6.7 C
London
Tuesday, December 10, 2024

Παρθενόπη

Date:

Related stories

Μίλτος Χρυσομάλλης: Διαχειρίσιμη η δαπάνη ένταξης όλων των χαμηλοσυνταξιούχων στην απαλλαγή από φαρμακευτική δαπάνη

Μίλτος Χρυσομάλλης: Διαχειρίσιμη η δαπάνη ένταξης όλων των χαμηλοσυνταξιούχων στην απαλλαγή από φαρμακευτική δαπάνη Τι λένε τα στοιχεία των Υπουργείων Υγείας και Εργασίας Το αίτημα επέκτασης του ευεργετικού πλαισίου απαλλαγής από την φαρμακευτική δαπάνη ώστε να συμπεριλάβει και τους χαμηλοσυνταξιούχους που σήμερα εξαιρούνται επαναφέρει ο βουλευτής Μεσσηνίας με την Νέα Δημοκρατία, Μίλτος Χρυσομάλλης. Υπενθυμίζεται πως ο…

Γιάννης Τσιμιτσέλης: Τη δεύτερη μέρα αφότου έφυγε ο πατέρας μου, ήμουν στα μπουζούκια

O Γιάννης Τσιμιτσέλης έδωσε συνέντευξη και μεταξύ άλλων,...

Παρθενόπη

Με υπέροχες εικόνες που θυμίζουν τη φελινική «Τέλεια Ομορφιά», αλλά περισσότερο διαφημιστικό κλιπ, ο Σορεντίνο («Το Χέρι του Θεού») στέλνει ένα ακόμα ερωτικό γράμμα στην αγαπημένη του πόλη.

Παρθενόπη

Τρία χρόνια μετά το ημιαυτοβιογραφικό “Χέρι του Θεού”, ο Πάολο Σορεντίνο στέλνει ένα ακόμα ερωτικό γράμμα στην αγαπημένη του Νάπολη, αυτή τη φορά πολύ πιο παθιασμένο και αλληγορικό. Σ’ αυτό η πρωτεύουσα της Καμπανίας αποκτά μπροστά στο φακό του τη μορφή μιας γυναίκας, η οποία γεννιέται (μέσα στο νερό) το καλοκαίρι του 1950 και αποκτά το όνομα της μυθικής Σειρήνας με το οποίο βάφτησαν οι άποικοι Χαλιδείς το 10ο π.Χ. αιώνα την αποικία τους στη σκιά του Βεζούβιου. Η Παρθενόπη, λοιπόν, είναι μια πανέμορφη έφηβη η οποία ενηλικιώνεται σε μια ποθητή απ’ όλους τους άντρες γυναίκα και αναζητά τη “φωνή” και την ταυτότητά της στην ταραχώδη μεταπολεμική Ιταλία.

Ο Σορεντίνο, όμως, δεν ενδιαφέρεται να υπογράψει μια ιστορική μελέτη ή ένα δράμα κοινωνικοπολιτικού προσανατολισμού. Όπως έχει επιχειρήσει πολύ πετυχημένα στην “Τέλεια Ομορφιά”, επιλέγει ξανά τη φόρμα της φελινικής φαντασίας και μέσα από εκθαμβωτικά σαγηνευτικές εικόνες, που εδώ θυμίζουν περισσότερο διαφημιστικό κλιπ, επιχειρεί έναν ευθύ όσο και ονειρικό παραλληλισμό ανάμεσα σε δυο “θηλυκές” υπάρξεις^ μια γυναίκα και μια πόλη. Έτσι, η ανήσυχη, μα αποπροσανατολισμένη Παρθενόπη αναζητά με ζήλο τη γνώση, έρχεται αντιμέτωπη με πνευματικές δοκιμασίες και σωματικούς πειρασμούς, γνωρίζει λαμπερές, μα θλιμένες προσωπικότητες (ο Γκάρι Όλντμαν ως συγγραφέας Τζον Τσίβερ), γκροτέσκες διασημότητες και σοφούς ανθρώπους που ανεβαίνουν το δικό τους Γολγοθά. Είναι ένας ζωντανός, πλήρης αθωότητας πειρασμός με πλούσια, μα αποπροσανατολιστικά θέλγητρα και βαθιά κρυμμένη “τέλεια ομορφιά”, σε μια απλοϊκή και εξώφθαλμη ταύτιση με τη γοητεία, το χαρακτήρα και τις ποικίλες αντιφάσεις της υπέροχα ταλαιπωρημένης Νάπολης. Κυριολεκτικά, ως φυσικό ντεκόρ, και μετωνυμικά, ως πρωταγωνίστρια, η αέρινη, αεικίνητη κάμερα του Σορεντίνο δεν την χάνει ποτέ από τα μάτια της, τρελά ερωτευμένη με ένα αιθέριο πλάσμα (η 27χρονη Μιλανέζα Σελέστε Ντάλα Πόρτα) το οποίο, όπως και η γεμάτη τσιτάτα, εξυπνάδες και αφορισμούς ιδέα της ταινίας για τη νοτιοϊταλική πραγματικότητα, είναι θεσπέσια στην όψη και άδεια στην (κινηματογραφική) καρδιά.

Ιταλία, Γαλλία. 2024. Διάρκεια: 136΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Παρθενόπη

Παρθενόπη

Έχοντας το όνομα της Σειρήνας από την οποία πήρε το πρώτο όνομά της η γενέτειρά της Νάπολη, η Παρθενόπη είναι μια γυναίκα που αναζητά τη «φωνή» και την ταυτότητά της μεγαλώνοντας στη μεταπολεμική Ιταλία.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Terrifier 3

Terrifier 3

Κωμωδία τρόμου η οποία σπρώχνει το gore και την υποτιθέμενα αυτοσαρκαστική σάτιρά του στα άκρα. Παραμένει παρ’ όλα αυτά ένα φτηνό, κακοφτιαγμένο torture porn που αποθεώνει τη σαδιστική, γραφική βία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς

Latest stories

Previous article
Next article