Γιατί-κινεζική-φίρμα-αυτοκινήτων-κλείνει-τα-γραφεία-της-στην-Ευρώπη
AYTOKINHTO

Γιατί κινεζική φίρμα αυτοκινήτων κλείνει τα γραφεία της στην Ευρώπη

Γιατί κινεζική φίρμα αυτοκινήτων κλείνει τα γραφεία της στην Ευρώπη

O πόλεμος Ευρώπης-Κίνας έχει το πρώτο “θύμα” της και μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να κλείσει τα γραφεία της στην Ευρώπη.

Top Gear TEAM

Great Wall Ora 3

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα ευρωπαϊκά γραφεία της στο Μόναχο, επικαλούμενη τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και την πιθανότητα επιβολής αυξημένων ευρωπαϊκών δασμών στις κινεζικές εισαγωγές.

Το κλείσιμο θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Αυγούστου, γεγονός που θα σημάνει και την απώλεια 100 θέσεων εργασίας, δήλωσε εκπρόσωπος της Great Wall στο Automotive News Europe.

Ο ίδιος εκπρόσωπος ξεκαθάρισε πάντως ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να διαθέτει τα αυτοκίνητα στις ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά θα επιβλέπει τις δραστηριότητές της από την Κίνα. “Πρόκειται περισσότερο για μια αλλαγή οργάνωσης και βελτιστοποίησης, υπό το πρίσμα των δύσκολων συνθηκών της αγοράς”.

Η επιβράδυνση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στη Γερμανία, καθώς και οι μεγάλες εκπτώσεις στις οποίες προβαίνει ο ανταγωνισμός, αναφέρθηκαν από την Great Wall ως παραδείγματα των δύσκολων συνθηκών της αγοράς.

Great Wall Ora 3

Great Wall Ora 3

Ο ίδιος εκπρόσωπος ανέφερε επίσης την “πολύ συγκεκριμένη απειλή τιμωρητικών φόρων” στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που προέρχονται από την Κίνα, τα αποτελέσματα της οποίας αναμένονται. “Αυτό δημιουργεί πολύ μεγάλη αβεβαιότητα για μια εταιρεία όπως η δική μας”.

Οι αυξημένοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν τα σχέδια της Great Wall (που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο) για τη κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη. Σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις, η Γερμανία, η Ουγγαρία ή η Τσεχία θα μπορούσαν να αποτελέσουν πιθανές τοποθεσίες για ένα εργοστάσιο παραγωγής της εταιρίας. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ταυτόχρονα, η Great Wall εξετάζει την εισαγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία δεν αναμένεται να επηρεαστούν από τις αυξήσεις των δασμών, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Όλα αυτά, ενώ νυν και πρώην εργαζόμενοι, είχαν δηλώσει πριν από λίγους μήνες στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, ότι το ευρωπαϊκό “παρακλάδι” της Great Wall, είναι ένα “τοξικό” εργασιακό περιβάλλον. Μάλιστα, οι νεοπροσληφθέντες υπάλληλοι είχαν διαμαρτυρηθεί συγκεκριμένα για σκληρή συμπεριφορά, έλλειψη σεβασμού και “ηγεμονία” από την Κίνα.

Στην αντιδήλωσή του ο επικεφαλής της Great Wall στην Ευρώπη και πρώην στέλεχος της Kia, Steffen Cost, είχε πει ότι το εργασιακό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι έντονο και “δεν μπορούν όλοι να το αντιμετωπίσουν”.

Η Great Wall άνοιξε τα κεντρικά γραφεία της στο Μόναχο το 2021 με δραστηριότητες όπως το R&D, οι πωλήσεις και οι διοικητικές υπηρεσίες και, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, τα μέλη του προσωπικού θα ανέρχονταν σε 300, μέχρι το 2022.

Εκτός από την προώθηση της γκάμας της, στόχος της Great Wall ήταν να μεγιστοποιήσει τη συνεργασία με τη θυγατρική της, την εταιρεία μπαταριών Svolt Energy Technology.

Η Svolt ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ακύρωσε τα σχέδιά της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας, επικαλούμενη την “τρέχουσα εξαιρετικά ασταθή αγορά αυτοκινήτων”, καθώς και την καθυστέρηση ενός “σημαντικού” project πελάτη της. Όμως, το δεύτερο εργοστάσιό της στο Überherrn της Γερμανίας εξακολουθεί να σχεδιάζεται, αλλά έχει καθυστερήσει λόγω των κανονισμών σχετικά με την κατασκευή του.

Η Great Wall πούλησε 1.621 οχήματα στην Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, σημειώνοντας αύξηση 147% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Το best seller της ήταν το Ora 03, με 1.149 πωλήσεις.

Το Ora 03 μετονομάστηκε από το πρότερο “Funky Cat”, αφού η εταιρεία προχώρησε σε rebranding τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Το δεύτερο μπεστ σέλερ ήταν το Way 05 με 297 πωλήσεις.

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη διαδικασία λανσαρίσματος του ηλεκτρικού σεντάν Ora 07 (πρώην “Lightning Cat”), λανσάρισμα που θα πραγματοποιηθεί βάση προγράμματος τόσο στη Γερμανία όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Άλλες ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Great Wall περιλαμβάνουν τη Σουηδία, την Ιρλανδία, τις χώρες της Βαλτικής και τη Βουλγαρία.

Με πληροφορίες από το Automotive News Europe

Related posts

Το Plug-in υβριδικό Ford Ranger αλλάζει τα δεδομένα στα pickup

protothema.gr

Bugatti Bolide: Βλέπουμε πρώτη φορά το διαστημικό εσωτερικό της (εικόνες)

timesadmin

Το μέλλον στα πολυτελή αυτοκίνητα: ποια είναι τα νέα στοιχεία που το καθορίζουν

protothema.gr

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς

protothema.gr

Ο Καναδάς τσακίζει στους φόρους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Κίνα

James Rollner

Πρώτη γεύση από Audi RS e-tron GT Performance

wp-needuser