Δύο Γερουσιαστές απευθύνουν κάλεσμα στις Αμερικανικές εταιρείες να ασχοληθούν με τις τεχνολογίες μπαταριών, καθώς η χώρα “έχει μείνει 20 χρόνια πίσω από την Κίνα”.
Οι ΗΠΑ έχουν μείνει “10 με 20 χρόνια πίσω στην εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας μπαταριών“. Αυτό υποστηρίζουν δύο Αμερικανοί Γερουσιαστές που ρίχνουν με αυτόν τον τρόπο “λάδι στη φωτιά”, σε ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας, σε σχέση με την αυτοκίνηση.
Σύμφωνα με το Reuters, ο πρόεδρος της Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας Mark Warner και ο πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας Joe Manchin έγραψαν επιστολή προς το Υπουργείο Ενέργειας, με την οποία κάνουν λόγο για ενίσχυση της κατασκευής μπαταριών στις ΗΠΑ.
Τα στοιχεία μέχρι τώρα δείχνουν πως η Κίνα είναι πολύ πιο μπροστά στην κατασκευή και την έρευνα για τις μπαταρίες και κατέχει ισχυρό έλεγχο στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών. Είναι δε, χαρακτηριστικό πως η Κίνα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 75% της παραγωγής κυψελών μπαταριών.
Η χώρα κυριαρχεί στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, καθώς έχει αυστηρό έλεγχο μεγάλου μέρους των ορυκτών που απαιτούνται για την παραγωγή τους. Πριν από λίγες εβδομάδες, η Κίνα συγκλόνισε τον κλάδο με ένα μεγάλο χτύπημα: την ανακοίνωση ελέγχων στις εξαγωγές γραφίτη, βασικού συστατικού των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Η Κίνα είναι ο κορυφαίος παραγωγός γραφίτη στον κόσμο, με μεταποίηση, περισσότερο από το 90% του γραφίτη σε ένα υλικό που χρησιμοποιείται ουσιαστικά σε όλες τις μπαταρίες EV. Προφανώς, αυτός ο αντίκτυπος θα μπορούσε να είναι τεράστιος στις παγκόσμιες προσπάθειες για την κλιμάκωση της κατασκευής μπαταριών, με την Κίνα να διατηρεί τον έλεγχο.
Η χρονική συγκυρία, επίσης, χτυπά ακριβώς τη στιγμή που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενες πιέσεις από την Ευρώπη σχετικά με τις διαδικασίες κατασκευής τους.
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσημη έρευνα σχετικά με την “πλημμύρα” φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισρέουν στην Ευρώπη, με μια έρευνα διάρκειας 13 μηνών που θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε εισαγωγικούς δασμούς ή άλλα μέτρα παγώματος.
Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ έχουν δημιουργήσει τεράστια εμπόδια, εμποδίζοντας τα κινεζικά EVs να εισέλθουν στη χώρα, όπως δασμούς που προσθέτουν επιπλέον 25% για τα κινεζικά EVs, πέραν του εισαγωγικού δασμού 2,5% για τα οχήματα.
“Οι ΗΠΑ πρέπει να γίνουν ηγέτης στην κατασκευή μπαταριών και εξαρτημάτων μπαταριών, διασφαλίζοντας παράλληλα τις αλυσίδες εφοδιασμού μας για τα υλικά που συνθέτουν αυτά τα εξαρτήματα”, έγραψαν οι γερουσιαστές στην επιστολή.
Τι δείχνει η πρόσφατη ιστορία;
Πώς τα πάνε οι ΗΠΑ συγκριτικά; Το 2022, οι ΗΠΑ παρήγαγαν λιγότερο από το 10% των μπαταριών ιόντων λιθίου, σε σύγκριση με το 70% της Κίνας. Η παγκόσμια ζήτηση μπαταριών ιόντων λιθίου αναμένεται να εκτοξευθεί καθώς επεκτείνεται η βιομηχανία EV, με τον αριθμό των απαιτούμενων GWh να αυξάνεται από περίπου 700 GWh το 2022 σε περίπου 4,7 TWh μέχρι το 2030, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών McKinsey.
Οι γερουσιαστές στην επιστολή τους πιέζουν για ώστε η Αμερική να αναλάβει μεγαλύτερο έλεγχο στη δημιουργία τεχνολογίας μπαταριών επόμενης γενιάς και “εναλλακτικών χημικών ουσιών” που θα μπορούσαν ενδεχομένως να βασίζονται λιγότερο στα κινεζικά ορυκτά.
Προσθέτουν επίσης, σύμφωνα με το Reuters, την προτροπή να συνεργαστούν με το Υπουργείο Άμυνας “για την υποστήριξη της προμήθειας καινοτόμων, αμερικανικών τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας”.