Χαμηλή-η-συμμετοχή-των-οφειλετών-στις-πλατφόρμες-για-τα-κόκκινα-δάνεια-–-Οι-λόγοι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλή η συμμετοχή των οφειλετών στις πλατφόρμες για τα κόκκινα δάνεια – Οι λόγοι

Της Βάσως Αγγελέτου

Κάτω από 1% των κόκκινων δανειοληπτών έχουν κάνει έως σήμερα εγγραφή στις online πλατφόρμες των servicers που προσφέρουν άμεση και πλήρη ενημέρωση σχετικά με το υπόλοιπο, το επιτόκιο και την οφειλόμενη δόση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, από τις αρχές Απριλίου όπου τέθηκαν υποχρεωτικά σε εφαρμογή οι “πλατφόρμες Χατζηδάκη”, οι εγγεγραμμένοι οφειλέτες δεν ξεπερνούν συνολικά τους 10.000.

Στην doValue ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί έως σήμερα λιγότερες από 3.500 εγγραφές σε σύνολο 700.000 οφειλετών, των οποίων η εταιρεία διαχειρίζεται τις μη εξυπηρετούμενες οφειλές. Η Cepal αριθμεί 2.000 εγγεγραμμένους χρήστες και εκτιμά ότι σύντομα ο αριθμός θα ανέλθει στους 2.500, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας. 

Ενδεικτικά, το portal που έχει δημιουργήσει η Cepal (γνωστό ως e-Cepal) προσφέρει την εξής πληροφόρηση: συνολική εικόνα οφειλών ανά είδος οφειλής και χαρτοφυλάκιο, αναλυτικά στοιχεία δανείων (τόκος, δόση, ημερομηνία επόμενης δόσης, δοσολόγιο, πληρωμές), ενημέρωση για κωδικούς πληρωμής, δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής δόσεων, υποβολή αιτημάτων, παρακολούθηση εξέλιξης αιτημάτων, παραλαβή απαντήσεων αιτημάτων, πρόσβαση σε προσωποποιημένες ενημερώσεις, προγραμματισμός ραντεβού με εκπρόσωπο για ρύθμιση οφειλής, δυνατότητα άμεσης ρύθμισης οφειλών χωρίς εκπρόσωπο.

Προκειμένου να ενισχύσουν τη συμμετοχή στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι εταιρείες διαχείρισης δρομολογούν ήδη τον εμπλουτισμό τους με επιπλέον λειτουργίες, όπως η απευθείας υποβολή αιτημάτων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών ή επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης ρύθμισης.

Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτεροι servicers προγραμματίζουν καμπάνιες ενημέρωσης των οφειλετών τους προκειμένου να αυξήσουν τα επίπεδα επίγνωσης (awareness) των οφειλετών για μια δυνατότητα που θέτει οριστικά τέλος στα χρόνια προβλήματα επικοινωνίας με τους servicers.

Προτού προβούν σε καμπάνιες, θέλουν να αξιολογήσουν την εμπειρία του χρήστη μέσα από το portal και τα λοιπά ψηφιακά κανάλια που έχουν δημιουργήσει. Όπως εξηγούν στο Capital.gr πηγές του κλάδου, στα μέσα του καλοκαιριού αναμένουν οι servicers να έχουν ακριβέστερη εικόνα της συμμετοχής στο νέο μέτρο που εισήγαγε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά που διασφαλίζει το e-banking των τραπεζών. 

Στους λόγους που κρατούν τους κόκκινους οφειλέτες μακριά από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι ένας λόγος είναι η παροχή στοιχείων επικοινωνίας και εισοδημάτων, καθώς και η ταυτοποίηση μέσω κωδικών gov.gr που απαιτείται σε κάποιες περιπτώσεις. 

Για σημαντική μερίδα οφειλετών -ιδίως των στρατηγικών κακοπληρωτών- η παροχή των εν λόγω στοιχείων στους servicers θεωρείται “κόκκινη σημαία” καθώς είναι αυτοί που δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να εντοπιστούν από τους πιστωτές.

Για μια άλλη μεγάλη μερίδα οφειλετών, υπάρχει κενό ενημέρωσης το οποίο πάντως αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να αναπληρωθεί μέσα από τις στοχευμένες καμπάνιες των εταιρειών του κλάδου.

Related posts

Southeast Europe Connectivity Forum: Στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου

timesadmin

Ν. Κεραμέως: Περίπου 1.000 συντάξεις εκδίδονται ημερησίως

wp-needuser

ΥΠΕΘΟ: Στα 12,167 δισ. ευρώ φέτος η χρηματοδότηση μέσω του ΠΔΕ

protothema.gr

Ελαφρά μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση

timesadmin

Όλο το σχέδιο για το ελληνικό χρέος – Η συμφωνία με τις Βρυξέλλες

wp-needuser

Ο Δήμος Αθηναίων ψηφιοποιεί 400.000 οικοδομικές άδειες της πολεοδομίας

timesadmin