ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ναυπηγεία Βαφειάς, Φράγκου και Τσάκος με νέες παραγγελίες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες παραλαμβάνουν αυτό το διάστημα ένα σημαντικό αριθμό νέων πλοίων ως αποτέλεσμα των  μεγάλων παραγγελιών του ελληνικού εφοπλισμού το προηγούμενο διάστημα. Νίκος Βαφειάς, Αγγελική Φράγκου και Νίκος Τσάκος παρέλαβαν τις τελευταίες μέρες τα νέα πλοία. Με το ναυπηγικό πρόγραμμα των εταιρειών να είναι σε πλήρη εξέλιξη. 

Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία του 2023, όπως τα δημοσίευσε η Allied Shipbroking, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές  παρήγγειλαν τη ναυπήγηση 164 πλοίων, αριθμός διπλάσιος σε σύγκριση με τις 81  παραγγελίες που είχαν καταθέσει το 2022. Οι Έλληνες εφοπλιστές  ξεπέρασαν και τους Ιάπωνες εφοπλιστές με συνολικό αριθμό 144 παραγγελιών, ενώ η  Σιγκαπούρη και η Κίνα ήρθαν τρίτες και τέταρτες στην κατάταξη με 110 και 92 παραγγελίες, αντίστοιχα. Συνολικά μέσα στο 2023 δόθηκαν 2.420 παραγγελίες, παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την Allied, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 87 δεξαμενόπλοια, 57 χύδην φορτηγά και 14 πλοία μεταφοράς αερίου. Οι Ιάπωνες, στις αντίστοιχες παραγγελίες, υπέγραψαν συμβόλαια για 39 δεξαμενόπλοια, 37 φορτηγά, και 25 πλοία μεταφοράς αερίου. 

Οι νέες παραλαβές

Η Brave Maritime corp. συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά παρέλαβε τέσσερα νέα υπερσύγχρονα πλοία μεταφοράς αμμωνίας 40.000 κυβικών εκατοστών από το ναυπηγείο της Hyundai στη Νότια Κορέα. Ο όμιλος είναι έτοιμος να κόψει την κορδέλα και να ενταχθεί στην κλειστή ομάδα των 100άρηδων, των ελαχίστων δηλαδή εφοπλιστών που έχουν στόλο πάνω από 100 πλοία, με τις συνολικές αγορές και παραγγελίες πλοίων να ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ομίλου, ο στόλος της Brave θα ενισχυθεί ακόμα με 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Συνολικά ο Νίκος Βαφειάς γιορτάζοντας και τα πενήντα χρόνια της εταιρείας, τους τελευταίους μήνες έχει αποκτήσει 32 πλοία εκ των οποίων τα 7 είναι νεότευκτα Lng Carriers, 10 δεξαμενόπλοια και 15 φορτηγά. 

Και η Navios Maritime Partners συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Zim Sparrow”, με μεταφορική ικανότητα 5.300 εμπορευματοκιβωτίων.  Πρόκειται για το πρώτο από τα συνολικά 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιλαμβάνει το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας συνολικής χωρητικότητας 63.100 teus. Πριν δύο μήνες, είχαν προστεθεί και νέες παραγγελίες στην μεγάλη λίστα της ανανέωσης του στόλου της Navios και στα δεξαμενόπλοια. Η Navios Maritime Partners ναυπηγεί αυτή την περίοδο 28 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα 10 είναι aframaxes ικανά να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και προϊόντα.

Πριν λίγες μέρες, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου έλαβε μία ευχάριστη ειδοποίηση καθώς προσέθεσε στα νηολόγια του το δεξαμενόπλοιο “Chios DF”, το τρίτο από τα τέσσερα δεξαμενόπλοιά που παραλαμβάνει ο όμιλος Τsakos και στο οποίο πλέον κυματίζει η ελληνική σημαία. 

Το δεξαμενόπλοιο έχει ολική χωρητικότητας 64.461 και ναυπηγήθηκε στην Κορέα, ενώ σε λίγες μέρες, ο Νίκος Τσάκος θα παραλάβει και το δεξαμενόπλοιο “Ithaki DF”. Συνολικά ο ομιλος, ναυπηγεί 12 πλοία. 

Tα τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου aframax έχουν κινητήρα καύσης LNG, φέρουν την ελληνική σημαία και είναι τα πρώτα αυτής της τεχνολογίας που εντάσσονται στο ελληνικό νηολόγιο.  Τα πλοία εντάσσονται στο πλαίσιο του υφιστάμενου προγράμματος πράσινης ανάπτυξης, με τα υπόλοιπα οκτώ πλοία να αναμένεται να εισαχθούν σταδιακά στο στόλο της TEN κατά τα επόμενα δέκα τρίμηνα. Υπολογίζεται πως τα ακαθάριστα έσοδα από αυτό το πρόγραμμα των τεσσάρων πλοίων aframax αναμένεται να φτάσουν τα 520 εκατ. δολάρια αν ασκηθούν όλα τα δικαιώματα παράτασης. 

Related posts

Τα 5 μέτρα για το εισόδημα των συνταξιούχων

timesadmin

ΕΚΚ: Εγκρίσεις ενίσχυσης κινηματογραφικών σχεδίων στο πλαίσιο του Προγράμματος CO-PRODUCTION WINDOW

protothema.gr

Ενέργεια: Ολική επαναφορά των μονάδων αερίου

timesadmin

Eurobank: Επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο, “αγκάθι” ο πληθωρισμός στα τρόφιμα

timesadmin

Στα 71,16 δισ. ευρώ τα “κόκκινα” δάνεια που διαχειρίζονται οι Εταιρείες Διαχείρισης

timesadmin

Πόσες μέρες δουλέψαμε φέτος για να πληρώσουμε τους φόρους για το 2024- Τι δείχνει έρευνα του ΚΕΦΙΜ

protothema.gr