιώσουν ακόμα και με αύξηση δασμών 30% στην ΕΕ.
Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD έχουν αρκετό περιθώριο κέρδους ενσωματωμένο στις ευρωπαϊκές τιμές τους για να απορροφήσουν ακόμη και δασμούς της τάξεως του 30%.
Ο αριθμός των κινεζικών EV που εισάγονται στην Ευρώπη μπορεί να μην επηρεαστεί σημαντικά από τους νέους δασμούς της ΕΕ, δήλωσαν αρκετοί εμπειρογνώμονες.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους ενσωματωμένα στις ευρωπαϊκές τιμές καταλόγου τους, δήλωσε ο Matthias Schmidt της Schmidt Automotive Research. “Υποθέτουμε ότι θα είναι σε θέση να απορροφήσουν την αύξηση των δασμών σε μεγάλο βαθμό στα υψηλά περιθώρια κέρδους τους και ο πελάτης δεν θα παρατηρήσει καμία διαφορά”, δήλωσε ο Schmidt στο Automotive News Europe.
Το μοντέλο BYD που εισάγεται και στην ελληνική αγορά
Την επόμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να λάβει απόφαση σχετικά με την προσωρινή τουλάχιστον αύξηση των δασμών μετά από έρευνα σχετικά με τη στήριξη του Πεκίνου στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Τα αποτελέσματα αναμένονται μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ολοκληρώνονται την Κυριακή 9 Ιουνίου.
Η Rhodium Group, μια δεξαμενή σκέψης με επίκεντρο την Κίνα που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, ανέφερε σε έκθεσή της στα τέλη Απριλίου ότι τυχόν νέοι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν το 50% (από το σημερινό 10%) για να έχουν πραγματικό αντίκτυπο. Η Rodium δήλωσε ότι αναμένει δασμούς κοντά στο 30%.
Με αυτό το ποσοστό, αναφέρει η έκθεση, “ορισμένοι κατασκευαστές με έδρα την Κίνα θα εξακολουθούν να είναι σε θέση να δημιουργούν άνετα περιθώρια κέρδους στα αυτοκίνητα που εξάγουν στην Ευρώπη λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων κόστους που απολαμβάνουν”.
BYD Atto 3
Ο Schmidt δήλωσε ότι η επενδυτική τράπεζα UBS διαπίστωσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πλεονέκτημα τιμής 30% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Ακόμη και μια αύξηση των δασμών στο 25% θα άφηνε ένα “στενό” περιθώριο, όπως ανέφερε.
Το 2023 πουλήθηκαν περίπου 300.000 EV κινεζικής κατασκευής στην Ευρώπη, ανέφερε η Rodium Group, με μερίδιο αγοράς περίπου 19%. Την μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις κατέλαβε το Tesla Model 3, με περίπου 99.500 ταξινομήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Το υπόλοιπο μοιράστηκε αρκετά ομοιόμορφα μεταξύ κινεζικών και μη brands, όπως η BMW που κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα για ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Η Rhodium συνέκρινε τις τιμές στην Κίνα και τη Γερμανία για παρόμοια EV. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό sedan Seal U της BYD πωλείται προς 21.769 ευρώ στην Κίνα αλλά 41.990 ευρώ στη Γερμανία ενώ το συμπαγές ηλεκτρικό EV BYD Atto 3 πωλείται προς 17.923 ευρώ στην εγχώρια αγορά αλλά 37.990 ευρώ στη Γερμανία.
“Με ένα τόσο υψηλό τίμημα στην ΕΕ”, η BYD “έχει άφθονο χώρο για να προσαρμόσει την τιμολόγηση”, δήλωσε η Rhodium.