Η συνεργασία με τη Rivian αλλάζει τα πλάνα της VW αναφορικά με την παρουσίαση του πρώτου της μοντέλου που θα ορίζεται από το λογισμικό του, με το Golf να προβάλλει πλέον ως πιθανότερη επιλογή.
Το φιλόδοξο πρόγραμμα Trinity, του VW γκρουπ, για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου ηλεκτρικού οχήματος παραμένει ενεργό, παρά την πρόσφατη συμφωνία αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ με τη Rivian. Η συνεργασία στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής για οχήματα που θα ορίζονται από το λογισμικό τους.
Τον περασμένο Αύγουστο, η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε πως η παραγωγή του Trinity, που σχεδιάστηκε για να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Tesla, με προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, θα καθυστερήσει ως το τέλος του 2032 αντί για το 2026 που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Thomas Schafer, επιβεβαίωσε σε συνέντευξη τύπου ότι το χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία του Trinity έχει αλλάξει, χωρίς να δώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Έμφαση στο Golf
Το Trinity, εκτός από το πρώτο “όχημα ορισμένου από λογισμικό” της VW, επρόκειτο να αποτελέσει και σύμβολο μιας νέας μεθόδου παραγωγής. Ωστόσο, η VW αποφάσισε να μην κατασκευάσει νέο εργοστάσιο για την παραγωγή του, απόφαση που, σύμφωνα με τον Schafer, αποδείχθηκε σοφή, δεδομένης της πλεονάζουσας δυναμικότητας εργοστασίων στην Ευρώπη και ειδικά στη Γερμανία.
Πριν από την κυκλοφορία του Trinity, η VW θα παρουσιάσει μια ηλεκτρική έκδοση του Golf, βασισμένη στην πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP). Σύμφωνα με τον Schafer, το ηλεκτρικό Golf θα παρουσιαστεί το 2029, με το Trinity να ακολουθεί.
“Αποφασίσαμε πώς πρέπει να προσεγγίσουμε το όχημα ορισμένο από λογισμικό,” δήλωσε ο Schafer. “Αυτό θα γίνει μέσω της συνεργασίας με τη Rivian, όπου θα αναπτύξουμε τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Ωστόσο, επιλέξαμε να ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία με ένα πιο εμβληματικό προϊόν, το Golf.”
Ο Schafer χαρακτήρισε το Golf “ένα πραγματικό μοντέλο μεγάλου όγκου παραγωγής“, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία του για την εταιρεία. Στο παρελθόν, η VW έχει παρουσιάσει αρκετά πρωτότυπα ηλεκτρικών οχημάτων που θυμίζουν το Golf, όπως το σπορ ID GTI Concept.
Το Trinity και η επόμενη μέρα της VW
Παρά την καθυστέρηση, ο Schafer τόνισε ότι το Trinity παραμένει προτεραιότητα, αν και δεν προορίζεται να είναι όχημα μαζικής παραγωγής. Τα πρώτα οχήματα του VW Group που θα διαθέτουν την αρχιτεκτονική “software-defined vehicle” από τη συνεργασία με τη Rivian, αναμένεται να προέρχονται από τις μάρκες Audi και Porsche του ομίλου, πιθανότατα από το 2027.
Η νέα αυτή αρχιτεκτονική θα μπορεί να προσαρμόζεται σε όλα τα μεγέθη οχημάτων, συνεχίζοντας την παράδοση της VW στη χρήση ευέλικτων πατωμάτων.