Ο δρόμος που θα γλιτώσει την Αττική από το κυκλοφοριακό
Σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής μοιάζει να είναι η πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για έναν νέο αυτοκινητόδρομο που θα αποσυμφορήσει την Δυτική Αττική.
Με στόχο τη μείωση του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στην Αττική, η κυβέρνηση προωθεί σημαντικά οδικά έργα υποδομής. Στο πλαίσιο των νέων οδικών έργων, ξεχωρίζει ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα, μια πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που θα συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της Αττικής.
Ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αττική
Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος, μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων, θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα. Πρόκειται για κλειστό δρόμο, με σύγχρονα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων, που θα διασχίζει δύο ορεινούς όγκους.
Στόχος του έργου είναι να μεταφέρει τη διαμπερή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και εμπορευμάτων εκτός του άξονα του Κηφισού, αποσυμφορώντας σημαντικά τις κύριες οδικές αρτηρίες της Δυτικής Αττικής.
Η σημασία της νέας οδικής σύνδεσης για τη Δυτική Αττική
Ο νέος δρόμος αναμένεται να βελτιώσει τη μεταφορά φορτίων από το λιμάνι της Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα, μειώνοντας παράλληλα την κίνηση βαρέων οχημάτων στο Θριάσιο Πεδίο και τον Κηφισό. Αυτό θα προσφέρει στους οδηγούς ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση, ενώ θα μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο σε περιοχές με ιδιαίτερα υψηλή καθημερινή επιβάρυνση.
Προοπτική παράδοσης και κόστος κατασκευής
Το κόστος του έργου, το οποίο ακόμα εκτιμάται, αναμένεται να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Με τη χρήση αυτού του χρηματοδοτικού μοντέλου, το δημόσιο θα περιορίσει τα έξοδά του, προσελκύοντας ταυτόχρονα ιδιωτικά κεφάλαια. Η υλοποίηση της πρότασης περιλαμβάνει την υποβολή νομοσχεδίου για το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των Πρότυπων Προτάσεων, το οποίο αναμένεται σύντομα να περάσει στη Βουλή.
Τα οφέλη και οι προκλήσεις του έργου
Ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν αποτελεί απλώς μια υποδομή, αλλά έναν σύγχρονο οδικό άξονα με δυνατότητες ευέλικτης σύνδεσης με την Αττική Οδό, το λιμάνι της Ελευσίνας και το Θριάσιο, εξυπηρετώντας άμεσα τις ανάγκες μεταφοράς των εμπορευμάτων από και προς τις βιομηχανικές περιοχές της Δυτικής Αττικής και της Βορείου Ελλάδος.
Παράλληλα, αντιμετωπίζει την πρόκληση των φυσικών περιορισμών της περιοχής, όπως οι ορεινοί όγκοι, όπου θα χρειαστεί να κατασκευαστούν σηραγγώδη τμήματα.
Η ολοκλήρωσή του αναμένεται να δώσει νέα πνοή στην κυκλοφοριακή κατάσταση της Αττικής, καθιστώντας τον Κηφισό και άλλες πολυσύχναστες αρτηρίες ασφαλέστερες και λιγότερο επιβαρυμένες.