Η Volkswagen μπαίνει δυναμικά στα SDV αυτοκίνητα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στο λογισμικό επενδύοντας σε κοινοπραξία με τον βασικότερο αντίπαλο της Tesla, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. .
Ο Όμιλος Volkswagen και η Rivian δημιουργούν μια κοινοπραξία για να εξελίξουν και να αναπτύξουν απο κοινού πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς επίσης και SDV οχήματα, αυτοκίνητα δηλαδή που καθορίζονται από το λογισμικό τους.
Η σύμπραξη βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοζοφία ζωνών υλικού (hardware) και στην ολοκληρωμένη πλατφόρμα λογισμικού της Rivian, η οποία θα αποτελέσει το θεμέλιο για τη μελλοντική ανάπτυξη οχημάτων και από τις δύο εταιρείες.
O Oliver Blume, CEO της Volkswagen (αριστερά) στη φωτογραφία που χρησιμοποίησε ο RJ Scaringe, ο ιδρυτής της Rivian (δεξιά) για να ανακοινώσει την κοινοπραξία των δύο εταιρειών.
H Rivian δημιουργεί κεντρικές ζώνες που ελέγχουν πολλαπλές λειτουργίες για τη χρήση του αυτοκινήτου. Αυτό που περιγράφεται ως σχεδιαστική φιλοσοφία ζωνών υλικού μειώνει σημαντικά την ανάγκη για ημιαγωγούς, καθώς δεν απαιτείται να είναι τοποθετημένοι τέτοιοι, σε ολόκληρο ουσιαστικά το αυτοκίνητο.
Ο όμιλος VW δήλωσε ότι θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στη Rivian μέσω ενός μη εξασφαλισμένου μετατρέψιμου ομολόγου που θα μετατραπεί σε κοινές μετοχές της Rivian μετά από έγκριση των ρυθμιστικών αρχών. Η VW δήλωσε ότι αναμένει να επενδύσει έως και 4 δισεκατομμύρια δολάρια επιπλέον στο πλαίσιο της συμφωνίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group Oliver Blume δήλωσε ότι η Rivian και όλες οι μάρκες του VW Group, συμπεριλαμβανομένης της Scout Motors, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το λογισμικό που θα προκύψει από την κοινππραξία με την Rivian.
“Η νέα κοινοπραξία αποτελεί συμπληρωματικό μέρος της συνολικής στρατηγικής λογισμικού του Ομίλου Volkswagen”, δήλωσε ο Blume σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους την Τρίτη. “Ταιριάζει με τις υπάρχουσες δραστηριότητες και συνεργασίες. Η Cariad και η Xpeng στην Κίνα, για παράδειγμα, αποτελούν επίσης μέρος αυτής της συνολικής στρατηγικής“, δήλωσε ο Blume.
Ο όμιλος VW δήλωσε ότι η συνεργασία θα βοηθήσει να επιταχύνει την εξάπλωση των οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό (SDV). Εξέλιξη που είναι σημαντική έπειτα από τις καθυστερήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία στη μονάδα λογισμικού Cariad και είχε ως αποτέλεσμα να μην έχουν κυκλοφορήσουν ακόμη σημαντικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας για την Volkswagen.
Οι εταιρείες στοχεύουν να λανσάρουν οχήματα με την τεχνολογία αυτή στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε. Ο όμιλος VW δήλωσε ότι η συνεργασία θα τον βοηθήσει να επιταχύνει την εξάπλωση των οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό και τη μετάβαση σε μια αμιγώς ζωνική αρχιτεκτονική.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe ανέφερε ότι η κοινοπραξία έχει διαμορφωθεί με ιδιοκτησία 50-50 που έχει σχεδιαστεί με δύο συνδιευθυντές που θα αναφέρονται και στις δύο επιχειρήσεις.
Ο Scaringe δήλωσε επίσης ότι η σύμπραξη θα παράσχει έναν χάρτη πορείας κεφαλαίων για να εξασφαλίσει και να υποστηρίξει την κυκλοφορία του διθέσιου crossover R2 στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ιλινόις, αλλά και την κυκλοφορία πρόσθετων οχημάτων, των crossover R3 και R3x, στο επερχόμενο εργοστάσιο της Τζόρτζια .
Ο όμιλος VW και η Rivian θα συνεχίσουν να λειτουργούν χωριστά τις επιχειρήσεις οχημάτων τους.
“Αυτή η συνεργασία δεν αναμένεται μόνο να φέρει το λογισμικό μας και τη σχετική αρχιτεκτονική ζωνών σε μια ακόμη ευρύτερη αγορά μέσω της παγκόσμιας εμβέλειας του Volkswagen Group, αλλά αυτή η συνεργασία αναμένεται επίσης να συμβάλει στην εξασφάλιση των κεφαλαιακών μας αναγκών για ουσιαστική ανάπτυξη”, ανέφερε ο Scaringe σε δήλωσή του.
Δεν διευκρινίστηκε αν θα κυκλοφορήσει κάποιο αυτοκίνητο από την κοινοπραξία, πέραν της συνεργασίας σε επίπεδο λογισμικού και σχεδίασης αυτού.