Είναι θρύλοι. Είναι τα αυτοκίνητα της “διπλανής πόρτας” που άνοιξαν μια άλλη μεγάλη πόρτα και μπήκαν. Όταν βγήκαν ήταν σχεδόν αγνώριστα. Κάποια πήραν πολλά στοιχεία από τα αγωνιστικά αδέλφια τους.
Έπαψαν να είναι απλά hatch και μεταλλάχθηκαν σε hot hatch. Είναι το Peugeot 205 GTi, το Renault 5 Turbo 2, το Honda Civic Type R, το Ford Focus RS MK1 και πολλά άλλα. Δεν γίνεται να μην προσέξεις ότι μια φίρμα έχει πολλές παρουσίες στην λίστα. Μπράβο Renault.
Peugeot 205 GTi
Δεν είναι το πρώτο hot hatch της ιστορίας, αλλά το αυτοκίνητο που αναμόρφωσε το πρότυπο. Το Peugeot 205 GTi μεγιστοποίησε την ξεκάθαρη τρίθυρη σχεδίαση του Gérard Welter με την απλή λύση της προσθήκης πλαϊνών διακοσμητικών, ενώ το βάρος των 900 κιλών εξασφάλιζε ότι ακόμα και ο 1,6λιτρος των 105 ίππων του 1984 υπέφερε από μικρή αδράνεια.
Στη συνέχεια, ήρθε η έκδοση 115 ίππων και η έκδοση 1.9 130 ίππων το 1986, της οποίας ο κινητήρας έκανε την εμπειρία του 205 GTi λιγότερο ζωηρή και με περισσότερη ροπή, και πρόσθεσε δισκόφρενα παντού και ελαστικά χαμηλότερου προφίλ. Τα πλαστικά της καμπίνας βελτιώθηκαν σταδιακά, και παρόλο που τα πρώιμα, ανέπαφα 205 είναι σήμερα τα πιο περιζήτητα, τα GTi μετά το 1990 είχαν όμορφα μαύρα εξωτερικά και εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία.
Το GTi είναι στην πραγματικότητα αρκετά ανθεκτικό, αν και η χρήση του για να κάνει αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε, οδηγεί πάντα σε σοβαρή φθορά. Όπως πάντα, η πρωτοτυπία είναι ιδιαίτερα πολύτιμη, ειδικά με το 205 GTi, επειδή αποτέλεσε τοτέμ της κουλτούρας των τροποποιημένων αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1990 (και μάλιστα πρωταγωνίστησε στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του περιοδικού Max Power). Προσέξτε για φθαρμένα κιβώτια ταχυτήτων και αναρτήσεις που τρίζουν.
1984-1994
Τιμή τώρα: 8.500 – 30.000 ευρώ
Διαβάστε περισσότερα στο TopGear