Θεωρείται δεδομένο ότι η BMW πρέπει να κάνει πολλά μικρά θαύματα για να προσδώσει στην ηλεκτρική M3 τον χαρακτήρα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο με αυτό το όνομα. Παρακολουθούμε στιγμές από την εξέλιξη και για πρώτη φορά ακούμε τον ήχο της.
Η BMW μόλις μας έδωσε μια πρώτη γεύση από την ηλεκτρική M3 και αυτό για το κόσμο της αυτοκίνησης είναι μια μεγάλη είδηση. Το πολυαναμενόμενο μοντέλο που είναι σε φάση εξέλιξης θα πωλείται παράλληλα με την M3 με κινητήρα εσωτερικής καύσης και θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή για το τμήμα υψηλών επιδόσεων της μάρκας.
Όλα ξεκίνησαν περίπου αρχές Δεκεμβρίου του 2024 όταν μαθεύτηκε ότι η BMW κάτι ετοιμάζει και τελικά λίγες μέρες μετά η φίρμα ανεβάζει ένα πρώτο teaser για την ηλεκτρική M3.
Το video που θα δείτε αποτελεί μέρος μιας σειράς βίντεο της BMW M που καταγράφει την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον CEO του τμήματος M, Franciscus van Meel, η εξέλιξη της ηλεκτρικής M3 προέρχεται από ένα αρχικό πείραμα με ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο 1.000 ίππων που βασίζεται στην M2.
Ενώ αυτή η πρώιμη έκδοση παρείχε συναρπαστική επιτάχυνση στην ευθεία, δεν είχε τον ακριβή χειρισμό και έλεγχο που αναμένεται από ένα αυτοκίνητο M. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία του πιο πρόσφατου πρωτοτύπου με βάση την i4, με στόχο την τελειοποίηση της σπορ οδήγησης.
Στα πλάνα, το πρωτότυπο φαίνεται να υποβάλλεται σε αυστηρές δοκιμές σε παγωμένες λίμνες, επιτρέποντας στους μηχανικούς να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά χειρισμού του σε ακραίες συνθήκες. Ωστόσο, η πιο συναρπαστική στιγμή έρχεται στα τελευταία δευτερόλεπτα του βίντεο, όταν ο οδηγός πατάει πλήρως το γκάζι, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση από τον μοναδικό ήχο του αυτοκινήτου. Σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, η ηλεκτρική M3 παράγει μια ξεχωριστή ακουστική εμπειρία.
Σε χαμηλότερες ταχύτητες, εκπέμπει έναν ήχο που θυμίζει έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά καθώς ο οδηγός επιταχύνει, ο ήχος εντείνεται και αποκτά έναν εντυπωσιακά διαφορετικό χαρακτήρα.
Δεν είναι και πολύ εύκολο να περιγράψουμε αυτό που ακούσαμε αλλά –πρόκειται για έναν συνδυασμό του γρυλίσματος ενός θερμικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, του υψηλών τόνων βιασμού ενός τζετ και του βουητού ενός ηλεκτροκινητήρα. Ενώ κάποιοι συνθετικοί ήχοι EV μπορεί να μοιάζουν τεχνητοί, η προσέγγιση της BMW φαίνεται πιο οργανική, προσθέτοντας ένα στρώμα προσωπικότητας που αναμένεται να κάνει την ηλεκτρική M3 να ξεχωρίσει.
Οι συγκεκριμένες τεχνικές λεπτομέρειες παραμένουν λιγοστές, αλλά η έκδοση παραγωγής αναμένεται να διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, επιτρέποντας εξελιγμένο torque vectoring για βέλτιστη απόδοση. Ενώ τα πρώτα πρωτότυπα καυχιόντουσαν για την εκπληκτική ιπποδύναμη των 1.000 ίππων, η BMW μπορεί να μειώσει την απόδοση σε περίπου 700 ίππους. Ακόμα και σε αυτό το επίπεδο, θα ξεπερνούσε σημαντικά την τρέχουσα M3 CS (ασύλληπτο station), η οποία αποδίδει 543 ίππους.
Με μεγάλες φιλοδοξίες επιδόσεων και τον ξεχωριστό ήχο της, η ηλεκτρική M3 λογικά θα εξελιχθεί σε μια συναρπαστική προσθήκη στη θρυλική σειρά M της BMW, συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με το δυναμικό πνεύμα που χαρακτηρίζει τη μάρκα.