AYTOKINHTO

Γιατί η Mercedes ετοιμάζει αερόσακους ειδικά για αυτόνομα αυτοκίνητα

H Mercedes θεωρεί πως με την αυτόνομη οδήγηση οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων θα είναι σε πιο χαλαρή στάση, οπότε χρειάζεται ένας νέος τύπος αερόσακου

Top Gear TEAM

Mercedes autonomous drive

Είναι σαφές πως η πραγματικά αυτόνομη οδήγηση αργεί ακόμη, αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι εταιρείες δεν πρέπει να προετοιμάζονται γι’ αυτήν, καθώς και τις προκλήσεις που θα δημιουργήσει.

Η Mercedes είναι από τις εταιρείες που παραδοσιακά ιεραρχούν ψηλά τα ζητήματα ασφάλειας και σκέφτεται ήδη τον τρόπο αποτελεσματικής προστασίας των επιβατών που θα βρίσκονται στην πρώτη σειρά καθισμάτων.

Ο προβληματισμός βασίζεται στο εξής σκεπτικό: τα αυτόνομα οχήματα στο μέλλον, είναι αρκετά πιθανό να μην έχουν τιμόνι όπως αυτό που γνωρίζουμε.

Αν σε 10+ χρόνια έχουμε περάσει σε ένα επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, όπου το αυτοκίνητο θα μπορεί να τα κάνει όλα μόνο του, τότε δεν θα είναι και απαραίτητο όσοι κάθονται μπροστά να έχουν την πλάτη του καθίσματός τους σε όρθια θέση. Ίσως να έχουν επιλέξει μια πιο χαλαρή θέση, η οποία όμως δημιουργεί ζήτημα για το πού θα πρέπει να τοποθετηθεί ο αερόσακος.

Mercedes autonomous drive

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο διευθυντής ασφάλειας οχημάτων της Mercedes, Paul Dick, “σε μια τέτοια περίπτωση, όποιος κάθεται στη θέση του οδηγού δεν θα έχει μπροστά του αερόσακο. Πρέπει λοιπόν να σκεφτούμε πώς θα προστατεύσουμε τους ανθρώπους σε αυτή τη θέση”.

Ανακλινόμενα καθίσματα και μπροστά

Σημειώνει ωστόσο πως για την ώρα, ένα ανακλινόμενο κάθισμα είναι διαθέσιμο μόνο στην πίσω σειρά των “αυτοκινήτων υψηλής κατηγορίας”, όπως η S-Class και η Maybach. Καθώς φαίνεται να πλησιάζει η εποχή που ένα ανακλινόμενο κάθισμα μπορεί να αποτελεί εξοπλισμό και της πρώτης σειράς, είναι ξεκάθαρο πως χρειάζονται πιο εξειδικευμένοι αερόσακοι.

Μια σκέψη είναι να μην βρίσκονται στο τιμόνι (αν και εφόσον υπάρχει), αλλά να είναι τοποθετημένοι στη ζώνη ασφαλείας ή στην κολώνα Β. Ενδεχομένως ακόμη και στα ίδια τα καθίσματα. “Στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 είστε χαλαροί και επομένως όλα τα συστήματα πρέπει να λειτουργούν σωστά”, τονίζει το στέλεχος της Mercedes.

Related posts

Το νέο Skoda Kodiaq είναι πλέον ένα υβριδικό 7θέσιο

timesadmin

Αυτά είναι τα 6 χειρότερα αυτοκίνητα σύμφωνα με το ChatGPT

protothema.gr

Θερμικοί κινητήρες χωρίς ρύπους; Οι Ιάπωνες ενώθηκαν και τα κατάφεραν

James Rollner

Θρυλική φίρμα επιστρέφει στην Ευρώπη με ηλεκτρικά

timesadmin

Το νέο Nissan Leaf θα είναι ένα φουτουριστικό crossover

wp-needuser

Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai-όλες οι πληροφορίες

James Rollner