Το εντυπωσιακό hypercar που αποκαλύπτεται στο σύνολό του, αποτελεί ωδή στην αναλογική εποχή, έχοντας κινητήρα V12, χειροκίνητο κιβώτιο και καμία ψηφιακή οθόνη. Ο δημιουργός του έχει πει ότι αδιαφορεί για ρεύμα και ψηφιακά στοιχεία.
Ενδιαφέρεται κανείς για ένα νεο-ρετρό σπορ, με ατμοσφαιρικό κινητήρα V12, χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων, εξωτικό hypercar; Αυτό είναι το Nilu27, από τη νεοσύστατη εταιρεία που αποτελεί το πνευματικό παιδί του Sasha Selipanov, ενός σχεδιαστή που έχει εργαστεί μεταξύ άλλων για τις Bugatti, Koenigsegg και μερικές άλλες σχετικά μικρές μάρκες, και έχει ταχθεί ενάντια στην ψηφιοποίηση και την ηλεκτροκίνηση.
Στο κέντρο του αυτοκινήτου, βρίσκεται ένας V12 6.5 λίτρων φυσικής αναπνοής, που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τη νεοζηλανδική Hartley Engines και θα περιστρέφεται κοντά στις 12.000 σ.α.λ. Στην πραγματικότητα μπορεί να φτάσει πάνω από τις 15.000, αλλά τελικά επιλέχθηκε μια χαμηλότερη κόκκινη γραμμή, ώστε να βρεθεί η σωστή αναλογία μεταξύ επιδόσεων και αξιοπιστίας.
Η εταιρεία λέει ότι το Nilu αντλεί έμπνευση από τα μονοθέσια της F1 και τα αγωνιστικά του Le Mans της δεκαετίας του 1960, καθώς και από τους κλασικούς ιταλικούς οίκους σχεδιασμού και τα παλαιάς σχολής αμερικανικά muscle cars. Μοιραία, το αποτέλεσμα σε επίπεδο αισθητικής είναι ένα μιξ απ’ όλα τα παραπάνω.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που υπόσχεται η εμφάνιση του Nilu και αυτό δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις. Διαθέτει δύο τεράστιες εισαγωγές αέρα στη μάσκα, που περιβάλλονται από καμπυλόγραμμα φώτα LED. Συνδέονται με ένα κουβούκλιο που παραπέμπει σε τζετ και διαθέτει πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω (gullwing), και θεωρητικά εξασφαλίζουν την πιο άνετη είσοδο και έξοδο στην κατηγορία.
Το πίσω μέρος έχει κάτι που θυμίζει Pagani, με μια τριπλή απόληξη εξάτμισης τοποθετημένη στο κέντρο, η οποία εκτυπώθηκε σε 3D από Inconel. Μπορούμε επίσης να δούμε έναν τεράστιο διαχύτη και φώτα φρένων που μοιάζουν σαν να προήλθαν από βιντεοπαιχνίδι των 80s.
Αναλογικό εσωτερικό
Προχωρώντας στο εσωτερικό, θα συναντήσεις ένα μινιμαλιστικό κόκπιτ που επικεντρώνεται σε “χειροκίνητα, αναλογικά χειριστήρια, εισόδους και ανατροφοδότηση”. Στο πλαίσιο αυτής της επιλογής, μην περιμένεις να βρεις ψηφιακές οθόνες και infotainment.
Μάλιστα η εμμονή με την “αναλογική οδήγηση” είναι τέτοια, που αγγίζει τα όρια της υπερβολής. Συγκεκριμένα, η Nilu τονίζει με υπερηφάνεια ότι “το τιμόνι, τα πεντάλ, τα καθίσματα, οι εξωτερικοί καθρέφτες και άλλες ρυθμίσεις, έχουν παραμείνει σκόπιμα χειροκίνητες“. Ίσως σε κάποιους να αρέσει όλο αυτό, κάνοντάς τους να θυμηθούν τα παιδικά τους χρόνια.
Ασαφείς επιδόσεις
Η ισχύς όπως είπαμε, παρέχεται από έναν ατμοσφαιρικό V12 6.5 λίτρων της Hartley Engines. Υποτίθεται ότι αποδίδει 1.085 ίππους και 860 Nm ροπής, αν και στο δελτίο τύπου αναφέρεται απλά μια απόδοση άνω των 1.000 ίππων. Εκτός όμως από την ισχύ, τα πράγματα είναι κάπως συγκεχυμένα και στα νούμερα επιδόσεων.
Η Nilu αναφέρει πως η τιμή επιτάχυνσης 0-100 km/h “εξαρτάται από τον οδηγό”, ενώ ανέφερε ότι το αυτοκίνητο θα έχει μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 400 km/h.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά συμπληρώνουν μια ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, καθώς και ένα ειδικά σχεδιασμένο μονοκόκ σασί από ανθρακονήματα. Το αυτοκίνητο θα έχει αρκετά χαμηλό βάρος που δεν θα ξεπερνά τα 1.200 κιλά.
Θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ
Η εταιρεία δήλωσε ότι “τα αρχικά πρωτότυπα οχήματα και η πρώτη παρτίδα αυτοκινήτων για πελάτες, θα συναρμολογηθούν από την Aria Group στο Irvine της Καλιφόρνια“. Αυτό θα μπορούσε σε κάποιο βαθμό να εξηγήσει τα ασαφή στοιχεία, καθώς φαίνεται ότι η εταιρεία έχει ακόμα δουλειά να κάνει μέχρι να οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του Nilu27.
Ανεξάρτητα από αυτό, το Nilu θα είναι προφανώς μόνο για πίστα και η παραγωγή του θα περιοριστεί σε 15 μονάδες. Ωστόσο, η εταιρεία ανέφερε σχέδια για μια “έκδοση με πιστοποίηση για το δρόμο”, η οποία θα περιοριστεί σε 54 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων “μοναδικών σχεδίων”, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Αν και παραμένουν ακόμη ερωτηματικά, το αυτοκίνητο θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση, στο Pebble Beach Concours d’Elegance στις 18 Αυγούστου.