H πρώτη φορά που είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια καλή γεύση από τη νέα Mercedes CLA, ήταν πριν από περίπου έναν μήνα, στο Festival d’Hyeres που πραγματοποιείται στη Γαλλία.
Και μπορεί η νέα ηλεκτρική CLA να μην έχει κυκλοφορήσει ακόμη, αλλά η Mercedes είναι στην ευχάριστη θέση να μας ενημερώσει ότι το μικρότερο sedan στη γκάμα της, για το οποίο ο CEO Ola Kallenius ανέφερε πως είναι το “πιο έξυπνο αυτοκίνητο” που έχει φτιάξει ποτέ η Mercedes, έχει ήδη σημειώσει ένα ρεκόρ.
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, κατάφερε να διανύσει 3.715 χιλιόμετρα σε διάστημα 24 ωρών, ξεπερνώντας το ρεκόρ που κατείχε η Porsche από το 2019. Η Taycan έκανε 3.424 χιλιόμετρα στην -ίδια- πίστα δοκιμών Nardo στην Ιταλία, με την ηλεκτρική CLA να την ξεπερνά κατά 291 χιλιόμετρα.
Στην οβάλ πίστα Nardo Ring των 12,5 χιλιομέτρων, η CLA με μηδενικές εκπομπές ρύπων έκανε κατά μέσο όρο 152 χιλιόμετρα την ώρα και χρειάστηκε να επαναφορτιστεί 40 φορές, με κάθε στάση να διαρκεί περίπου 10 λεπτά. Το ηλεκτρικό sedan έμεινε ακίνητο για περίπου 6 ώρες και 40 λεπτά, ή σχεδόν το 28% των 24 ωρών.
Αντί να κάνει λιγότερες και μεγαλύτερες στάσεις, η Mercedes εκμεταλλεύτηκε την ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V του αυτοκινήτου και τη φόρτιση DC, που του επέτρεπε εξαιρετικά γρήγορους χρόνους φόρτισης.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής που θα της εξασφάλιζε το ρεκόρ, η μπαταρία του πρωτότυπου έπεφτε στο 10% πριν η CLA οδηγηθεί για στάση στα πιτς και ξεκινήσει τη διαδικασία φόρτισης μέχρι η στάθμη να φτάσει στο 55% ή λίγο περισσότερο.
Το αυτοκίνητο κάλυπτε μόνο περίπου 96 χιλιόμετρα μεταξύ των φορτίσεων και απ’ ότι γνωρίζουμε, η Mercedes χρησιμοποίησε μια έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, με έναν κινητήρα και κιβώτιο δύο ταχυτήτων. Στο μοντέλο παραγωγής, θα προσφέρεται και μια πιο δυνατή έκδοση με δύο κινητήρες και τετρακίνηση.
Θα υπάρχουν και θερμικές CLA
Αν και η μάρκα εστιάζει στην ηλεκτρική CLA, θα υπάρξουν εκδόσεις του μοντέλου και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μια από αυτές θα εφοδιάζεται με έναν πρόσφατα εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, που κατασκευάζεται στην Κίνα από την Horse Powertrain.
Αν αυτό δεν σας λέει κάτι, πρόκειται για μια κοινοπραξία μεταξύ της Geely και της Renault. Υπενθυμίζουμε ότι ο Κινέζος επενδυτής Li Shufu, ιδρυτής και πρόεδρος της Geely, έχει μερίδιο 9,69% στη Mercedes.
Οι πωλήσεις της νέας CLA θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος, με τις εκδόσεις που αναμένονται πρώτες στην αγορά να είναι ηλεκτρικές. Τα ήπια υβριδικά μοντέλα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά περίπου έξι μήνες αργότερα.
Πηγή: topgeargreece.gr