10.3 C
London
Saturday, December 21, 2024

Αποστολή στη Γαλλία: Οδηγούμε το νέο Renault 5

Date:

Related stories

Ταξιδεύοντας για Νίκαια μέσα στο αεροπλάνο το μυαλό μου ήταν στο Renault 5. Δύσκολα θα ήταν σε κάτι άλλο. Περιμένουμε ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σαν αυτό πολλά χρόνια. Και συγκεκριμένα ένα ηλεκτρικό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σαν αυτό. 

Εξαρχής έγινε μια δύσκολη επιλογή από την γαλλική φίρμα. Μια επιλογή καθόλου αυτονόητη δεδομένων των τωρινών συνθηκών -δηλαδή της πτώσης πωλήσεων ηλεκτρικών. Αλλά ο επικεφαλής της Renault Luca de Meo δεν αποκλίνει από την απόφαση που πήρε πριν από τρία χρόνια. 

Κάνω ένα μικρό fast forward και σας λέω τι συζητούσαμε με άλλους συναδέλφους του ειδικού Τύπου σε αυτήν την αποστολή -αφού είχαμε δει και οδηγήσει το Renault 5: λέγαμε ότι αν αυτό το αυτοκίνητο έβγαινε σε θερμικό θα σάρωνε στις πωλήσεις. Μην νομίζετε ότι αυτό δεν το ξέρουν στην Renault. Το ξέρουν αλλά αποφάσισαν να πάρουν τον δύσκολο δρόμο -που ευχόμαστε να οδηγήσει την γαλλική φίρμα στη γη της ηλεκτρικής επαγγελίας. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Φυσικά το θέμα δεν είναι μόνο η γαλλική φίρμα αλλά τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα γενικά. Η Ευρώπη έχει μεγάλη ανάγκη από καλά ηλεκτρικά -και με λογική τιμή- αυτοκίνητα δικής της παραγωγής. Και αφού η Citroen έκανε το πρώτο βήμα στα προσιτά μικρά ηλεκτρικά με το νέο e-C3, ο κλήρος για το premium μικρό ηλεκτρικό έπεσε στην Renault. 

Ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών

Πλησιάζω στο χώρο που μας περιμένουν μερικά Renault 5 μαζεμένα. Σε δύο εμβληματικά χρώματα -όπως αυτά που είχε το 1972 το πρώτο 5άρι-, πράσινο και κίτρινο. Όσο έρχομαι πιο κοντά καταλαβαίνω ότι βλέπω ένα μικρό θαύμα. Η αισθητική των 70s έχει μεταφερθεί στο σήμερα με τον καλύτερο τρόπο. Το νέο ηλεκτρικό 5άρι είναι μακράν το πιο όμορφο μικρό που έχει φτιάξει η Ευρώπη εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Είναι ένας θρίαμβος η σχεδίασή του. Δείχνει δυναμικό και pop, κλασικό και σύγχρονο την ίδια στιγμή. Από κάθε γωνία είναι εντυπωσιακό και γοητευτικό. Σχεδόν δεν πιστεύεις ότι αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει κάποιο τμήμα που να απογοητεύει αισθητικά.

Πολύ τσαχπινιά αλλά καμία φλυαρία. Και ο βασικός του άξονας είναι η φόρμα του γνωστού Renault 5 Turbo. Όλα εκεί παραπέμπουν, σχεδόν όλα σου θυμίζουν το πιο τρομακτικά υπέροχο, μικρό πισωκίνητο κτήνος με τροχούς που έχει φτιάξει ανθρώπινο χέρι. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Κοιτάζω τα πρόσωπα του Γιάννη, του Λουκά, του Νίκου και του Παναγιώτη (οι συνάδελφοι στην αποστολή) για να δω αν είμαι μόνο εγώ τόσο εντυπωσιασμένος. Δεν είμαι (ο) μόνος. Το χαζεύουμε για λίγη ώρα μέχρι να πάρουμε τα κλειδιά στο χέρι. Να, και η πρώτη μομφή. Το “κλείδι” (η γνωστή κάρτα τη Renault) είναι ίδια με των άλλων Renault.

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης και άνεση φωνάζουν premium.

Αυτό το αυτοκίνητο-κόσμημα σίγουρα χρειάζεται κάτι πιο στυλάτο. Γιατί αυτό το αυτοκίνητο -παρότι η Renault δεν το λέει- έχει έναν και μόνο αντίπαλο: Το Mini. Σε αυτήν την κατηγορία παίζει και έχει ήδη το προσόν να είναι έτη φωτός καλύτερο σε σχεδίαση. Είναι και οι στάνταρ τροχοί 18 ιντσών -σε όλες τις εκδόσεις- που του δίνουν έξτρα πόντους.

Πώς είναι μέσα

Μπήκαμε. Ξεκινάει ο Λουκάς στο τιμόνι, κάθομαι στη θέση του συνοδηγού και αρχίζω να αγγίζω και να κοιτάω κάθε σημείο. Το πόρισμα είναι αυτό: εξαιρετική ποιότητα και προσεγμένο φινίρισμα από άκρη σε άκρη. Ωραία εναλλαγή υλικών και χρώματα που συνδυάζονται ιδανικά δίνουν ένα καλόγουστο αποτέλεσμα που δεν είναι κάτι ριζοσπαστικό αλλά είναι αισθητικά άρτιο. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Φυσικά μπροστά στο οδηγό και στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο οθόνες. Αμφότερες 10,25 ιντσών. Το μενού της οθόνης αφής έχει κάποια “δύσκολα” σημεία αλλά αυτό είναι θέμα συνήθειας και τελικά θα τα κάνεις όλα γρήγορα. 

Εννοείται ότι υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες -κάτι αναμενόμενο για Renault. O κλιματισμός, η υποβοήθηση οδηγού και η ένταση του ήχου έχουν τα δικά τους κουμπιά. Επίσης ο οδηγός έχει ένα σωρό shortcuts για τις λειτουργίες στο τιμόνι. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Ο μοχλός για τις επιλογές κίνησης -που έχει την πιο σημαντική δουλειά να κάνει- είναι πιο λεπτός αλλά σαφώς πιο καλοσχεδιασμένος από τους άλλους δύο με ένα υπέροχο διάφανο τελείωμα. 

Τα καθίσματα δεν είναι μόνο πανέμορφα, είναι και εξαιρετικά άνετα, εργονομικά και με καλή στήριξη -με την προϋπόθεση ότι δεν ξεφεύγεις σε σωματικά “προσόντα”. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Σε επίπεδο χώρων θα πούμε τα στοιχεία: 3,92 μέτρα μήκος (δηλαδή 13 εκατοστά μικρότερο από το Clio και 34 εκατοστά μεγαλύτερο από το Twingo). Όμως έχει μεταξόνιο 2,54 μέτρα και αυτό σημαίνει ότι οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι στο αμάξωμα. Δεδομένων των στοιχείων και των μεγάλων μετατροχίων έχει γίνει η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση στους χώρους. Οι οποίοι είναι απλά ok.

Στο δρόμο

Είναι προφανές ότι βρίσκεσαι σε premium αυτοκίνητο -άλλωστε αυτό θα φανεί και στην τιμή αφού το Renault 5 με 150 ίππους (245 Nm ροπή) και την μεγάλη μπαταρία των 52 kWh λογικά θα είναι στα φάσμα των 30.000 ευρώ. Αργότερα θα υπάρξουν και πιο “μικρά” 5άρια με δύο μικρότερες ιπποδυνάμεις -η μεγαλύτερη εκ των δύο 120 ίππων και με μπαταρία 40 kWh. Αυτό θα κινείται στο φάσμα των 25.000 ευρώ και αν σκεφτείς την ποιότητα του αυτοκίνητου θα πρόκειται στην ουσία για ένα προσιτό μικρό ηλεκτρικό αλλά με χαρακτηριστικά premium. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Ας συνεχίσουμε όμως. Τώρα βρισκόμαστε σε μια βροχερή γαλλική ριβιέρα στο δρόμο από Νίκαια προς Κάννες και το αυτοκίνητο μάς εντυπωσιάζει με την ηχομόνωση, την ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης. Όλα φωνάζουν premium. Έχουμε επιβάτη και στις πίσω θέσεις. Δεν κάθεται αρχοντικά, αλλά και αυτός λάμβανει το ίδιο ποιοτικό feedback. Μετά θα καταλάβετε έναν από τους λόγους.

Η βροχή δεν μας αφήνει να πιέσουμε και έτσι σκεφτόμαστε ήδη την επόμενη μέρα οδήγησης. Λογικά η μπαταρία θα μας έφθανε και χωρίς φόρτιση καθώς δύσκολα βλέπεις κατανάλωση πάνω από 15 kWh/100 χλμ. Πάντως και η φόρτιση γρήγορη είναι αφού ο μέγιστος “ρυθμός” μπορεί να φθάσει τα 100 kW.

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Τα 1.450 κιλά δεν του φαίνονται στο δρόμο.

Ξημερώνει στη Νίκαια και βγαίνει ο ήλιος. Η γαλλική ριβιέρα λούζεται από το μοναδικό μεσογειακό φως και ετοιμάζομαστε για μια διαδρομή από Νίκαια προς Μονακό. Κάποιους από τους δρόμους που οδηγήσαμε τους έχεις δει -και έχεις ζηλέψει- στο Ράλι Μόντε Κάρλο. 

Μπαίνουμε στο πράσινο 5 αυτήν τη φορά και παρατηρούμε κάποιες αλλαγές στον διάκοσμο αλλά η κεντρική ιδέα παραμένει η ίδια. Οι Γάλλοι γνέφουν περήφανα στο πέρασμα του μικρού Renault. Δεν περιμέναμε μόνο εμείς αυτό το αυτοκίνητο, οι Γάλλοι να δείτε πόσο χαίρονται. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Οι τροχοί 18 ιντσών είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις-και είναι υπέροχοι.

Οι στενοί καθαροί δρόμοι της γαλλικής ριβιέρας απλώνονται μπροστά μας και έχουμε την ευκαιρία να πατήσουμε το γκάζι λίγο περισσότερο. Τα 1.450 κιλά δεν του φαίνονται στο δρόμο -είναι βέβαια το βάρος ενός θερμικού μικρομεσαίου. Από αυτά τα 300 κιλά είναι η μπαταρία τεχνολογίας NMC. Θα μπορούσε να είναι και LFP η μπαταρία για να έχεις πιο φθηνό αυτοκίνητο αλλά θα είχες μεγαλύτερο βάρος και λίγο χαμηλότερη ταχύτητα φόρτισης. 

Renault 5 E-Tech ηλεκτρικό

Εκεί που στο πρώτο Renault 5 ήταν η εισαγωγή αέρα, τώρα είναι η εξωτερική ένδειξη της μπαταρίας. Πανέμορφα εκτελεσμένη ιδέα.

Και το να κρατηθεί χαμηλά το βάρος ήταν πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι γαμάτο μόνο όταν το βλέπεις, είναι γαμάτο και όταν κινείται. Είναι σταθερό και στρίβει με αυτοπεποίθηση (και) γιατί έχει ένα ακόμα μεγάλο προσόν: ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Είναι ένα από τα highlights του 5 γιατί, εκτός ότι απολαμβάνεις δυναμική συμπεριφορά και άνεση, δείχνει ότι η φίρμα δεν έκανε εκπτώσεις στην εξέλιξη. Και το τιμόνι “κόβει” πολύ με μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη.

Πιο οικολογικό δεν γίνεται

Λίγες μέρες πριν η Renault παρούσιασε το πρωτότυπο Embleme. Πατήστε εδώ για να καταλάβετε τι θα πει πραγματικά οικολογικό αυτοκίνητο. Μέχρι όμως να περάσει στην παραγωγή, το πιο οικολογικό πρόσωπο της Renault το βλέπουμε στο νέο Renault 5. Σημειώστε: ανακυκλώσιμο σε ποσοστό 88,9% και το 19,4% των υλικών του αυτοκινήτου είναι από ανακυκλώσιμα υλικά.

Παράλληλα το 26,4% των υλικών του προέρχονται από κυκλική οικονομία. Eπειδή και ο τοπικισμός σε επίπεδο παραγωγής είναι οικολογικός ό,τι συμβαίνει για να παραχθεί είναι σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων. Η Renault παράγει ένα αυτοκίνητο μέσα σε 9 ώρες και μπαταρίες, συναρμολόγηση γίνονται σε ένα από τα εργοστάσια του πρώτου Renault 5. 

Latest stories