6.7 C
London
Tuesday, February 18, 2025

Πότε έρχονται τα αυτοκίνητα που θα μας κάνουν αλκοτέστ

Date:

Related stories

Μόνος ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά εκλογές: Σε απόσταση ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά και Κίνημα Δημοκρατίας – Προβληματισμός για την Κωνσταντοπούλου

Σε συνθήκες προοδευτικής απομόνωσης βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, καθώς η αποχή της Νέας Αριστεράς από την τέταρτη ψηφοφορία για την Προεδρική εκλογή δεν υπήρξε ο μόνος πονοκέφαλος για την Κουμουνδούρου, στην προοπτική των προοδευτικών συνεργασιών. Απεναντίας, η προσχώρηση της Ράνιας Θρασκιά στο ΠΑΣΟΚ και μάλιστα στην Α΄ Θεσσαλονίκης, όπου είχε εκλεγεί με την σημαία της…

ΠΑΣΟΚ: Πότε και γιατί άλλαξε ρότα για τις μεταγραφές βουλευτών  – Οι καραμπόλες στα ψηφοδέλτια

Με «μεταγραφές» βουλευτών που άλλοτε αποδοκίμαζε κατηγορώντας ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τη συγκεκριμένη τακτική και με αξιοποίηση στους τομείς του κόμματος επιλαχόντων υποψήφιων βουλευτών και άλλων στελεχών επιχειρεί η Χαριλάου Τρικούπη να δημιουργήσει «φρένα» στη δημοσκοπική πτώση και στο κλίμα ανησυχίας που προκαλούν στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Χθες ο Νίκος Ανδρουλάκης έδωσε τα χέρια με…

H Magna αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα πλαίσια της έκθεσης CES που διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Λας Βέγκας, παρουσίασε ένα νέο ηλεκτροκινητήρα αρχιτεκτονικής 800V, που σύμφωνα με την ίδια προσφέρει “αυξημένη ευελιξία” λόγω του μικρού του βάρους που ανέρχεται σε περίπου 165 κιλά, και των κατά 20% μικρότερων διαστάσεων από εκείνον προηγούμενης γενιάς.

Παράλληλα, παρουσίασε και μια νέα τεχνολογία κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει αν ένας οδηγός βρίσκεται πάνω από το όριο αλκοόλ στο αίμα μέσω καμερών και αισθητήρων. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Αλκοτέστ από το αυτοκίνητο

Αρχικά, η νέα τεχνολογία ανίχνευσης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Κάμερες και αισθητήρες εντός του αυτοκινήτου, ανιχνεύουν τη μέθη, την υπνηλία και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Αν και η Magna δήλωσε πως το σύστημα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης, αυτό λειτουργεί ως εξής: κάμερες θα ανιχνεύουν την υπνηλία ή τη μέθη παρακολουθώντας τις κόρες των ματιών του οδηγού. Το σύστημα λειτουργεί με αισθητήρες υπερύθρων που αναπτύχθηκαν από τη σουηδική εταιρεία αισθητήρων αερίων Senseair, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στο ταμπλό και μπορούν να μετρήσουν τα επίπεδα αλκοόλ και διοξειδίου του άνθρακα κατά την εκπνοή του οδηγού.

αλκοόλ και οδήγηση

Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει αν η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα ενός οδηγού είναι στο νόμιμο όριο ή πάνω από αυτό. Μπορεί τη δεδομένη στιγμή να ακούγεται κάτι πολύ μακρινό, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ υποχρεούνται βάσει νόμου που ψηφίστηκε το 2021, να εκδώσουν κανόνες που θα επιβάλλουν την πώληση νέων οχημάτων με τη δυνατότητα παθητικής ανίχνευσης της μέθης των οδηγών και την αποτροπή της οδήγησης.

Από τη στιγμή που οι κανόνες αυτοί θα εκδοθούν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν στη διάθεσή τους 2 έως 3 χρόνια για να ενσωματώσουν την συγκεκριμένη τεχνολογία ως βασικό στοιχείο εξοπλισμού των μοντέλων τους.

Ηλεκτροκινητήρας νέας γενιάς

Το δεύτερο ενδιαφέρον σημείο της παρουσίας της Magna στην CES, ήταν ο νέος ηλεκτροκινητήρας, που απαιτεί λιγότερο αλουμίνιο και ορυκτά υλικά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα 20% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Πρόκειται για έναν βασικό παράγοντα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές πιέζουν για μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής.

CES 2024 Magna ηλεκτροκινητήρας

Σε μια εποχή που ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται προς την κατεύθυνση της in house παραγωγής κινητήρων και μπαταριών για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, εταιρείες όπως η Magna επιδιώκουν να καινοτομούν και να προσφέρουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για τους πελάτες τους.

Εισάγει καινοτομίες

Αναφορικά με το νέο της κινητήρα, η Magna ανέφερε πως μπορεί να περιστραφεί κατά 90 μοίρες γύρω από τον άξονα κίνησης, κάτι που χαρακτήρισε ως μια πρωτοτυπία στον κλάδο, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ενσωμάτωσης του συστήματος στον εμπρός και πίσω χώρο του οχήματος. Η μέγιστη ισχύς του νέου κινητήρα ανέρχεται σε 340 ίππους και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως κύριος είτε ως δευτερεύων κινητήρας.

Μάλιστα η Magna δίνει τη δυνατότητα αποσύνδεσης του κινητήρα από τον άξονα μετάδοσης κίνησης, που σε περιπτώσεις οχημάτων μεγαλύτερων κατηγοριών συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και αυξάνει την εμβέλεια της μπαταρίας όταν δεν απαιτείται μέγιστη ισχύς.

Πηγή: topgeargreece.gr

Latest stories