Οι-χώρες-της-Ασίας-κατακτούν-την-παγκόσμια-αεροπορική-αγορά
ΚΟΣΜΟΣ

Οι χώρες της Ασίας κατακτούν την παγκόσμια αεροπορική αγορά

Όταν ο ινδικός όμιλος Tata Group ανακοίνωνε την εξαγορά της εθνικής αεροπορικής εταιρείας της χώρας, ο κλάδος υποδεχόταν την είδηση με σκεπτικισμό. 

Και αυτό γιατί η Air India ήταν μια εταιρεία βυθισμένη στα χρέη, χτυπημένη από την υποχρηματοδότηση και την κακοδιαχείριση. Επί δεκαετίες, κανείς δεν έδειχνε ενδιαφέρον για μια εμβληματική μεν, ζημιογόνα δε αεροπορική εταιρεία. 

Η συμφωνία “έκλεισε” το 2021, περίοδο κατά την οποία ο κόσμος έβγαινε από την δίνη της πανδημίας και οι αεροπορικές εταιρείες στοιχημάτιζαν στη “δίψα” των ταξιδιωτών μετά τα απανωτά lockdowns.  

Είχαν δίκιο. Η ανάκαμψη ήταν εμφανής, ενώ και το 2024 έχει ξεκινήσει δυναμικά για αρκετούς προορισμούς. Και αν στις ΗΠΑ η τάση δείχνει επιβράδυνση, δεν ισχύει το ίδιο για τα αεροπορικά ταξίδια στην Ασία. 

“Αν εξετάσουμε το μέγεθος της ευκαιρίας, ας μην ξεχνάμε πως η Ινδία είναι ήδη η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air India, Campbell Wilson στο BBC, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια χώρα με σημαντικό γεωγραφικό πλεονέκτημα, αλλά και υποεξυπηρετούμενη αγορά.

Σύμφωνα με στοιχεία της Airbus, οι Ινδοί πραγματοποιούν περίπου 685 εκατομμύρια ταξίδια κάθε χρόνο, και οι προβλέψεις για την επόμενη 20ετία κάνουν λόγο για πενταπλασιασμό των μεγεθών. Αυτό θα καταστήσει το έθνος της Νότιας Ασίας μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές παγκοσμίως και τρίτη μετά την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δεν είναι μόνο η Ινδία 

Αντίστοιχες είναι οι προβλέψεις και για την Ινδονησία, η οποία από την 13η θέση παγκοσμίως σε αριθμό επιβατών, αναμένεται να ανέβει στην τέταρτη θέση, σύμφωνα με αναλυτές. Έκρηξη προβλέπεται επίσης και για τα αεροπορικά ταξίδια στις Φιλιππίνες, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.

Πρόκειται για αναδυόμενες οικονομίες με νέους, αυξανόμενους πληθυσμούς που έχουν την δυνατότητα να ξοδεύουν. Και αυτό φαίνεται στα νούμερα: την ώρα που η παγκόσμια αεροπορική κίνηση αυξήθηκε κατά 16% το περασμένο έτος, στην Ασία η αύξηση ήταν σχεδόν διπλάσια, όπως μεταδίδει το BBC.

Οι κυβερνήσεις σε αυτά τα μέρη επενδύουν σε υποδομές για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας, οι οποίες είναι απαραίτητες σε αχανή αρχιπελάγη όπως η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες.

Η Κίνα, φυσικά, είναι άλλη μία τεράστια αγορά, που μετά την χαλάρωση της zero-Covid πολιτικής που ακολούθησε λόγω της πανδημίας, δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Οι Κινέζοι άρχισαν πάλι να ταξιδεύουν, το Πεκίνο προσφέρει τη δυνατότητα εισόδου στη χώρα χωρίς βίζα σε πολίτες ορισμένων χωρών και τα μέτρα αυτά φαίνεται πως αποδίδουν. 

“Χαιρόμαστε που οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν εκτός Κίνας. Είναι μια από τις τελευταίες χώρες που θα επιστρέψει δυναμικά στα ταξίδια”, λέει ο Glenn Fogel, διευθύνων σύμβουλος της Booking.com

Στο μεσοδιάστημα, οι αεροπορικές εταιρείες αναζήτησαν εναλλακτικές αγορές και κάπως έτσι μπήκαν στο παιχνίδι και οι Φιλιππίνες. 

“Η Ασία είναι ένα συναρπαστικό μέρος και οι Φιλιππίνες παρουσιάζουν μεγάλες ευκαιρίες εκεί”, λέει ο Michael Szucs, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Cebu Pacific.

Η νέα κυβέρνηση των Φιλιππίνων έχει λάβει αρκετά ενισχυτικά μέτρα, όπως η ιδιωτικοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου της Μανίλα, ενώ σχεδιάζει να κατασκευάσει διαδρόμους προσγείωσης σε όλο το αρχιπέλαγος, προκειμένου να υποδέχεται μεγαλύτερα και περισσότερα αεροσκάφη. Επιπλέον, πρόκειται για μια χώρα με πληθυσμό περίπου 115 εκατομμυρίων, που δείχνει ολοένα και “αυξανόμενη διάθεση για ταξίδια”, σύμφωνα με τον κ. Szucs.  

Η Ινδία ως παγκόσμιος διαμετακομιστικός κόμβος

Η Ινδία, από την άλλη, είναι μια αγορά με μεγάλες δυσκολίες, αλλά ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές. Η Air India έχει να αντιμετωπίσει έναν σκληρό εγχώριο αντίπαλο, την Indigo, και τη μεγάλη πρόκληση να “φτάσει” το επίπεδο της Emirates και της Qatar Airways – δύο από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως.

O όμιλος Tata πάντως δε δείχνει να πτοείται. Ήδη έχει ξοδέψει εκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις, ενώ επόμενο βήμα είναι η συγχώνευση των πέντε αεροπορικών εταιριών που ανήκουν στο δυναμικό της. Ο στόχος είναι ένας: η κατάκτηση της διεθνούς αγοράς και η δημιουργία μιας εταιρείας με υψηλό κύρος για τους διεθνείς επιβάτες, και υψηλής αξιοπιστίας (με χαμηλό κόστος) για το εγχώριο κοινό.

Ο κ. Wilson προβλέπει ότι η Ινδία θα μετατραπεί σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κόμβο, όπως το Ντουμπάι ή η Σιγκαπούρη. Το τελευταίο πάντως είναι και ένα από τα μεγάλα διακυβεύματα, δεδομένου ότι ορισμένα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, ιδίως προς την Ευρώπη, δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί μετά την πανδημία. Εν τω μεταξύ, οι ταξιδιώτες σε αυτές τις χώρες επιλέγουν να πετάξουν εντός της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ασίας, αυξάνοντας την αεροπορική κίνηση στην περιοχή.

Ο κλάδος είναι αισιόδοξος: “Το γεγονός είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν”, δήλωσε ο κ. Fogel. “Όσο οι οικονομίες αναπτύσσονται, ξέρουμε ότι τα ταξίδια θα αυξάνονται. Και η δουλειά μας είναι να προσπαθήσουμε να πάρουμε ένα μεγαλύτερο μέρος αυτής της αυξανόμενης πίτας”.

Με πληροφορίες από το BBC News

Related posts

Οι δυνάμεις της Ουκρανίας ανακατέλαβαν τακτικής σημασίας χωριό νότια του Μπαχμούτ

timesadmin

Τους 22.000 αγγίζουν οι νεκροί στη Λωρίδα της Γάζας από την έναρξη του πολέμου

timesadmin

Μπαράζ ρουκετών της Χεζμπολάχ κατά ισραηλινής βάσης εναέριας επιτήρησης

timesadmin

Βρετανία: Πτώση 0,3% σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο

timesadmin

Ρωσία: Ο Αλεξέι Ναβάλνι έχασε την έφεση που είχε υποβάλει για τη νέα του καταδίκη σε 19 χρόνια φυλάκισης

timesadmin

Στάση αναμονής από την ΕΚΤ στα επιτόκια, στο επίκεντρο οι μισθολογικές αυξήσεις

protothema.gr