Το όνομα Milano του νέου SUV της Alfa Romeo, είναι παραπλανητικό ως προς την προέλευσή του, υποστηρίζει η ιταλική κυβέρνηση.
Αυτή ήταν μια αντίδραση που σίγουρα δεν περίμενε η Alfa Romeo για την Milano, το νέο της μοντέλο που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες μέρες και όπως συμβαίνει με κάθε νέο μοντέλο της ιταλικής εταιρείας, αποτελεί θέμα συζήτησης για μεγάλο διάστημα.
Αυτή τη φορά, η Alfa Romeo έγινε δέκτης έντονης κριτικής από τον υπουργό Βιομηχανίας της Ιταλίας, Adolfo Urso, ο οποίος επέκρινε την Stellantis για την παραγωγή του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού οχήματος της Alfa Romeo στο εξωτερικό, λέγοντας μάλιστα ότι η απόφαση αυτή παραβιάζει την ιταλική νομοθεσία.
Η Alfa Romeo, που ανήκει στον όμιλο Stellantis, είναι μάρκα βαθιά ριζωμένη στην ιταλική ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το νέο της συμπαγές SUV, Milano, πήρε το όνομά του από την εμβληματική πόλη της βόρειας Ιταλίας, το Μιλάνο, όπου ιδρύθηκε η Alfa Romeo το 1910.
Υπάρχει όμως μια μικρή λεπτομέρεια. Το Milano θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Tychy της Stellantis στην Πολωνία, μαζί με τα αδελφά μοντέλα Jeep Avenger και Fiat 600. Και αυτή, είναι η πρώτη Alfa Romeo στην ιστορία που παράγεται εξ ολοκλήρου εκτός Ιταλίας.
“Ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται Milano δεν μπορεί να παράγεται στην Πολωνία. Αυτό απαγορεύεται από τον ιταλικό νόμο“, δήλωσε ο Urso στο Τορίνο, αναφερόμενος στη νομοθεσία του 2003, που στοχεύει στα προϊόντα που παραπέμπουν στην Ιταλία και ψευδώς υπαινίσσονται ότι είναι ιταλικά.
“Αυτός ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορείτε να δίνετε ενδείξεις που παραπλανούν τους καταναλωτές. Έτσι, ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται Milano πρέπει να παράγεται στην Ιταλία. Διαφορετικά, δίνει μια παραπλανητική ένδειξη που δεν επιτρέπεται από την ιταλική νομοθεσία“, δήλωσε την Πέμπτη 11/4 ο Urso.
Η Stellantis αρνήθηκε να σχολιάσει
Η καταγγελία του Urso είναι η πιο πρόσφατη σε έναν πόλεμο λέξεων μεταξύ της εθνικιστικής κυβέρνησης της πρωθυπουργού Giorgia Meloni και της γαλλο-ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνομιλίες σχετικά με ένα σχέδιο για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων σε ένα εκατομμύριο μονάδες.
Ο νόμος που επικαλέστηκε ο Urso, αναφέρει ότι είναι παράνομο να παρουσιάζεται ένα προϊόν ξένης κατασκευής, ως προερχόμενο από την Ιταλία. Συνήθως, έχει εφαρμοστεί σε προϊόντα διατροφής, όπως για παράδειγμα το αμερικανικό τυρί “παρμεζάνα” που μοιάζει με το ιταλικό “παρμιτζιάνο”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε κατά την παρουσίαση του Milano στην ομώνυμη ιταλική πόλη την Τετάρτη 10/4, ότι η παραγωγή του SUV στην Πολωνία και όχι στην Ιταλία, θα έχει ως αποτέλεσμα την χαμηλότερη κατά 10.000 ευρώ λιανική τιμή του, η οποία θα ξεκινά από κάτω από τα 30.000 ευρώ για τη φτηνότερη υβριδική έκδοση.
Μέχρι στιγμής, το Milano είναι το μοναδικό μοντέλο της Alfa Romeo που έχει οριστεί για παραγωγή εκτός Ιταλίας. Ο Tavares επιβεβαίωσε ότι η επόμενη γενιά του μεσαίου SUV, Stelvio, που αναμένεται το 2025, και του μεσαίου sedan Giulia, που αναμένεται το 2026, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στο Cassino, στην κεντρική Ιταλία.