Thursday, August 7, 2025
spot_imgspot_img

Related Posts

Top 5 This Week

Αυτές είναι οι μικρού μήκους που εγκαινιάζουν τη νέα εποχή του Φεστιβάλ Δράμας

Το Τίποτα και τα Πάντα «Το Τίποτα και τα Πάντα»

Ένα μήνα μακριά από την 48η διοργάνωσή του, αλλά και ένα ολοκαίνουριο κεφάλαιο στην ιστορία του, βρίσκεται το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (8-14/9).

Η κορυφαία διοργάνωση πορεύεται πλέον με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή τον Γιώργο Αγγελόπουλο, ο οποίος διαδέχεται στη θέση τον σκηνοθέτη Γιάννη Σακαρίδη. Η εντελώς απροσδόκητη αντικατάστασή του, θυμίζουμε, είναι αποτέλεσμα της αιφνιδιαστικής πρωτοβουλίας της Δημοτικής Αρχής Δράμας να μην ανανεώσει τη σύμβαση του αποδεδειγμένα επιτυχημένου Σακαρίδη, με τον τελευταίο να προχωρά σε ανησυχητικές καταγγελίες. Μεταξύ άλλων, μέσω ανοιχτής επιστολής ανέφερε πως η θέση του είχε απαξιωθεί καθόλη τη διάρκεια του 2024 και πως η νέα διοίκηση διατύπωσε “αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις”. Λίγο αργότερα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας παραιτήθηκαν οι Γιώργος Ζώης και Θανάσης Νεοφώτιστος, σκηνοθέτες και υπεύθυνοι του Διεθνούς Διαγωνιστικού και Διεθνούς Σπουδαστικού Τμήματος, αντίστοιχα.

Hopepunk 1

“Hopepunk”

Τώρα, τα περασμένα να γίνουν ξεχασμένα και να προφυλαχθεί η δουλειά των “μικρομηκάδων” φιλοδοξεί ο Αγγελόπουλος, ο οποίος όταν αποδέχθηκε την καλλιτεχνική διεύθυνση ανέφερε: “Με αίσθημα ευθύνης αλλά και μεγάλο ενθουσιασμό αναλαμβάνω την καλλιτεχνική διεύθυνση ενός θεσμού που αποτελεί σημείο αναφοράς και εφαλτήριο για τους κινηματογραφιστές στην Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι με ομαδικότητα και αφοσίωση στο σπουδαίο σκοπό του Φεστιβάλ θα συνεχίσουμε το σημαντικό έργο που επετεύχθη τα τελευταία χρόνια υπό τη διεύθυνση του Γιάννη Σακαρίδη και θα εξελίξουμε το Φεστιβάλ σε μια παγκόσμια πλατφόρμα κινηματογραφικής δημιουργίας. Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ήταν και θα παραμείνει ένα καταφύγιο για την πολυφωνία, τη διαφορετικότητα και την ανάγκη για ελεύθερη δημιουργία και έκφραση”.

Και όντως, κρίνοντας από τις ταινίες που επιλέχθηκαν για το φετινό πρόγραμμα, αυτή η κατεύθυνση δείχνει προς στιγμήν να τηρείται. Όπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο τύπου, τα βραβεία του θεσμού διεκδικού 151 μικρού μήκους, οι οποίες επιλέχθηκαν μέσα από 3.714 υποβολές από όλο τον κόσμο. Εξ αυτών, 35 τίτλοι διαγωνίζονται στο εθνικό πρόγραμμα και 24 στο εθνικό σπουδαστικό. Εδώ να επισημάνουμε ότι οι ταινίες που αποσπούν τις κορυφαίες διακρίσεις σε εθνικό και διεθνές διαγωνιστικό εξασφαλίζουν αυτόματα τη συμμετοχή τους στη διαδικασία ανάδειξης των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία Όσκαρ.

400 Κασέτες

“400 Κασέτες”

Ενόψει της διεξαγωγής του φεστιβάλ, ο κ. Αγγελόπουλος είπε:
“Οι αλλαγές είναι πολλές φορές τρομακτικές. Μας κρατάνε σε επιφυλακή, εγρήγορση κι ανησυχία αλλά μπορούν να προκαλέσουν κι ενθουσιασμό, ελπίδα ή κι ανυπομονησία. Ο κινηματογράφος από τη γέννηση του είχε πάντα μια οργανική σχέση με την αλλαγή. Σαν το ίδιο το μέσο, το οποίο βασίζεται στην εναλλαγή εικόνων, να είναι προορισμένο συνεχώς να αλλάζει και να εξελίσσεται. Από το ασπρόμαυρο στο έγχρωμο, από το βωβό στον ήχο, από την σκοτεινή αίθουσα σε κινητά τηλέφωνα, οι ταινίες παραμένουν κομμάτι της ζωής μας όχι μόνο παρά τις αλλαγές, αλλά ίσως και λόγω αυτών.

Αντίστοιχα κι ένα Φεστιβάλ Κινηματογράφου οφείλει να αλλάζει, να δοκιμάζεται, να αμφισβητεί και να διερευνά τρόπους να εξελίσσεται και πάντα να παραμένει επίκαιρο. Η αλλαγή της καλλιτεχνικής διεύθυνσης σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για το φεστιβάλ. Είναι μεγάλη πρόκληση ο εκσυγχρονισμός ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ, όπως μεγάλη πρόκληση είναι και να βρεθεί ο δρόμος να πάει ακόμη ένα βήμα παραπέρα, ακόμη ένα σκαλί παραπάνω

Το Φεστιβάλ Δράμας αλλάζει. Αλλά παραμένει σταθερό στον πυρήνα του: την ανάδειξη της δημιουργικότητας, της ελευθερίας, της πολυφωνίας και της φλόγας της μικρού μήκους ταινίας. Μιας φλόγας που, παρά τις εναλλαγές προσώπων και συνθηκών, δεν έσβησε ποτέ. Την κρατούν ζωντανή οι νέοι κινηματογραφιστές με το ταλέντο τους, το πάθος τους και τη δίψα για δημιουργία.

Η φετινή διοργάνωση είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας. Ευχαριστώ θερμά όσους στήριξαν, καθοδήγησαν, δούλεψαν και πίστεψαν. Ήταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά και πότε δεν είναι στον ελληνικό κινηματογράφο; Ίσως τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας φανούν γρήγορα, ίσως χρειαστεί χρόνος. Το σίγουρο είναι ότι η θαλπωρή των ταινιών, τα χαμόγελα, η συγκίνηση, οι κουβέντες μετά τις προβολές θα είναι εκεί για να μας θυμίζουν γιατί αγαπάμε το Φεστιβάλ αυτό. Λένε ότι το μοναδικό πράγμα που γνωρίζουμε για το μέλλον, είναι ότι θα είναι διαφορετικό. Εύχομαι λοιπόν ένα πάντα διαφορετικό φεστιβάλ Δράμας”.

Noi μικρού μήκους 3

“Noi”

Από τη μεριά του, ο Δήμαρχος Δράμας και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος, δήλωσε:
“Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια, σας καλωσορίζουμε στην καρδιά ενός θεσμού που εδώ και 48 χρόνια αναδεικνύει τη δύναμη της μικρού μήκους κινηματογραφικής δημιουργίας. Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, που πραγματοποιείται από τις 8 έως τις 14 Σεπτεμβρίου 2025, αποτελεί έναν φωτεινό φάρο πολιτισμού για την πόλη μας, την Ελλάδα και την παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα.

Καλωσορίζουμε με ανοιχτή καρδιά, σε αυτή τη μεγάλη γιορτή,  όλους τους σκηνοθέτες, καλλιτέχνες και φίλους του σινεμάπου θα βρεθούν φέτος κοντά μας. Σας προσκαλούμε να ζήσετε μαζί μας τη μαγεία του σινεμά. Να γίνουμε κοινωνοί σε αυτήν την ‘αντανάκλαση της ζωής’. Να συγκινηθούμε, να προβληματιστούμε, να εμπνευστούμε. Στη Δράμα, όπου η μικρού μήκους ταινία βρίσκει τον μεγάλο της χώρο.

Και αν κατά τον John Huston το Χόλυγουντ ήταν πάντα ένα κλουβί, που αιχμαλωτίζει τα όνειρα, εμείς λέμε σε όλους τους νέους δημιουργούς: Η Δράμα είναι το παράθυρο που δίνει αέρα στα φτερά σας, για να πετάξουν τα όνειρά σας μακριά – σε όλο τον κόσμο. Ευχαριστούμε δημιουργούς και κοινό  που είστε μαζί μας”.

Pirateland 2

“Pirateland”

Το δικό του χαιρετισμό απευθύνει και ο Πέτρος Παρασκευαΐδης, Αντιπροέδρος του Φεστιβάλ Δράμας:
“Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή να σας προσκαλούμε στο 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Ένα Φεστιβάλ που, εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, αποτελεί ένα ζωντανό εργαστήρι ονείρων και αφηγήσεων, μια πύλη σε κόσμους φαντασίας και προβληματισμού.

Ο κινηματογράφος, και ειδικά η ταινία μικρού μήκους, αποτελεί μια συμπυκνωμένη αφήγηση συναισθημάτων, εμπειριών και ονείρων. Κάθε δημιουργία που θα δείτε στις οθόνες μας είναι ένα μικρό σύμπαν που μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα και να χαράξει ανεξίτηλες στιγμές στη μνήμη των θεατών. Είμαστε περήφανοι που φέτος, για άλλη μια φορά, η Δράμα θα αποτελέσει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καλλιτεχνών από κάθε γωνιά του πλανήτη, οι οποίοι επιλέγουν το Φεστιβάλ για να αναδείξουν το έργο τους.

Το Φεστιβάλ μας, με τη μακρά ιστορία του, έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς στον χώρο του κινηματογράφου, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Η ανοδική του πορεία δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, αφοσίωσης, αλλά και μιας σταθερής δέσμευσης στην ανοιχτότητα και τις διαφανείς διαδικασίες που χαρακτηρίζουν κάθε πτυχή της λειτουργίας μας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η τέχνη ανθίζει σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και ίσων ευκαιριών, και αυτό ακριβώς επιδιώκουμε να προσφέρουμε σε όλους τους συμμετέχοντες και το κοινό μας.

Φέτος, με ιδιαίτερη χαρά και προσμονή, υποδεχόμαστε τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ, τον κύριο Γιώργο Αγγελόπουλο, ο οποίος με την εμπειρία και το όραμά του θα συμβάλλει καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη του Φεστιβάλ. Μαζί του, και με ολόκληρη την καλλιτεχνική ομάδα μας, φιλοδοξούμε να παραμείνουμε κορυφαίος προορισμός για τους ανερχόμενους σκηνοθέτες, προσφέροντάς τους μια ευκαιρία για την ανάδειξη του ταλέντου τους, διεθνώς, όπως άλλωστε αποδεικνύουν και οι προηγούμενες επιτυχίες μας με υποψηφιότητες για Όσκαρ και EFA.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας δεν είναι απλά ένα πολιτιστικό γεγονός. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός που συνεχώς εξελίσσεται, εμπνέει και δημιουργεί αναμνήσεις που θα συνοδεύουν τους θεατές για πάντα. Το 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ανοίγει την αυλαία του τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 στην αγαπημένη μας Δράμα, και σας καλεί, όλες και όλους, σε ένα μοναδικό “κινηματογραφικό ταξίδι” που θα σας μείνει αξέχαστο”.

Πλανήτες

“Πλανήτες”

Η νέα ομάδα των programmers του φεστιβάλ:

Νέοι και παλιοί γνώριμοι απαρτίζουν τη νέα ομάδα προγραμματιστών του Φεστιβάλ Δράμας:
*Βασίλης Τερζόπουλος, επικεφαλής Διεθνούς Διαγωνιστικού προγράμματος 
*Παναγιώτης Ιωσηφέλης, επικεφαλής Εθνικού Σπουδαστικού Διαγωνιστικού προγράμματος 
*Κωστής Χαραμουντάνης, επικεφαλής Διεθνούς Σπουδαστικού Διαγωνιστικού προγράμματος 
*Σπύρος Σιάκας, επικεφαλής Διεθνούς Διαγωνιστικού προγράμματος Animation
*Μάγια Σφακιανάκη, επικεφαλής Διεθνούς Διαγωνιστικού προγράμματος Short & Green
*Αντιγόνη Παπαντώνη, επικεφαλής Short Film Hub
*Βαρβάρα Δούκα, επικεφαλής Pitching Lab
*Γιώργος Αγγελόπουλος, επικεφαλής Εθνικού Διαγωνιστικού προγράμματος και Kiddo

Οι Κύκλοι της Ρο

“Οι Κύκλοι της Ρο”

Οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων:

Εθνικό διαγωνιστικό
Οι Κύκλοι της Ρο, Μυρτώ Αποστολίδου 
Γοργόνες , Λήδα Βαρτζιώτη, Δημήτρης Τσακαλέας 
3 cm of Complexity, Άννα Βάσοφ 
100 χρόνια μπροστά, Μιχαήλ Γιγιντής
ΜΙΤΣΗ, Γεύη Δημητρακοπούλου 
Ρίζες, Κωνσταντίνος Δοξιάδης 
Noi, Νεριτάν Ζιντζιρία  
Fouetté, Δημήτρης Ζούρας 
Αυτός που Κάποτε Υπήρχε, Κωστής Θεοδοσόπουλος 
Παντάξενος , Ευτυχία Ιωσηφίδου 
Ο άρρωστος 1789, Ειρήνη Καραγκιοζίδου 
Κρύο;, Ανδρέας Κοντόπουλος 
Μαγκνταλένα Χάουζεν: Παγωμένος Χρόνος, Γιάννης Καρπούζης 
Να φοβάσαι τ’ άστρα του Νοτιά, Χρήστος Καρτέρης 
Hopepunk, Βασιλική Λαζαρίδου (they/them) 
Performer, Γιάννης Μπερέτσος 
Οι λύκοι επιστρέφουν, Στέλιος Μωραϊτίδης 
Requiem in Salt, Σύλβια Νικολαΐδη, Νικόλας Ιορδάνου 
Χίλιες Λεύγες κάτω από τη Θάλασσα, Νατάσσα Ξύδη
ΠΛΑΝΗΤΕΣ, Φίλη Ολσέφσκι 
Η μέρα που γίναμε ήρωες, Σελήνη Παπαγεωργίου
Κάνε αυτό που πρέπει, Μάνος Παπαδάκης 
Χοῦς εἶ καί εἰς χοῦν ἀπελεύσει, Δημήτρης Παπαθανάσης 
Pirateland, Σταύρος Πετρόπουλος  
ΛΟΥΔΙΑΣ, Άκης Πολύζος 
ΔΩΣΕ ΜΟΥ 5 ΛΕΠΤΑ, Μαρθίλια Σβάρνα  
Carcass, Μάκης Σέμπος 
ΝΙΚΗ (or the impossible hope of trying), Σάββας Σταύρου
Μικρό Σώμα, Γιάννης Συμβώνης 
AΒΑΝΤΑΖ, Χρήστος Τάτσης 
Last Tropics, Θανάσης Τρουμπούκης 
Μικρές Ζωές, Δημήτρης Τσαλαπάτης 
Το τίποτα και τα πάντα, Λία Τσάλτα 
Φούιτ, Αλέξανδρος Χαντζής 
Τα Κρυμμένα Από Την Ίδρυση Του Κόσμου, Kevin Walker, Irene Zahariadis

Στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 31 ταινίες μυθοπλασίας και 4 ντοκιμαντερ (Οι Κύκλοι της Ρο, 3 cm of Complexity, Να φοβάσαι τ’ άστρα του Νοτιά και Requiem in Salt).

Διεθνές διαγωνιστικό
Noi, Νεριτάν Ζιντζιρία  
Μαγκνταλένα Χάουζεν: Παγωμένος Χρόνος, Γιάννης Καρπούζης 
400 Κασέτες, Θέλγια Πετράκη 
Pirateland, Σταύρος Πετρόπουλος

Εθνικό σπουδαστικό
Ο Κύκλος Ζωής των Τζιτζικιών, Ines Perot  
Πρελούδιο για μια Σουπερνόβα, Αρτεμίου Χρίστος 
Στο παζάρι, Κώστας Φούντας Αλουπογιάννης  
Fragments of Life from the Place I Call Home, Ανδρέας Λαζίδης 
Βόλτα, Σωκράτης Μουσμουλίδης  
Υπνος, Cos Mandis, Jay McNeil    
Κοσμικό Αυγό, Νεφέλη Ψύκου, Χριστόφορος Αλαμάνης 
Λευρεσθής, Ιωάννα Ρουμελιώτη  
Transwalking, Ευθυμία Κωτούλα  
Το νησί της Αφροδίτης, Ρωξάνη Βαρελά   
Or How to Disappear, ΓιώργοςΑγγελόπουλος    
Ο Πατέρας Μου, Χριστίνα Σφακιανάκη  
Ήταν Πολύ Καλή Στο Να Φεύγει, Βασίλης Παντελίδης  
Μεταμόρφωση, Θάνος Καρανίκας, Δήμητρα Κοσμά  
Ραφαέλα, Ηλίας Μαρούτσης   
Νέο Μεξικό, Αντώνης Γκούμας 
Το κίνητρο, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης        
Όταν άφησες την άνοιξη, Δήμητρα Παπαευθυμίου  
Χαμένες Γαρδένιες, Γαλάτεια Λαγουτάρη  
Αγριοκέρασο, Παναγιώτης Ζιώγας  
Ο Πράσινος Κήπος, Ελένη Τσέκερη  
Το ήσυχο βάρος των πραγμάτων,  Δήμητρα Πετμεζά 
όnλy connέcτ, Betty Κostadinova 
Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι, Ορέστης Ρούσκας

Φούιτ

“Φούιτ”

Όπως σημειώνει ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης, σεναριογράφος και καθηγητής σεναρίου (Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης):
“Τέταρτη χρονιά, φέτος, του νέου Εθνικού Σπουδαστικού Προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Είναι ακόμα νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα για το νέο πρόγραμμα, βρισκόμαστε ακόμα, προφανώς, στην αρχή. Η αρχή, από την άλλη, σ’ αυτό το πρόγραμμα αποτελεί τη φυσική μας κατάσταση, τη φύση και τη θέση μας: ο ενθουσιασμός, τα λάθη, οι συνήθως μηδενικοί προϋπολογισμοί, η εκταμίευση τεράστιας προσπάθειας (απολύτως αμισθί), η ελπίδα και η διάψευσή της, η παραίτηση και το ξαναξεκίνημα, η ανωριμότητα και το ταλέντο, να θέλουμε να τα πούμε όλα και να λέμε τα μισά ή και τίποτα, να θέλουμε να εξομολογηθούμε μια πολύ μικρή προσωπική ιστορία και να καταλήγουμε  να αγγίζουμε τις ψυχές των θεατών σε πολύ μεγάλα φεστιβάλ σ’ όλο τον κόσμο -όλα είναι, για μας, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στο πρόγραμμα.

Και φέτος περισσότερες αιτήσεις από την προηγούμενη χρονιά (έφτασαν αισίως τις διακόσιες), τροποποιήσεις στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινηματογραφικών τμημάτων ώστε οι παρουσιάσεις των σπουδαστικών τους ταινιών να μην αντιβαίνουν στο κανόνα του φεστιβάλ για Ελληνική πρεμιέρα της ταινίας, επιδοτήσεις σπουδαστικών μικρού μήκους από χρηματοδοτικά κέντρα αλλά και (σε κάποιες περιπτώσεις) από τις σχολές τους, υποστήριξη σπουδαστικών ταινιών μικρού μήκους από τις περιφέρειες, συμμετοχή έμπειρων ηθοποιών οι οποίοι δείχνουν πίστη στο καλλιτεχνικό όραμα των  νέων δημιουργών.

Φέτος επιλέχθηκαν είκοσι τέσσερις (24) ταινίες. “Από πολλά και διαφορετικά σχολεία, δημόσια, ιδιωτικά, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, ελληνικά και ξένα (στα οποία, βέβαια, φοιτούν Ελληνίδες και Έλληνες). Σχολεία γνωστά από τις προηγούμενες χρονιές αλλά και αρκετά καινούργια. Ανάμεσά τους το Τμήμα Τεχνών  Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, το Τμήμα Σκηνοθεσίας της  Σχολής Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Λ. Σταυράκου,  το τμήμα Κινηματογράφου της σχολής Καλών τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου,  το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘Εφαρμοσμένη Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη’ του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το πρόγραμμα Σπουδών Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, το τμήμα Ψηφιακών Τεχνών κα Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος Πολιτιστικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το ΑΚΤΟ, το Filmschool.gr, το Queen Mary του Πανεπιστήμιου του Λονδίνου”.

Διεθνές σπουδαστικό
Ο Κύκλος Ζωής των Τζιτζικιών, Ινές Περό 
Simon at the Nightshop, ΘανάσηςΤσιμπίνης

Animation
Η Συνθετική Εποχή, Δημήτρης Αρμενάκης  
Poplars, Αλέξανδρος Βουνάτσος 
Holy shit, Ταξιάρχης Δεληγιάννης – Βασίλης Τσιουβάρας 
13m2, Αντώνης Δημητρόπουλος

Short & Green
Don’t try this in the woods, Έμμα Δοξιάδη
Green, Δημήτρης Ιωσηφίδης Χοκμετίδης

Kiddo
Η πρώτη εικόνα, Όλια Βερρoιοπούλου  
Maternelle, Βασίλης Δογάνης  
Φθινοπωρινά Χριστούγεννα, Κώστας Μπακούρης 
Γιατί, Νίκος Παυλινέρης 
The Fight, Αντώνης Πέτρου  
Πάπια από αλάτι, Ανδρέας Ράπτης 
Ατλαντικός, Aλέξανδρος Σταματιάδης  
The T3st, Αλέξανδρος Τσιλιφώνης

Χοῦς εἶ καί εἰς χοῦν ἀπελεύσει

“Χοῦς εἶ καί εἰς χοῦν ἀπελεύσει”

Short Film Lab

Οι δράσεις του Short Film Hub, το οποίο υποστηρίζεται από το Creative Europe, απλώνονται σε όλη την διάρκεια του Φεστιβάλ. Καθημερινά θα πραγματοποιούνται one-to-one συναντήσεις μεταξύ σκηνοθετών, σεναριογράφων και παραγωγών και επαγγελματιών του χώρου, ανοιχτές συζητήσεις, panels και roundtables. Δεν θα μπορούσε να λείπει το καθιερωμένο διεθνές Pitching Lab, συγκεντρώνοντας τις 10 καλύτερες προτάσεις (σχέδια σεναρίων) από όλον τον κόσμο. Tα ελληνικά σχέδια που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν είναι τα εξής:
Aσκός (σενάριο: Φοίβος Ήμελλος)
Αs if Ι had you next to me (σενάριο: Δέσποινα Λάδη)
Mom is alive (σενάριο: Ισαβέλλα Αϊβαλιώτη) 
και η ελληνική συμπαραγωγή (Ηνωμένο Βασίλειο/ Η.Π.Α./ Ελλάδα): EO1 (σενάριο: Ruby Mastrodimos)

Αφιέρωμα “30 Χρόνια Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα” – προβολή έκπληξη

Φέτος το Φεστιβάλ Δράμας γιορτάζει τα 30 χρόνια από τη διεθνοποίησή του, με ένα αφιέρωμα που περιλαμβάνει μία επιλογή από τις ταινίες που απέσπασαν το Grand Prix του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, όλα αυτά τα χρόνια.

Ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς αυτής της δημιουργικής πορείας, υπήρξε η μικρού μήκους ταινία “Next Floor” (2008) του -διάσημου σήμερα- γαλλοκαναδού δημιουργού Ντενί Βιλνέβ, σκηνοθέτη του “Dune” και της νέας ταινίας Τζέιμς Μποντ, που θα παιχτεί στο πλαίσιο του αφιερώματος στην Δράμα. Σε αυτήν την υποδειγματική δουλειά μικρής φόρμας, κατά τη διάρκεια ενόςπολυτελούς συμποσίου, έντεκα κακομαθημένοι καλεσμένοι συμμετέχουν σε μία τελετουργική γαστρονομική σφαγή. Σε αυτό το παράλογο και γκροτέσκο σύμπαν, μία απροσδόκητη αλληλουχία γεγονότων υπονομεύει αυτήν την χωρίς τέλος συμφωνία της αφθονίας… Η ταινία του Ντενί Βιλνέβ, απέσπασε το 2008 το Grand Prix καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στο DISFF, επιβεβαιώνοντας ότι το Φεστιβάλ Δράμας κάθε χρόνο μας συστήνει τους δημιουργούς  που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον.

Φεστιβάλ Δράμας 2025 αφίσα

Η οπτική ταυτότητα

Η οπτική ταυτότητα του φετινού Φεστιβάλ της Δράμας αντλεί τη δύναμή της από τη γεωμετρία. Στο κέντρο της, βρίσκεται ένα μάτι – το βλέμμα κυριολεκτικά ως μέσο θέασης αλλά και μεταφορικά ως το φίλτρο μέσα από το οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και τις ιστορίες του κινηματογράφου. Λειτουργεί ως ένα κάλεσμα προς τον θεατή, τον οδηγεί να στρέψει το βλέμμα στο σινεμά, να παρατηρήσει, να νιώσει και να εμπλακεί.Οι γεωμετρικές φόρμες, απλές και με έντονα χρώματα, συνθέτουν ένα ευέλικτο οπτικό σύστημα, το οποίο έχει την ιδιότητα της αναδιάταξης και της ανασύνθεσης. Τα σχεδιαστικά στοιχεία μετατοπίζονται και αλλάζουν θέση. Όπως οι ταινίες, οι ήρωες τους και οι ιστορίες τους.  Τη φετινή οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ, υπογράφει για ακόμη μια φορά ο designer Κωνσταντίνος Παυλίδης, με έδρα τη Δράμα. Το σποτ μας είναι μια παραγωγή της Normal Toast, σε σκηνοθεσία του Άγγελου Γουρζή και πρωτότυπη μουσική από τον Γρηγόρη Ελευθερίου.

Popular Articles