ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναζητούνται κονδύλια για το έργο των διοδίων με το χιλιόμετρο

Της Ελένης Μπότα

Πόροι για την υλοποίηση του  έργου των ηλεκτρονικών διοδίων ή αλλιώς για τα διόδια με το χιλιόμετρο, αναζητά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης (65 εκατ. ευρώ θα προέρχονταν από τα κονδύλια του ΤΑΑ).

Η πρόσφατη απένταξή του όμως και η αναζήτηση άλλων πηγών χρηματοδότησης του έργου, εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά την υλοποίησή του.

Τα ηλεκτρονικά διόδια, για τα οποία πολύς λόγος είχε γίνει το προηγούμενο διάστημα, φιλοδοξούσαν να αντικαταστήσουν την υφιστάμενη χρέωση διοδίων, με τους χρήστες να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν. Η ολοκλήρωση του έργου αναμενόταν στο τέλος του 2025, όπου πλέον οι διελεύσεις στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους θα υπολογίζονταν με βάση την πραγματική απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, κάνοντας τις χρεώσεις αναλογικές.

Τα οφέλη του συστήματος αυτού θα εξασφάλιζαν χαμηλότερη χρέωση στους χρήστες και “ελεύθερη ροή” (free flow) στον αυτοκινητόδρομο χωρίς καθυστερήσεις.

Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων που εφαρμόζεται στον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το όχημα εξοπλισμένο με πομποδέκτη διέρχεται από ηλεκτρονική λωρίδα ενός μετωπικού σταθμού και πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε. 

Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου, αναγνωρίζοντας το όχημα στην είσοδο του αυτοκινητοδρόμου και χρεώνοντας τον πομποδέκτη του.

Η διαφορά του συστήματος είναι πως πλέον στην έξοδο υπάρχουν ηλεκτρονικές διατάξεις που αναγνωρίζουν εκ νέου το όχημα και αν δεν έχει διανύσει το πλήρες διάστημα χρέωσης, τότε γίνεται άμεσα και αυτόματα επιστροφή του ποσού στον λογαριασμό του χρήστη.

Ο προηγούμενος διαγωνισμός των δορυφορικών διοδίων, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, ακυρώθηκε κατόπιν σχετικής απόφασης του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).

Related posts

Νέα ρεκόρ για την αγορά ενέργειας το 2023 – Από ΑΠΕ το 57% της ηλεκτρικής ενέργειας

timesadmin

Ένωση Ξενοδόχων Αττικής: Στα επίπεδα του 2022 ο φετινός Σεπτέμβριος

timesadmin

ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

James Rollner

Πόσο θα αυξηθούν οι συντάξεις – Πίνακες ανά Ταμείο

protothema.gr

Π. Τσακλόγλου: Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών με βάση τον δείκτη μισθών δεν θα επηρεάσει τις υφιστάμενες συντάξεις

wp-needuser

ΟΟΣΑ: Στην Ελλάδα και την Ισπανία η μεγαλύτερη μείωση της εργασιακής ανασφάλειας

wp-needuser