11.6 C
London
Thursday, April 24, 2025

Πώς είναι σήμερα ο δρόμος που φορτίζει ασύρματα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από 4 χρόνια λειτουργίας

Date:

Related stories

Κωνσταντινόπουλος: Να αναστηθούμε σαν κόμμα – Από τότε που ανέλαβε το πολιτικό κέντρο έχουμε χάσει 10 μονάδες

Κωνσταντινόπουλος: Να αναστηθούμε σαν κόμμα - Από τότε που ανέλαβε το πολιτικό κέντρο έχουμε χάσει 10 μονάδες «Δεν θα σταματήσω να λέω την άποψή μου υπό τον φόβο της διαγραφής», είπε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Στις πολιτικές εξελίξεις, καθώς και στην δημοσκοπική κατάρρευση του ΠΑΣΟΚ, αναφέρθηκε  σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο βουλευτής του κόμματος Οδυσσέας…

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

Στο νησάκι του Gotland στην Σουηδία οι αρχές σε συνεργασία με την Electreon κατασκεύασαν το 2019 τον πρώτο δημόσιο δρόμο που μπορεί να φορτίζει ασύρματα τα αυτοκίνητα που κινούνται πάνω σε αυτόν. Το εγχείρημα είχε προκαθορισμένη διάρκεια ζωής και ήταν στην ουσία ένα πειραματικό σχέδιο για να ερευνηθεί η αποτελεσματικότητα και η βιωσιμότητα τέτοιων έργων σε μεγάλη κλίμακα. 

Τώρα ο δρόμος των 1,6 χιλιομέτρων έχει επιστρέψει στην προηγούμενη μορφή του και η εταιρεία δημοσίευσε την τελική έρευνα με βάση τα όσα παρατηρήθηκαν στα 4 χρόνια λειτουργίας του δρόμου στο Gotland. 

Ένας δρόμος, δύο οχήματα

Ο δρόμος κατασκευάστηκε το 2020 ουσιαστικά και η λειτουργία του ξεκίνησε στις αρχές του 2021. Το project αφορούσε ένα μεγάλο φορτηγό που μπορούσε να φορτιστεί επαγωγικά και ένα λεωφορείο που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της περιοχής για τις μετακινήσεις τους. 

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

H Electreon μοιάζει αυτή την εποχή να είναι μια από τις πρωτοπόρους στην επαγωγική φόρτιση δεδομένου πως εκτός της Σουηδίας και άλλες χώρες την έχουν επιλέξει να φέρει εις πέρας ανάλογες κατασκευές επαγωγικής φόρτισης είτε για εν κινήσει οχήματα, είτε για στατικά. 

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

Στο Gotland για παράδειγμα εκτός της δυνατότητας που είχε το φορτηγό και το λεωφορείο να φορτίζουν ενώ κινούνται, υπήρχε και χώρος στατικής επαγωγικής φόρτισης. Παράλληλα δοκιμάστηκαν φορτίσεις τόσο σε χαμηλές ταχύτητες, όσο και στα ανώτατα όρια που επιτρέπονται να κινούνται μεγάλα οχήματα στη Σουηδία, τα 80 km/h. 

Ακριβώς για αυτό το λόγο τα 1,6 χιλιόμετρα ήταν χωρισμένα σε 1.000 μέτρα δρόμου για φόρτιση σε υψηλές ταχύτητες και 600 μέτρα για φόρτιση σε χαμηλότερες ταχύτητες. Παράλληλα υπήρχε ο σταθμός στατικής φόρτισης και ηλιακού συλλέκτες παραπλέυρως του δρόμου για απρόσκοπτη λειτουργία της κατασκευής.

Μια μπαταρία 330 kWh για αποθήκευση της ενέργειας που παρείχε ο δρόμος στα οχήματα και αρκετά, πολύ εξειδικευμένα προφανώς, software για την σύνδεση των στοιχείων του δρόμου με τα ηλεκτρικά οχήματα. 

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

4 χρόνια δοκιμών

Σε όλες τις περιπτώσεις που δοκιμάστηκαν τα αποτελέσματα ήταν θετικά και σημειώθηκε ιδιαιτέρως η ασφαλής και αποτελεσματική ανταπόκριση της κατασκευής στις αντίξοες καιρικές συνθήκες της χώρας. Η τελική έρευνα αναφέρει πως η εγκατάσταση του δικτύου των στοιχείων του δρόμου ήταν απλή και γρήγορη.

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

Χρειάστηκε μια νύχτα για σχεδόν 1.000 μέτρα μήκους και τα στοιχεία τοποθετήθηκαν σε βάθος μέχρι 10 εκατοστά στην άσφαλτο, κάτι που εξασφαλίζει την ταχύτητα εγκατάστασης και την μικρότερη δυνατή ζημιά στο ήδη υπάρχον οδικό δίκτυο. 

Ωστόσο η εταιρεία σημειώνει πως μπορούν να τοποθετηθούν και επιφανειακά ώστε το σύστημα να επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία αναλόγως τις απαιτήσεις κάθε περιοχής. Χάρη σε όλα αυτά δεν επηρεάζεται η συντήρηση του δρόμου με τρόπους που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα, ενώ η απουσία κινούμενων μερών δεν αφήνει περιθώρια για φθορές από τον καιρό ή οποιαδήποτε δολιοφθορά. 

Gotland Σουηδια δρόμος ασύρματης φόρτισης

Συνεχής ταχεία φόρτιση

Τα οχήματα λάμβαναν ενέργεια 100 kW χωρίς διακοπή τόσο κατά την κίνησή τους στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όσο και στις περιπτώσεις στατικής φόρτισης ή μικτών συνθηκών που σημαίνει πως η φόρτιση ουσιαστικά δεν σταματά αν υπάρχει κυκλοφοριακό ή αν υπάρξει μια στάση του λεωφορείου. 

Σε επίπεδο ασφάλειας η έρευνα αναφέρει πως συνεχή τεστ από πολλαπλούς φορείς, ανεξάρτητους από την υπηρεσία δημόσιων μεταφορών της Σουηδίας που ανέλαβε το έργο στο μεγαλύτερο τμήμα του, έδειξαν πως δεν υπήρξε καμία παραβίαση των ορίων ηλεκτρομαγνητισμού που έχουν θεσπιστεί για την χώρά αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Παράλληλα δεν επηρεάστηκε καθόλου η στατικότητα και η συνοχή του δρόμου, ενώ οι φθορές ήταν εντός των αποδεκτών και φυσιολογικών έπειτα από χρήση σχεδόν τεσσάρων ετών. 

Αντίστοιχα θετικές για την τεχνολογία ήταν και οι αναφορές από τους οδηγούς των λεωφορείων που ήταν τρεις διαφορετικοί, αλλά και τους κατοίκους που χρησιμοποιούσαν το μέσο μεταφοράς στην καθημερινότητά τους. 

Ο δρόμος απεγκαταστάθηκε στο τέλος του 2023 και επέστρεψε στην προηγούμενη μορφή του, πράγμα που στην τελική έρευνα αναφέρεται πως έγινε και πάλι γρήγορα και χωρίς να υπάρχει καμία αρνητική επίπτωση από την λειτουργία του ως δρόμος ασύρματης φόρτισης τα προηγούμενα 4 χρόνια. 

Η έρευνα καταλήγει, “Το έργο απέδειξε τη βιωσιμότητα της ασύρματης τεχνολογίας του ηλεκτρικού δρόμου της Electreon σε πραγματικές συνθήκες. Ως το πρώτο του είδους του, το έργο αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα προς την κατεύθυνση των βιώσιμων και  ενεργειακά αποδοτικών οδικών μεταφορών. Με αποδεδειγμένα οφέλη και παγκόσμια εμβέλεια, οι ασύρματοι ηλεκτρικοί δρόμοι προσφέρουν μια πολλά υποσχόμενη λύση για την οδήγηση και τη μετάβαση στις ηλεκτρικές και περιβαλλοντικά υπεύθυνες μεταφορές”. 

Και συνεχίζει: “Το ενδιαφέρον πολλών φορέων για τους ασύρματους ηλεκτρικούς δρόμους βασίζεται σε οφέλη που αποδείχτηκαν από την εμπειρία αυτή, όπως οι ελάχιστες αισθητικές επιπτώσεις, η απλή και αποδοτική εγκατάσταση, η υψηλή ασφάλεια κυκλοφορίας, η απλή και οικονομικά αποδοτική συντήρηση, η αποδεδειγμένη ικανότητα να μειωθεί το μέγεθος και το βάρος των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας επί του οχήματος, και καταλληλότητα για τη φόρτιση διαφορετικών τύπων ηλεκτρικών οχημάτων ταυτόχρονα”.

Η Electreon έχει ήδη σχεδιάσει τα επόμενα βημάτά της που είναι η εγκατάσταση του συστήματος στο Τορντχάιμ και στο Παρίσι. 

Latest stories