Το νέο ηλεκτρικό crossover #1 της Smart έχει ήδη ξεκινήσει να πωλείται σε κάποιες αγορές της Ευρώπης από τις αρχές του έτους. Εντούτοις, μια νέα βασική έκδοση με διαφορετικής χημείας μπαταρία ρίχνει την τιμή
Η Smart αποτελεί πλέον μια κοινοπραξία της Mercedes-Benz και της κινέζικης Geely που συνεχίζει να πουλά το ηλεκτρικό μοντέλο fortwo σε επιλεγμένες αγορές. Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η εταιρεία κυκλοφόρησε το νέο μοντέλο της, ένα ηλεκτρικό crossover με την ονομασία Smart #1. Ωστόσο, η κυκλοφορία του στην ευρωπαική αγορά δεν συνοδεύθηκε από υψηλούς ρυθμούς διείσδυσης.
Προσφάτως η εταιρεία ξεκίνησε το εμπορικό λανσάρισμα του Smart #1 στις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Ελβετίας προσφέροντας στη γκάμα του και μια βασική έκδοση (Pro) με χαμηλότερη τιμή κατά 5.000 ευρώ σε σχέση με την αμέσως επόμενη έκδοση Pro+.
Οι μπαταρίες τεχνολογίας LFP
Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μια μπαταρία τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) δυναμικότητας 49 kWh την στιγμή που η έκδοση Pro+ εφοδιάζεται με μπαταρία δυναμικότητας 66 kWh τεχνολογίας νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC).
Η αυτονομία της έκδοσης Pro περιορίζεται στα 310 χλμ. ενώ εκείνη της Pro+ με την μεγαλύτερη μπαταρία κυμαίνεται από 400 έως 440 χλμ. Οι μπαταρίες τεχνολογίας LFP είναι λιγότερο δαπανηρές στην κατασκευή και έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα. Θεωρούνται πιο κατάλληλες για μικρότερα αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται πολύ μεγάλη αυτονομία. Άλλα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν αντοχή στη φωτιά και μεγαλύτερο κύκλο ζωής.
Οι entry level εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων Volvo EX30 και MG4 εφοδιάζονται με τέτοιου τύπου μπαταρίες ενώ και ο όμιλος Stellantis ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιήσει τέτοιου τύπου συσσωρευτές στο νέο μικρό και ηλεκτρικό της μοντέλο Citroen e-C3 που θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαική αγορά με τιμή μικρότερη των 25.000 ευρώ.
Οι μπαταρίες LFP δεν χρησιμοποιούνται μόνο σε μοντέλα χαμηλότερης κατηγορίας. Πολλές κινεζικές μάρκες premium, συμπεριλαμβανομένων των Nio και Xpeng, προμηθεύονται μπαταρίες LFP, όπως και η Tesla για τις βασικές εκδόσεις του Model 3.
Ο τιμοκατάλογος για το νέο Smart #1 στην Γερμανία έχει ως εξής: H έκδοση Pro θα ξεκινά από τα 37.490 ευρώ. Θα ακολουθεί η έκδοση Pro+ στην τιμή των 42.490 ευρώ. Επίσης υπάρχουν οι εκδόσεις Premium στα 44.490 ευρώ και Pulse στα 46.490 ευρώ. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Brabus με τετρακίνηση κοστίζει 48.990 ευρώ.