Γιατί αυξάνονται οι ανακλήσεις για ελαττώματα στις κάμερες οπισθοπορείας
Τους τελευταίους μήνες, Ford, VW, Honda και Stellantis έχουν προχωρήσει σε ανακλήσεις λόγω ελαττωματικών καμερών οπισθοπορείας, όλες από διαφορετικούς προμηθευτές.
Εταιρείες όπως η Ford, η VW, η Honda, αλλά και ο όμιλος Stellantis, είχαν όλες ανακλήσεις τους τελευταίους μήνες που αφορούσαν τις κάμερες οπισθοπορείας και τις εικόνες τους.
Συνήθως δεν θεωρείται ως μια από τις δυσλειτουργίες του αυτοκινήτου που θέτουν σε κίνδυνο ζωές, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν παύει να είναι ενοχλητικό. Οι πιο πρόσφατες σχετικές ανακλήσεις ήταν οι εξής:
• Η Ford ανακάλεσε σχεδόν 110.000 οχήματα τον Μάιο, αφού διαπίστωσε ότι οι εικόνες της κάμερας οπισθοπορείας δεν εμφανίζονταν σωστά λόγω ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών από κινητά τηλέφωνα.
• Ο όμιλος VW ανακάλεσε περισσότερα από 80.000 οχήματα τον Ιούνιο, λόγω καθυστερημένης προβολής ή απενεργοποιημένων εικόνων της κάμερας οπισθοπορείας.
• Τον Ιούνιο, η Honda ανακάλεσε σχεδόν 138.000 οχήματα λόγω μη εμφάνισης εικόνων από την κάμερα οπισθοπορείας.
• Επίσης τον Ιούνιο, ο όμιλος Stellantis ανακάλεσε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια οχήματα λόγω δυσλειτουργίας μεταξύ των εικόνων της κάμερας οπισθοπορείας και του ηχοσυστήματος.
Έχει ενδιαφέρον πως καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αυτές, δεν είχε τον ίδιο προμηθευτή των ελαττωματικών εξαρτημάτων που οδήγησαν σε αυτές τις ανακλήσεις.
Ο προμηθευτής μπορεί να μην είναι η αιτία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τις κάμερες οπισθοπορείας, δήλωσε ο William Wallace, αναπληρωτής διευθυντής δημόσιας ασφάλειας στο Consumer Reports.
Υπάρχει ένα πρότυπο ασφαλείας στις κάμερες οπισθοπορείας που καθιστά πολύ πιο εύκολη την απόφαση για μια ανάκληση. “Εδώ δεν υπάρχουν οι γκρίζες ζώνες που υπάρχουν με πολλά άλλα συστήματα οχημάτων“, δήλωσε ο Wallace.
Όσο το λογισμικό κερδίζει έδαφος, οι ανακλήσεις θα είναι συχνές
Αυτό σημαίνει ότι κάθε λάθος που γίνεται κατά την εφαρμογή της τεχνολογίας κάμερας οπισθοπορείας είναι πιο πιθανό να προκαλέσει ανάκληση απ’ ότι άλλες δυσλειτουργίες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε φάση μετάβασης σε οχήματα που βασίζονται στο λογισμικό. Στο παρελθόν, οι κάμερες οπισθοπορείας και οι εικόνες τους, λειτουργούσαν μέσω ενός απλού διακόπτη, δηλώνει πρώην επικεφαλής μηχανικός της Ford.
Σήμερα, το λογισμικό αποτελεί βασική παράμετρο των τμημάτων ενός αυτοκινήτου. Όσο οι εταιρείες συνεχίζουν να εργάζονται για την κατασκευή οχημάτων που βασίζονται στο λογισμικό, αυτές οι ανακλήσεις είναι αναμενόμενες.
Με πληροφορίες από την Automotive News Europe