2.8 C
London
Sunday, February 16, 2025

Ο Νίκολας Κέητζ καταδικάζει την τεχνητή νοημοσύνη στο σινεμά

Date:

Related stories

The Wit and Wisdom of Ancient Greek Comedy and Its Influence on Modern Theater

In the rich history of ancient Greek culture, comedy...

Μητσοτάκης για τα Τέμπη: Κάποιοι θέλουν να μας οδηγήσουν στη ζούγκλα

Αιχμές κατά της αντιπολίτευσης για τη στάση της στην τραγωδία των Τεμπών άφησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Κάποιοι θέλουν να μας οδηγήσουν σε ζούγκλα», τόνισε ο πρωθυπουργός με συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής» και κατήγγειλε προσπάθεια εμπλοκής του νεοεκλεγέντα Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα στην εργαλειοποίηση της τραγωδίας. Ο κ. Μητσοτάκης απορρίπτει και τις…

Από τον θρίαμβο της Ένωσης Κέντρου το 1964, στο χάος της Κεντροαριστεράς σήμερα: Τι διδάσκει η Ιστορία

Στις 16 Φεβρουαρίου, σαν σήμερα δηλαδή, πριν όμως από 61 χρόνια, το 1964, η Ενωση Κέντρου, με επικεφαλής τον Γεώργιο Παπανδρέου, κέρδισε τις εκλογές με 53%. Η Ενωση Κέντρου ήταν συνασπισμός μικρών κομμάτων. Πολιτικά βρισκόταν στον κεντρώο χώρο, αλλά δεν είχε σαφή και ενιαίο ιδεολογικό προσανατολισμό. Συμμετείχαν πολιτικοί από διαφορετικά ρεύματα, από την Αριστερά (Ηλίας…

Μετά την πρόσφατη νίκη του ως «Καλύτερος Ηθοποιός σε Ταινία» για το «Dream Scenario» στα Saturn Awards, ο Νίκολας Κέιτζ δεν περιορίστηκε μόνο στην ευχαρίστηση για την αναγνώριση του έργου του, αλλά προχώρησε σε μια καυστική δήλωση κατά της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στον κινηματογράφο.

Στην ομιλία του, ο Κέιτζ αναγνώρισε την ταινία «Dream Scenario» ως μία από τις αγαπημένες του και ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη Κρίστοφερ Μπόργκλι για τη σκηνοθεσία, το σενάριο και το μοντάζ. Ωστόσο, έθιξε και ένα ζήτημα που τον απασχολεί ιδιαίτερα: την εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην τέχνη και, ειδικότερα, στην υποκριτική.

https://www.instagram.com/p/DFn45JuJgge/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

«Υπάρχει ένας άλλος κόσμος που με ενοχλεί», δήλωσε ο Κέιτζ, αναφερόμενος στην τεχνητή νοημοσύνη, προσθέτοντας με έντονο ύφος: «Πιστεύω πολύ στο να μην αφήνουμε τα ρομπότ να ονειρεύονται για εμάς. Τα ρομπότ δεν μπορούν να αντικατοπτρίζουν την ανθρώπινη κατάσταση για εμάς». Με αυτόν τον τρόπο, ο Κέιτζ εξέφρασε την ανησυχία του για την αυξανόμενη επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης στην καλλιτεχνική διαδικασία, υπογραμμίζοντας ότι αν ένας ηθοποιός επιτρέψει σε μια AI να χειραγωγήσει έστω και λίγο την ερμηνεία του, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μία καταστροφή της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας της τέχνης.

«Είναι αδιέξοδο», συνέχισε ο Κέιτζ, «αν αφήσουμε τα ρομπότ να αναλάβουν την τέχνη, θα αντικαταστήσουν την αλήθεια και την αγνότητα με οικονομικά συμφέροντα. Δεν μπορούμε να το αφήσουμε να συμβεί». Η δήλωση αυτή φαίνεται να έχει και προσωπική διάσταση, καθώς ο Κέιτζ επαναλαμβάνει τη σημασία της ανθρώπινης σύνδεσης και της συναισθηματικής διαδικασίας στην τέχνη, κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κατανοήσει ή να αναπαράγει.

Μάλιστα, τα σχόλια του Κέιτζ μπορεί να σχετίζονται με την πρόσφατη συζήτηση γύρω από την ταινία The Brutalist. Ο σκηνοθέτης της, Μπρέιντι Κόμπερτ, επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιήθηκε τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τους ηθοποιούς να αποδώσουν τις ουγγρικές προφορές, κάτι που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Ο μοντέρ της ταινίας, Ντάβιντ Γιάντσο, μίλησε για τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για να επιτευχθεί η σωστή προφορά, χωρίς όμως να θιγεί η υποκριτική ποιότητα της ταινίας, κάτι που η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να θέσει σε κίνδυνο, σύμφωνα με την κριτική του Κέιτζ.

Η δημόσια αντίδραση του Κέιτζ δεν είναι μόνο μια προσωπική άποψη, αλλά και μια προειδοποίηση για την κατεύθυνση στην οποία μπορεί να οδηγηθεί η τέχνη αν επιτραπεί στη τεχνητή νοημοσύνη να έχει μεγαλύτερο ρόλο στην παραγωγή κινηματογραφικών έργων, απειλώντας έτσι την αυθεντικότητα και την καρδιά που διαμορφώνει την τέχνη.

Latest stories