Τα-δύο-έργα-που-θα-φέρουν-κυκλοφοριακή-ανάσα-στην-Αττική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα δύο έργα που θα φέρουν κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική

Της Ελένης Μπότα

Νέα έργα που θα αλλάξουν άρδην την φυσιογνωμία πολλών περιοχών της Αττικής αλλά και θα επιλύσουν ένα σημαντικό πρόβλημα που το τελευταίο διάστημα έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητό, το κυκλοφοριακό, προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στα έργα αυτά αναφέρθηκε προ ημερών και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής τονίζοντας ότι για να αποσυμφορηθεί το λεκανοπέδιο πρέπει να γίνουν τα λεγόμενα έργα της Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η λεγόμενη σήραγγα της Ηλιουπόλεως.

Αναφορικά με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει μέσα στις επόμενες ημέρες. Το έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης είναι προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Η αφετηρία του έργου θα είναι από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αναμένεται να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση πολλών περιοχών από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και – κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου είναι και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης.

Στόχος του Υπουργείου για την λεωφόρο Βουλιαγμένηςείναι να “απελευθερωθεί” απο τα φανάρια και μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήρραγα, οι οποίες θα δρουν ως “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί λόγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου” επεσήμανε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας πως στελέχη του υπουργείου δουλεύουν πυρετωδώς γύρω από διάφορα σενάρια και χρηματοοικονομικά μοντέλα για τη χρηματοδότηση του. “Πιστεύω πως το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε επίσημες ανακοινώσεις”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Related posts

Ποιοι και γιατί και επενδύουν στην ελληνική αγορά ακινήτων

timesadmin

Γιατί η Ελλάδα μπορεί να αποφύγει την ύφεση

timesadmin

ΓΣΕΕ: Επιστολή στους συναρμόδιους υπουργούς για κατάργηση ή μείωση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας

timesadmin

Ομαλά θα κυλήσουν οι διακοπές για τη συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών, εκτιμά η Tui

timesadmin

Απειλούν με παραίτηση τρία μέλη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς λόγω Λαζαράκου

timesadmin

Χρ. Στακούρας: Δεν έχει τεθει θέμα για fuel pass 3

timesadmin