Παραβιάσεις-τιμών-στην-ακτοπλοΐα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραβιάσεις τιμών στην ακτοπλοΐα

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τριήμερο απόδρασης, αλλά και προστίμων. Με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων να είναι αρκετά μεγάλο για το ελληνικό κοινό, εταιρείες φαίνεται πως θέλησαν να δοκιμάσουν αυξήσεις χωρίς καν να ενημερώσουν τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν για περίπου 10 ημέρες (από τις 7 έως τις 16 Ιουνίου), λιμενικοί εντόπισαν τουλάχιστον 7 παραβάσεις για ζητήματα τιμολόγησης εισιτηρίων από τους 377 ελέγχους που πραγματοποίησαν, δρομολογώντας τις διαδικασίες για την επιβολή προστίμων. Οι έλεγχοι θα συνεχισθούν καθ΄ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

Αύξηση της κίνησης, μειώνεται το ελληνικό κοινό

Η εγχώρια κινητικότητα μέσω της ακτοπλοΐας φαίνεται πως μειώνεται, όμως η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη σε σχέση με το 2023, παρά τις “τσουχτερές” τιμές, όπως τις χαρακτηρίζουν ταξιδιωτικά πρακτορεία. Οι τιμές όμως παραμένουν ίδιες από το περσινό καλοκαίρι για τα συμβατικά πλοία, με τις προσφορές να συνεχίζονται και φέτος.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύση Θεοδωράτο, ο οποίος μίλησε στο “MEGA Σαββατοκύριακο”, “οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων των εταιρειών που είναι μέλη του ΣΕΕΝ βλέπουμε να υπάρχουν οι ίδιες τιμές από το 2022 έως και σήμερα στις βασικές γραμμές. Υπάρχει μικρή αύξηση 1 ευρώ κατά άτομο στην οικονομική θέση, στα γραμμές της Κρήτης λόγω της εφαρμογή του πανευρωπαϊκού περιβαλλοντικού τέλους. Στην ακτοπλοΐα υπάρχουν γραμμές που ισχύει το κρατικό ναυλολόγιο, και υπάρχουν και γραμμές που είναι ελεύθερο το ναυλολόγιο. Σε αυτές υπάρχουν πολλές προσφορές από τα μέλη μας”.

Οι μεγάλες αποκλίσεις παρατηρούνται κυρίως στις ενδονησιωτικές μεταφορές, και κυρίως στην αντίθεση τους με τα συμβατικά πλοία, που το ταξίδι τους διαρκεί περισσότερες ώρες. Αν και έχουν την τιμητική τους, αφού ειδικά στο εξωτερικό είναι αρκετά διαδεδομένη η ταξιδιωτική αντίληψη του island hopping, της μεταφοράς από το ένα νησί στο άλλο, την “πληρώνουν” και οι νησιώτες, μετατρέποντας το ταξίδι από το ένα νησί στο άλλο σχεδόν απαγορευτικό αν πρόκειται να επιλέξουν ταχύπλοο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο κοστίζει μέχρι και 33 ευρώ (με συμβατικό μεταξύ 7-15 ευρώ), Πάρος – Ίος με ταχύπλοο από 58-64 ευρώ (με συμβατικό 24), Μύκονος – Σαντορίνη από 82 ευρώ με ταχύπλοο (50 ευρώ συμβατικό) και Νάξος- Μήλος από 95 ευρώ με ταχύπλοο (16 ευρώ συμβατικό).

Related posts

EKT: Αμετάβλητα τα επιτόκια τον Ιούλιο όπως αναμενόταν

James Rollner

Πού ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό

timesadmin

Νέος πρόεδρος του ΣΕΒ ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος – Σαρωτική νίκη με ποσοστό 76,1% – Η σημασία

wp-needuser

Το αίνιγμα του πληθωρισμού τους επόμενους μήνες

timesadmin

Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την αναβάθμιση των ΤΕΠ και των υποδομών 9 νοσοκομείων στη Β. Ελλάδα

timesadmin

Τίτλοι τέλους για τους νέους σταθμούς φυσικού αερίου FSRU – Ποια είναι τα πρότζεκτ

James Rollner