Πότε-θα-μειωθούν-ακόμα-περισσότερο-οι-τιμές-των-ηλεκτρικών-αυτοκινήτων
AYTOKINHTO

Πότε θα μειωθούν ακόμα περισσότερο οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη διέθεσαν 2,6% λιγότερες μονάδες τον Μάιο (ανεξαρτήτως κινητήρα), σε σχέση με το 2023, καθώς οι αγοραστές “αντιστέκονται” στις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν σε 1,09 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανέφερε ο ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association, πρώην Association des Constructeurs Européens d’Automobiles).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτοκίνητο με συνδρομή: Ο νέος τρόπος που απειλεί αγορά και leasing-γιατί το προτιμούν

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 11% σε 181.968, εν τω μέσω αντίστοιχων μειώσεων σε αρκετές μεγάλες αγορές, ενώ το μερίδιό τους επί του συνόλου επίσης μειώθηκε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη μείωση των πωλήσεων, τη στιγμή που οι υποψήφιοι αγοραστές αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές, αλλά και τις περιορισμένες υποδομές φόρτισης.

Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει αυξημένους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα απειλεί να κάνει πιο ακριβές τις εισαγόμενες εναλλακτικές λύσεις. Οι προβλέψεις της αγοράς για τα EV “ήταν πολύ αισιόδοξες”, ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse. “Οι επενδύσεις πρέπει να μειωθούν”.

Οι υψηλές τιμές έχουν γίνει ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αφού χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία σταμάτησαν ή μείωσαν τις επιδοτήσεις. Οι όμιλοι Volkswagen, Stellantis και Renault πρόκειται να παρουσιάσουν φθηνότερα μοντέλα που κοστίζουν πέριξ των 25.000 ευρώ, τα οποία όμως δεν πρόκειται να παρουσιαστούν πριν το 2025. Σε μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία και η Ιταλία, η μείωση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, κατά 31% και 18%, αντίστοιχα, αξιολογείται ως πολύ σημαντική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το πιο τρομακτικό video του motorsport με μοτοσικλέτα

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα, με τη Stellantis και τον όμιλο Mercedes-Benz να έχουν αναστείλει τις εργασίες σε δύο εργοστάσια μπαταριών.

Με τη σειρά της η VW, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα χρειαστεί να κατασκευάσει περισσότερα plug-in υβριδικά, ενώ η Mercedes σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ΄ότι αρχικά προέβλεπε. Πάντως, η Volkswagen και η Toyota ήταν από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον Μάιο, κατά 1,8% και 8,2% αντίστοιχα.

Οι ταξινομήσεις της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 36% τον περασμένο μήνα, μια πτώση που συνεχίζει την κακή επίδοση της εταιρίας στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας είναι μειωμένες κατά περίπου 14% μετά τους πρώτους πέντε μήνες.

Γενικά, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη έχει περιοριστεί, μετά από τη σημαντική άνοδο που παρουσίαζε για αρκετά χρόνια, ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών για την παραγωγή πιο προσιτών μοντέλων, παγκοσμίως.

Για να θωρακίσει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες από την εισροή φθηνών εισαγόμενων EV, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επιβάλει αυξημένους -αν και προσωρινούς- δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο. Σε συνέχεια αυτού, η Tesla ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένεται να αυξήσει την τιμή του -κινεζικής κατασκευής- Model 3, όταν τεθούν σε ισχύ τα μέτρα της ΕΕ.

Πηγή: topgeargreece.gr

Related posts

VW και Ford κινδυνεύουν με πρόστιμα το 2025-ποιο είναι το πρόβλημα

timesadmin

Νέα αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Οι κατηγορίες και το καύσιμο που προτιμούν οι Έλληνες

wp-needuser

Πόσο όμορφο αυτό το topless Fiat Topolino από την Castagna Milano

timesadmin

Η αλήθεια για την ακτινοβολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

wp-needuser

Δοκιμή Citroen C4 X 1,2 130 EAT8: Μια κατηγορία μόνο του

timesadmin

Σταματάει την κατασκευή εργοστασίων για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εταιρεία που ανήκει σε δύο κολοσσούς

wp-needuser