9.8 C
London
Friday, January 24, 2025

Τι προβλέπουν οι αναλυτές για τις πωλήσεις αυτοκίνητων το 2025

Date:

Related stories

Φλωρίδης προς αντιπολίτευση: Δεν έχετε επιχειρήματα και αναζητάτε πολιτικά στηρίγματα στην ανθρώπινη τραγωδία των Τεμπών

Φλωρίδης προς αντιπολίτευση: Δεν έχετε επιχειρήματα και αναζητάτε πολιτικά στηρίγματα στην ανθρώπινη τραγωδία των Τεμπών Ο κόσμος πρέπει να ξέρει τι δεν ψηφίζετε κάτω από υπεκφυγές - Το νομοσχέδιο ενισχύει το υφιστάμενο πλαίσιο, προκειμένου να προστατευτούν τα πιο ευάλωτα άτομα στην ελληνική κοινωνία και κυρίως οι γυναίκες και τα παιδιά, ανέφερε ο υπουργός Δικαιοσύνης Για υποκρισία και…

Κασσελάκης: «Δεν ισχύει ότι διέλυσα τον ΣΥΡΙΖΑ» – «Άρα λέω μ@λ@κίες;» απάντησε ο Φειδίας

Κασσελάκης: «Δεν ισχύει ότι διέλυσα τον ΣΥΡΙΖΑ» - «Άρα λέω μ@λ@κίες;» απάντησε ο Φειδίας  Αν με είχαν αφήσει να κριθώ, θα είχα επανεκλεγεί μάλλον από την πρώτη Κυριακή είπε ο Κασσελάκης με τον Κύπριο ευρωβουλευτή να επικαλείται την πτώση του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις Μια συζήτηση με... απρόοπτα ήταν αυτή που έγινε το απόγευμα στην αίθουσα…

Γερουλάνος, Γεροβασίλη και Αχτσιόγλου για τις συνεργασίες στην Κεντροαριστερά – «Ανάγκη για εναλλακτική πρόταση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη»

Την ανάγκη «να φύγει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στις επόμενες εκλογές» υποστήριξε ο Παύλος Γερουλάνος τονίζοντας ότι, αν το ΠΑΣΟΚ επέστρεφε στην κυβέρνηση, θα μπορούσαν να γίνουν πράξη οι εναλλακτικές προτάσεις στην πρωτοκαθεδρία του κ. Μητσοτάκη. Ο κ. Γερουλάνος, μιλώντας την Πέμπτη (23/1) σε εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Ψαρρά για το «επιτελικό…

Το 2024 δεν έκλεισε με θετικό πρόσημο για την αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης. Ας δούμε τι προβλέπουν οι αναλυτές για τις πωλήσεις αυτοκινήτων του 2025.

Top Gear TEAM

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, μετά από στασιμότητα το 2024, αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 4% το 2025, φτάνοντας τις 13,4 εκατομμύρια πωλήσεις, σύμφωνα με προβλέψεις της εταιρείας αναλύσεων Dataforce. Στις εκτιμήσεις της περιλαμβάνονται οι 27 χώρες της ΕΕ, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία.

Πωλήσεις αυτοκινήτων Κίνα

Ποικίλες προβλέψεις για την αγορά

Η S&P Automotive εκτιμά πως η αγορά των 18 χωρών της Δυτικής Ευρώπης θα παραμείνει σταθερή, με περίπου 15 εκατομμύρια πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Οι πιέσεις προέρχονται από τον κίνδυνο ύφεσης, τις υψηλές τιμές αυτοκινήτων, τη μείωση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα (EV), καθώς και από την εισαγωγή νέων δασμών στα κινεζικά EV. Επιπλέον, η πολιτική αβεβαιότητα στη Γερμανία και τη Γαλλία επηρεάζει αρνητικά τις προοπτικές.

Η Global Data προβλέπει μικρότερη αύξηση, της τάξης του 2,4%, επισημαίνοντας ότι, παρά την ελαφρά χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής και την κυκλοφορία νέων μοντέλων, οι προκλήσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις πωλήσεις.

Οι δυσκολίες του 2024

Σύμφωνα με την ACEA, οι πωλήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 0,6% το 2024. Όμως, η υψηλή πληθωριστική πίεση και τα αυξημένα επιτόκια περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αναγκάζοντας πολλούς να αναβάλουν την αγορά νέου οχήματος. Επιπλέον, η προπώληση οχημάτων το 2023, λόγω λήξης κινήτρων σε ορισμένες χώρες, έπληξε τη ζήτηση το 2024.

Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Ο Benjamin Kibies της Dataforce ανέφερε πως, παρά τις δυσμενείς συνθήκες σε σύγκριση με το 2019, η αγορά δείχνει σημάδια βελτίωσης. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αυξημένη ανάγκη αντικατάστασης οχημάτων μετά από πέντε χρόνια χαμηλών ταξινομήσεων.

Οι προβλέψεις για τις μεγάλες αγορές το 2025

Η Dataforce αναμένει αύξηση στις πωλήσεις στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης:

Γερμανία: 1,6% αύξηση, φτάνοντας τα 2,86 εκατομμύρια οχήματα.
Γαλλία: 6,2% αύξηση, με 1,83 εκατομμύρια πωλήσεις.
Ηνωμένο Βασίλειο: 5,5% αύξηση, με 2,06 εκατομμύρια οχήματα.
Ισπανία: 3,6% αύξηση, αγγίζοντας το 1,05 εκατομμύρια μονάδες.
Ιταλία: Αναμενόμενη αύξηση 2,9% στις 1,62 εκατομμύρια μονάδες, αν και το χειρότερο σενάριο προβλέπει πτώση 30% λόγω πιθανών περιορισμών στις πωλήσεις θερμικών οχημάτων (ICE).

πωλήσεις αυτοκινήτων

Εμπόδια για τα ηλεκτρικά οχήματα

Η αδυναμία υποδομών και η μείωση κινήτρων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δυσχεραίνουν την ανάπτυξη της αγοράς σε χώρες όπως η Ιταλία, όπου το μερίδιο των EV είναι μόλις 4,2%. Στη Γαλλία, πολιτική αβεβαιότητα και αλλαγές σε προγράμματα, όπως το κοινωνικό leasing, περιορίζουν την αγορά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στην επίτευξη των αυστηρότερων στόχων εκπομπών CO2 που ισχύουν από το 2025, με την Stellantis να συνεργάζεται με την Tesla για να διευκολύνει τον σχεδιασμό παραγωγής.

Latest stories