Δείτε video από την εξέλιξη των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Πελοποννήσου.
Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος προχωρά με ταχείς ρυθμούς, με το ποσοστό ολοκλήρωσης να ξεπερνά πλέον το 60%. Ο νέος αυτοκινητόδρομος αναμένεται να παραδοθεί το 2025, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται σε αυτή τη χρονιά.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπία Οδός Α.Ε. στο Olympia Forum, το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος θα είναι έτοιμο περίπου στα μέσα του 2025, ενώ το πιο απαιτητικό τμήμα, Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος του ίδιου έτους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα αποφασίσει αν η παράδοση του έργου θα γίνει σταδιακά. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό φαίνεται δύσκολο λόγω της σύνδεσης των νέων τμημάτων. Το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα αποτελεί κεντρικό σημείο του έργου, και η ολοκλήρωσή του θα επηρεάσει την πορεία του υπόλοιπου δρόμου.
Οι εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, το τμήμα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 52,5%, ενώ η ΑΚΤΩΡ σημείωσε πρόοδο 51,5%. Η ΤΕΡΝΑ, υπεύθυνη για το τμήμα Γαστούνη-Πύργος, έχει προχωρήσει περισσότερο, με το ποσοστό ολοκλήρωσης να φτάνει το 76,5%, και αναμένεται να είναι το πρώτο τμήμα που θα ολοκληρωθεί.
Παράλληλα, τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο Πατρών-Πύργου έχουν μειώσει τα τροχαία ατυχήματα, βελτιώνοντας τις συνθήκες οδήγησης. Ωστόσο, ο δρόμος παραμένει ημιαστικός, με φανάρια και περιορισμένες ταχύτητες, καθιστώντας τον λιγότερο πρακτικό για τους οδηγούς.
Με την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου, το ταξίδι Πάτρα-Πύργος θα διαρκεί περίπου 35 λεπτά, μειώνοντας το χρόνο οδήγησης κατά 40 λεπτά. Η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3 ώρες, διευκολύνοντας τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, με σημαντική βελτίωση στην ασφάλεια, καθώς ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Ο νέος δρόμος θα ενισχύσει επίσης την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, καθιστώντας πιο εύκολα προσβάσιμες τις παραλίες της Ηλείας. Όπως δείχνει το παράδειγμα της Μεσσηνίας με τον Μορέα και των Ιωαννίνων με την Ιόνια Οδό, η βελτίωση της οδικής πρόσβασης μπορεί να ευνοήσει τον τουρισμό και την οικονομία.
Το έργο αυτό αποτελεί κομμάτι του σχεδίου για τη δημιουργία ενός οδικού δαχτυλιδιού στην Πελοπόννησο, που θα συνδέει Κόρινθο, Πάτρα, Πύργο, Τσακώνα και Τρίπολη, με στόχο να βελτιωθούν οι μεταφορές και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία.
Πηγή: ypodomes.gr